fbpx
Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Meta-Business hirdetéskezelés - szolgáltatás

Mi az a Meta?

A 2021-es Connect rendezvényen Mark Zuckerberg ügyvezető igazgató bejelentette a Metát, amely egyetlen új vállalati márka alatt egyesítette alkalmazásaikat és technológiáikat. A Meta alapvető célja, hogy segítse az embereket a közösségépítésben, kapcsolatteremtésben és a vállalkozásokat a növekedésben. A Meta jelenlegi legismertebb termékei a Facebook, az Instagram, a Messenger és a WhatsApp.

Tartalom

Miért hirdess ma a Meta hálózatában?

Bár sokan azt mondják a Facebooknak leáldozott az igazság az, hogy Magyarországon a legnépszerűbb social media platform. 2022-ben 6,97 millió magyar felhasználója volt, akiknek csaknem a 11%-uk 25-34 év közötti férfi. A platform egyébként a nők körében is ugyan olyan népszerű és a legnagyobb arányban a 18-54 év közöttiek találhatóak meg rajta. Így elmondható, ha van Facebook oldalad bizony érdemes rajta sűrűn posztolni és a gondosan szegmentált célcsoportokra is érdemes hirdetni.

Az Instagram is soha nem látott népszerűségnek örvend hazánkban. 2022 decemberében már 2,74 millió felhasználója volt, akiknek a 16%-a 25 és 34 év közötti nő. A platform leginkább a 18 és 34 év közöttiek körében a legnépszerűbb.

Milyen hirdetés típusok léteznek és milyen célokra tudod felhasználni?

A Meta hirdetések a Facebook, Instagram, Messenger és a Meta Audience Network-ön tudnak megjelenni. A megjelenéseket saját magunk is kezelhetjük, de a rendszer céljainknak megfelelően fogja ezeket felhasználni.

Tehát első lépésben érdemes kitalálnunk milyen céllal hoznánk létre a Facebook hirdetéseinket.

Hirdetési cél
üzleti cél

Ismertség

Növelni szeretnéd vállalkozásod ismertségét. Ezzel a céllal a lehető legnagyobb számban érheted el azokat az embereket, akik nagy valószínűséggel emlékezni fognak a hirdetésedre.

Forgalom

Növelni szeretnéd az általad választott online célhely forgalmát. Adott célhelyre – például a Facebook- vagy Instagram-boltodba, a webhelyedre vagy az alkalmazásodba – szeretnéd irányítani az embereket.

Aktivitás

Olyan embereket szeretnél találni, akik nagyobb valószínűséggel mutatnak aktivitást online a vállalkozásoddal kapcsolatban, küldenek üzenetet neked, vagy végzik el a kívánt műveleteket a hirdetéseden vagy az oldaladon.

Érdeklődők

Érdeklődőket szeretnél keresni a vállalkozásod vagy a márkád számára üzenetek, telefonhívások vagy feliratkozások révén.

Alkalmazás hirdetése

Azt szeretnéd elérni, hogy a mobileszközöket használó emberek telepítsék az alkalmazásodat, vagy végrehajtsanak benne egy adott műveletet.

Értékesítés

Azokat szeretnéd megtalálni, akik nagy valószínűséggel vásárolják meg a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat.

Ha kiválasztottuk az Ön számára leginkább megfelelő célt,
ki kell választanunk hozzá a célhoz leginkább megfelelő
hirdetési típust vagy a hirdetések kombinációit.

Bízd Meta hirdetéseid szakemberekere!

Több, mint 10 éves tapasztalattal rendelkezünk.

Képes hirdetések

A Meta képes hirdetések egy fotót, egy kísérő szöveget és egy cselekvésre ösztönző gombot (CTA) tartalmaznak. Használhatóak kiemelt bejegyzések is képes hirdetésként, de a legcélszerűbb ezeket is a hirdetéskezelőben, gondos célzással létrehozni. Érdemes termékünket vagy márkánkat népszerűsíteni vele. A Facebook lehetővé teszi, hogy a hirdetések képes tartalmán szövegeket helyezzünk el, de azt javasolja, hogy a kép 20%-ánál ne vigyen el nagyobb részt a szövegezés. Ez ugyanis elvonja a felhasználók figyelmét. A Meta rendszere az ilyen tartalmaknak jóval kevesebb megjelenést engedélyez a hirdetési rendszerben is.Átfogóan megvizsgáljuk cége piacát és az abban rejlő lehetőségeket, megvizsgáljuk versenytársait, foglalkozunk a makrokörnyzete különböző hatásaival cégére nézve. Megnézzük piacán milyen fontos trendek léteznek jelenleg és milyen kritikus kérdések merülhetnek fel.

Facebook hirdetés típusok

Videó hirdetések

A Meta videó hirdetései nagyjából megegyeznek a képes hirdetésekével, a különbség a tartalom formátumában van. A videó hirdetések videót vagy mozgó grafikát tartalmaznak, míg a képes hirdetések állóképek vagy grafikák. Létrehozhat videó hirdetéseket a Facebookon, vagy növelheti a videót tartalmazó organikus bejegyzéseket. A videó hirdetések általában vonzóbbak, mint a képes hirdetések. Havonta több mint 1,25 milliárd ember fogyaszt videót a platformon világszinten, és az emberek idejük közel felét az alkalmazásban videók nézegetésével töltik. A videókészítés azonban bonyolultabb és drágább is lehet. Amikor Facebook-videó hirdetéseket használ, számos elhelyezés és cél közül választhat. Ezek a paraméterek határozzák meg a videó követelményeit, beleértve a Facebook-hirdetések méretét, a képarányt és a videó hosszát.

Azonnali élmény

A Facebook azonnali élmény (korábban Canvas) teljes képernyős, multimédiás hirdetéstípusok, amelyek gazdag tartalomélményt biztosítanak a közönségnek. Az azonnali élmények a többi Facebook-hirdetéstípus sok funkcióját és képességét felölelik – a felhasználók megtekinthetik a képeket, videókat, lapozhatnak a carouseleken, átkattinthatnak a címkézett termékekhez. Az azonnali élmény egy rendkívül lebilincselő Facebook-hirdetéstípus, és az elemek kombinációját használja fel magával ragadó felhasználói élmény megteremtéséhez. Sok esetben felhasználhatja a létrehozott képeket és videókat más Facebook-hirdetéstípusokhoz, majd újra felhasználhatja azokat egy azonnali élmény csomagban. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy a legtöbbet hozza ki a Facebook-hirdetések kreatívjába történő befektetéséből. A videó hirdetések általában vonzóbbak, mint a képes hirdetések. Havonta több mint 1,25 milliárd ember fogyaszt videót a platformon világszinten, és az emberek idejük közel felét az alkalmazásban videók nézegetésével töltik. A videókészítés azonban bonyolultabb és drágább is lehet. Amikor Facebook-videó hirdetéseket használ, számos elhelyezés és cél közül választhat. Ezek a paraméterek határozzák meg a videó követelményeit, beleértve a Facebook-hirdetések méretét, a képarányt és a videó hosszát.

Carousel (körhinta)

A Facebook carousel hirdetései legfeljebb 10 képet vagy videót tartalmaznak olyan formátumban, amelyre a felhasználók rákattinthatnak. Minden képnek vagy videónak egyedi hivatkozása lehet, így ez egy nagyszerű Facebook-hirdetéstípus, ha például egy termékkollekciót reklámoz. Mindet ugyanahhoz az URL-hez is társíthatja, ami jól működik, ha egyetlen terméket reklámoz, de különböző funkciókat szeretne kiemelni. Beállíthatja a képek és videók sorrendjét, vagy hagyhatja, hogy a Facebook algoritmusa megtegye Ön helyett, és a legtöbb konverziót eredményező sorrendbe állítsa őket. Az azonnali élmény egy rendkívül lebilincselő Facebook-hirdetéstípus, és az elemek kombinációját használja fel magával ragadó felhasználói élmény megteremtéséhez. Sok esetben felhasználhatja a létrehozott képeket és videókat más Facebook-hirdetéstípusokhoz, majd újra felhasználhatja azokat egy azonnali élmény csomagban. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy a legtöbbet hozza ki a Facebook-hirdetések kreatívjába történő befektetéséből. A videó hirdetések általában vonzóbbak, mint a képes hirdetések. Havonta több mint 1,25 milliárd ember fogyaszt videót a platformon világszinten, és az emberek idejük közel felét az alkalmazásban videók nézegetésével töltik. A videókészítés azonban bonyolultabb és drágább is lehet. Amikor Facebook-videó hirdetéseket használ, számos elhelyezés és cél közül választhat. Ezek a paraméterek határozzák meg a videó követelményeit, beleértve a Facebook-hirdetések méretét, a képarányt és a videó hosszát.

Kollekció

A Meta kollekció hirdetései e-kereskedelem-orientáltak, és kifejezetten arra szolgálnak, hogy a Facebook böngészőit online vásárlókká alakítsák. A kollekció hirdetésekben egy fő kiemelt kép vagy videó, valamint három kisebb kép található alatta. Amikor a felhasználó a gyűjtemény hirdetésére kattint, azonnali élménybe kerül.
Három sablon létezik a Facebook kollekció hirdetésekhez:
• Azonnali kirakat, ha négy vagy több terméke van, és a termékek megvásárlását szeretné a középpontba helyezni.
• Azonnali keresőkönyv életstílus- és kontextuális képekhez, amelyek működés közben mutatják meg terméke(ke)t, miközben elmeséli a márkatörténetét.
• Azonnali ügyfélszerzés a mobilkonverziók vagy más műveletek ösztönzésére összpontosítva.

Dinamikus hirdetések

A Facebook dinamikus hirdetései összekapcsolják az üzleted termékkatalógusát a Facebook Eseménykezelővel és a Facebook képpontjával. Amikor valaki felkeresi az Ön webhelyét, majd bejelentkezik a Facebookra, olyan hirdetést fog látni, amely ugyanazokat a termékeket tartalmazza, amelyeket az Ön webhelyén nézett. Ennek eredményeként az általuk látott hirdetés hihetetlenül személyre szabott és releváns.

A dinamikus hirdetések jellemzően carousel formátumúak. Egyéni közönségeket is alkalmazhat dinamikus hirdetéseire, így célzottabb tételgyűjteményeket válogathat össze az alapján, hogy kik fogják látni. Például előfordulhat, hogy webhelyén termékkategóriák vannak. Különböző kategóriákhoz készíthet körhinta hirdetéseket, és megjelenítheti azokat a felhasználóknak, akik a megfelelő kategóriába tartozó oldalakat látogatták meg. Amikor dinamikus hirdetést futtat, a másolat mindenki számára ugyanaz, aki látja, de a kreatív 100%-ban egyedi és személyre szabott a megfelelő nézők webhelyén tanúsított viselkedése alapján.

Történet hirdetések

A Facebook Stories-hirdetések akkor jelennek meg, amikor a felhasználók történeteket néznek, ahelyett, hogy a hírfolyamukat görgetik. A Facebook szerint az emberek szeretik a történeteket. A Meta felhasználók 73 százaléka szerint a sztorik segítségével új dolgokat tapasztalhatnak meg, 62%-uk pedig azt tervezi, hogy a jövőben még többet fogja használni ezt a funkciót. Jelenleg közel négymillió hirdető is használja ezt a lehetőséget.A dinamikus hirdetések jellemzően carousel formátumúak. Egyéni közönségeket is alkalmazhat dinamikus hirdetéseire, így célzottabb tételgyűjteményeket válogathat össze az alapján, hogy kik fogják látni. Például előfordulhat, hogy webhelyén termékkategóriák vannak. Különböző kategóriákhoz készíthet körhinta hirdetéseket, és megjelenítheti azokat a felhasználóknak, akik a megfelelő kategóriába tartozó oldalakat látogatták meg. Amikor dinamikus hirdetést futtat, a másolat mindenki számára ugyanaz, aki látja, de a kreatív 100%-ban egyedi és személyre szabott a megfelelő nézők webhelyén tanúsított viselkedése alapján.

Űrlap hirdetések

A potenciális ügyfelek űrlapjai egy kitölthető űrlapra irányítják ügyfeleit, amelyet az emberek kitölthetnek. A mezők testreszabhatók a megszerezni kívánt adattípusokhoz. Kifejezetten izgalmas lehet, ha részletesen kívánja célozni ügyfeleit, vagy egy komolyabb elköteleződést vár termékei, cége irányába.

Hogyan működik a Meta remarketing?

Ma már a Meta hirdetési rendszere is biztosítja, hogy remarketinggel növeljük hirdetéseink hatékonyságát egy úgynevezett Meta Pixel nevű eszközzel.

A Meta Pixel vagy másnéven Meta képpont egy kód, amit elhelyezhetsz webhelyeden így közelebbről megismerheted a látogatóid ott végzett műveleteit. Így még hatékonyabbá teheted hirdetéseidet.

Használhatja például:

Ha a Meta képpont ott van webhelyén naplózza ki és milyen műveletet hajt végre ott. Ilyen események lehetnek a termék kosárba helyezése vagy akár egy vásárlás. A képpont értesül ezekről az eseményekről, amelyeket később Ön is megnézet az úgynevezett eseménykezelőben. Külön hirdetéseket hozhat létre például azok számára, akik valamilyen eseményt már végrehajtottak korábban weboldalán.

Capi? Egészségedre!

Ha Meta képpontot használ webhelyén, mi minden esetben javasoljuk a Capi azaz a Conversions Api használatát is. A Capi célja, hogy megbízható kapcsolatot teremtsen a marketing adatai (például webhely események, offline konverziók) és a Meta rendszere között. Ezek az adatok segítik elő, hogy még személyre szabottabb lehessen a hirdetése, segítik az optimalizálását és mérését. Ha a hirdetéseit olyan embereknek jeleníti meg, akiket valóban érdekel, sokkal előbb elérheti céljait. A Conversions Api használatával a hirdetések teljesítménye átlagosan 13%-kal nő.

Miért kezelje Meta hirdetéseid a Marketing Consulting?

Konverzió alapon dolgozunk

Ismerős a szituáció, hogy megbízott egy ügynökséget, kifizette a kampány kezelési díjat, kapott hó végén egy csinos kimutatást rengeteg kattintásról, de a költségek mellett nem kapta meg a megfelelő eredményt? A legtöbben kattintás alapú hirdetéseket hoznak létre. Mi gondosan beállítjuk analitikai eszközeit és konverziós céljait. Ezek mentén dolgozunk. Ha tegyük fel az Ön számára az a legfontosabb, hogy újonnan nyitott üzletébe vásárlók menjenek, mi ezt a konverziót fogjuk alapul venni és úgy optimalizáljuk a hirdetéseket, hogy az automatizmus ezen cél elérésén dolgozzon folyamatosan. Ha önnek a webshopjában van szüksége több vásárlóra, be fogjuk állítani a hirdetési fiókjában a végrehajtott vásárlási célokat és ehhez fogjuk alakítani az egyes ajánlattételi eszközöket, valamint úgy hozzuk létre a hirdetéseket, hogy azok célja mindenképpen a végrehajtott vásárlás legyen. Nem pedig a kattintásai számát kívánjuk növelni.A termék típusa részben azt is meghatározza, hogy mennyibe kerül, hol kell elhelyezni, és hogyan kell népszerűsíteni.

Nyomon követhető havi jelentések

Tevékenységeinket és a hirdetésekre költött pénzének az útját nyomon követheti, hiszen minden hónapban riportálni fogjuk azokat részletesen. Sőt! Ezen felül folyamatosan javaslatokat fogunk tenni az Ön számára weboldalával kapcsolatban, a felhasználók keresési trendjeivel kapcsolatban és megosztunk Önnel minden olyan fontos információt, mely a hasznára lehet vállalkozásának.

Az adatvezérelt marketing ereje, avagy minden eszköz egymásra hangolva

Ha cégünket választja nem csak Meta Business fiókja kezelésében segítünk, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy Ön a legtöbb adattal rendelkezhessen vásárlóiról, illetve webshopja felhasználóiról. Segítünk a Meta teljes marketing arzenáljának a telepítésében és működtetésében, valamint ezeket az eszközöket egymással is összekötjük, hogy minél hatékonyabban működő marketing folyamatokat hozhassunk az Ön számára létre. Ezekhez az eszközökhöz természetesen Ön is hozzáférést kap és vállalkozása rendelkezésére bocsátjuk.

Hatékony márkaépítés

A Meta platform kiválóan alkalmas arra, hogy felépítse akár cége brandjét, akár termék márkáját. Cégünk Marketing Gyémánt Díjas márkaépítés kategóriában, amit többek közt annak köszönhetünk, hogy a Meta eszközeit is felhasználtuk ehhez. Jól célzott hirdetésekkel hamar nagy márkaismertségre tehet szert a televíziós vagy óriásplakát költségek mindössze töredékéért.

Hatékony célközönség optimalizálás

Gondosan ügyelünk arra, hogy a cége számára legrelevánsabb közönséget érjük el és építsük ki hirdetései, ezáltal webhelye számára is. Fontosnak tartjuk, hogy csakis minőségi felhasználót irányítsunk webhelyére, akik sokkal nagyobb eséllyel fognak konvertálni és végrehajtani az Ön által megálmodott célokat.

12 év tapasztalat Facebook hirdetéskezelésben

Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Kérjen ajánlatot!