Márkaépítés
A márkaérték kialakítása – a tudatos márkaépítés
A márkaépítési stratégia (más néven márkafejlesztési stratégia) egy olyan hosszú távú terv, amely egy sor hosszú távú cél elérését szolgálja, melyek végső soron azt eredményezik, hogy a fogyasztók azonosítják és preferálják márkáját. A sikeres márkaépítési stratégia magában foglalja a márka küldetését, az ügyfeleknek tett ígéreteket, és azt, hogy ezeket hogyan kommunikálják. A Marketing Consulting leginkább ebben tud a segítségére lenni.
A gyakran félregondolt márkaépítési stratégia nem az Ön logójának, színpalettájának vagy webhelyének összessége, bár ezek a kreatív elemek szerves részét képezik a sikeres márkaépítési stratégiának. A márkaépítési stratégia minden olyan megfoghatatlan elem körül forog, amelyek idővel növelik a márkaismertséget, a márkaértéket és a márkahangulatot.
Tartalom
Miből áll egy sikeres márkastratégia?
A sikeres márkaépítési stratégia fő célja, hogy tudatja a világgal, hogy márkája létezik, milyen célja van, és mi határozza meg. A márkaépítési stratégia egy rugalmas, hosszú távú stratégia, amelyet gyakran idővel újra kell vizsgálni a sikere (vagy annak hiánya) alapján.
A márkafejlesztési stratégia sikerét nem mindig könnyű mérni. A márkaépítési stratégiák gyakran nem kézzelfogható, nehezen számszerűsíthető elemeket foglalnak magukban, és – egy ilyen stratégia megtervezésekor – már az elején fontos eldönteni, hogyan mérik a sikert.
Minden vállalkozás másként közelíti meg a siker mérését, de általában mindegyik ugyanazokat az elemeket tartalmazza stratégiájában. A következő kérdések megválaszolása lehet az első lépés a sikeres márkastratégia kialakításában:
Mik a márkájának céljai, és hogyan kommunikálja azokat?
Milyen problémákat old meg a márkája, és milyen előnyökkel jár a megcélzott vásárlói számára?
Hogyan azonosítja az ideális vásárlóit?
Kinek lesz haszna a márkából? Hogyan érzik magukat ezek az ügyfelek, és hogyan szeretnének érezni?
Hogyan azonosítja a versenytársakat
- akik már most is azt adják a potenciális ügyfeleinek, amit szeretnének, és hogyan?
Hogyan vonzza be a potenciális ügyfeleket?
Milyen személyiséggel és hangnemével kívánja elérni a márkáját céljainak eléréséhez?
Melyik a legértékesebb márka a világon?
2023-ban a világ legértékesebb márkája az Amazon lett, aki az Apple-t taszította le a trónról. A lista összeállítói szerint az Amazon márkaértéke 299,3 milliárd dollár, ami 15 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 350,3 milliárd dollárnál. A két évig listavezető Apple a második helyre csúszott vissza, márkaértéke 16 százalékkal, 297,5 milliárd dollárra csökkent. A képzeletbeli dobogó harmadik helyén nem történt változás, maradt a Google 281,4 milliárd dolláros márkaértékkel.
Milyen előnyökkel jár egy erős márka?
- A vásárlóknak kedvezőbb képe van a termékei teljesítményéről
- Szélesebb körű kereskedelmi és együttműködési támogatások
- Vásárlói lojalitása fokozódik
- Hatékonyabb marketingkommunikáció
- Alacsonyabban van kiszolgáltatva versenytársai marketingakcióival szemben
- Lehetősége van licencmegállapodásokra
- Cége krízis idején kisebb mértékben sérül
- Lehetőség a további márkakiterjesztésre
- Magasabb haszonkulccsal dolgozhat
- Jobb munkaerő toborzás és megtartás
- Rugalmatlanabb vásárlói reakciók áremelkedés esetén
- Magasabb pénzpiaci hozam
- Rugalmasabb fogyasztói reakciók árcsökkenés esetén
A márka pozicionálása
Ha kialakítottuk a márkaértéket és felállítottuk a megfelelő márkastratégiát jöhet a piaci pozicionálás. Ez tulajdonképpen nem más, mint hogy megtervezzük a termékkínálatot és elkezdődik az imázs tervezésének folyamata. Ennek a célja az, hogy a cég egy megkülönböztetett helyet foglaljon el a fogyasztók gondolataiban, ezáltal pedig hasznunkat maximalizáljuk. Ha jól pozícionáljuk márkánkat az világossá teszi a márka lényegét, meghatározza, hogy milyen célok elérésében segíti a vásárlót és megmutatja, hogy ezt milyen egyedi módon teszi.
Versenydinamika
A célja természetesen minden márkának az, hogy hosszútávon piacvezetővé váljon. A mai kihívásokkal teli piaci környezet azonban ezt jelentősen megnehezíti. Így gyakran arra kényszerülünk, hogy többször átalakítsuk marketing stratégiánkat, hiszen a gazdasági környezet is változik. Különösen ezekben az időkben. A versenytársak új támadásokat intéznek, de a vevők érdeklődése és igénye is gyakran változik. Éppen ezért a mindenkori gazdasági környezethez igazítjuk cége versenystratégiáját.
Miért a Marketing Consulting?
Mert olyan márkák hazai felépítésén dolgoztunk sikeresen, mint a Puma méltán híres munkavédelmi termékei és a globális gyártó a Portwest hazai márkaépítése, akik jelenleg 130 országban rendelkeznek forgalmazói hálózattal. Idehaza pedig a saját piacuk eladásainak csaknem 10%-át birktolják.
Márkája biztos kezekben lesz nálunk.