fbpx

Marketing stratégia

Mi az a marketing stratégia és miért olyan fontos cége számára?

Ma már minden vállalat feladata, hogy nyereséggel vevőértéket állítson elő. Egyre nagyobb a versenykörnyezet, a vásárlók egyre jobban tájékozottak és széles választékot találnak szinte mindenből. Egy vállalat csak akkor lehet nyertes, ha az értékteremtés folyamatát finomhangolja és gondosan kiválasztja, közvetíti és kommunikálja a nagyobb értékeket.

Michael Porter a Harward egyetem professzora, az értékláncot javasolja a vevőérték-teremtés meghatározó eszközének. Modellje szerint minden cég azon tevékenységek összességéből áll, amelyek segítik terméke tervezését, előállítását, piacra vitelét, a szállítást és a terméktámogatást.

Tehát egy cég sikere nem csak azon múlik, hogy az egyes osztályok milyen jól végzik a munkájukat, de azon is, hogy a vállalatnak az osztályok tevékenységét milyen mértékben sikerül összehangolnia ahhoz, hogy az üzleti folyamatokat jól tudja irányítani. És itt lép képbe a marketing stratégia.

Tartalom

Ezek a folyamatok:

A piacérzékelés folyamata: A piaci információk gyűjtése, versenytárs elemzés és az információk megfelelő hasznosítása.

A kínálat megvalósításának folyamata: Jó minőségű kínálat felállítása a költségkereten belül. Fejlesztésével és piaci bevezetésével összefüggő tevékenységek.

A vevőszerzés folyamata: A célpiacok meghatározása és a potenciális vevők felkutatása.

A megfelelő ügyfélkapcsolat-menedzsment: Ismerje meg vevőit, a velük való kapcsolattartást, alakítsa nekik termékportfólióját, szegmentálja őket és automatizálja a folyamatokat.

A sikeres teljesítést irányító folyamatok: Megrendelések fogadása és jóváhagyása, az áru időben történő kiszállítása, a számla ellenértékének behajtása.

A marketing stratégia célja tehát, hogy versenyelőnyt teremtsünk, szemmel tartsuk a forgalmazók és vevők értékláncát és megfelelő ellátási láncot teremtsünk.

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Több, mint 10 éves tapasztalattal rendelkezünk.

Hogyan történik a cégére szabott marketing stratégia tervezése?

Helyzetelemzés

Felmérjük cége erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit. Ebből egy átfogó úgynevezett SWOT elemzést készítünk. Ezzel pedig megvizsgáljuk a vállalat külső és belső marketing környezetét. Ezek mentén máris képet kapunk arról, hogy mi az, amit cégéről kommunikálhatunk, mely veszélyforrásoktól tudjuk elzárni Önöket, milyen irányban van szükség fejlődésre, illetve hogyan priorizálhatjuk ezeket a folyamatokat. Átfogóan megvizsgáljuk cége piacát és az abban rejlő lehetőségeket, megvizsgáljuk versenytársait, foglalkozunk a makrokörnyzete különböző hatásaival cégére nézve. Megnézzük piacán milyen fontos trendek léteznek jelenleg és milyen kritikus kérdések merülhetnek fel.

Felállítjuk a marketing stratégiát

A stratégiai tervezés ezen szakaszában meghatározzuk cége marketing és pénzügyi céljait, a termékeivel kielégíteni kívánt szükségleteket, valamint versenypozícióját. Ehhez természetesen bevonjuk cége egyéb szervezeti területeit, mint a beszerzés, értékesítés, pénzügy és HR. Miután megfelelően pozícionáltuk cégét elkezdjük a marketing stratégia felállítását. Meghatározzuk a rövid és hosszú távú terveket, projekteket készítünk belőlük és meghatározzuk a célok eléréséhez szükséges marketing eszközöket funkcióik szerint.

A marketing célok meghatározásának az eszköze. Avagy mi is az a marketing mix?

A marketing mix egy alapfogalom az üzleti világban. Segít képet kapnunk arról, hogy milyen marketing eszközökkel kell foglalkozunk egy-egy vállalkozás fejlesztésének érdekében, vagy egy-egy új termék piaci bevezetése során. A marketing mix egyértelmű célja tehát a fogyasztók hatékony megszólítása és a vásárlás ösztönzése. Ennek kapcsán szokták emlegíteni a 4P-t és a mai modern világban már a 7P-t is, mely pár alapgondolattal kiegészült. Az örök klasszikus, azaz a 4P modell A 4P kétségkívül az alap, amit a legtöbbször használtak a vállalati marketing kommunikáció során, ez azonban az elmúlt időben rengeteget alakult. 3P-vel kiegészülve megszületett a 7P.
A klasszikus 4P marketing mix elemei:
• Termékek és termékpolitika (Product)
• Árazás és árpolitika (Price)
• Értékesítés és termékelhelyezés (Place)
• Promóció, reklámpolitika (Promotion)

Termékek és termékpolitika (Product)

A marketingkampány létrehozása magának a terméknek a megértésével kezdődik. Kinek van rá szüksége, és miért? Mire képes, amire egyetlen versenytárs terméke sem? Talán ez egy teljesen új dolog, és annyira lenyűgöző a kialakítása vagy a funkciója, hogy a fogyasztóknak meg kell kapniuk, amikor meglátják. A marketinges feladata, hogy meghatározza a terméket és annak tulajdonságait, és megismertesse a fogyasztóval. A termék meghatározása szintén kulcsfontosságú. A marketingszakembereknek meg kell érteniük egy termék életciklusát, az üzleti vezetőknek pedig tervet kell készíteniük a termékek kezeléséhez az életciklus minden szakaszában. A termék típusa részben azt is meghatározza, hogy mennyibe kerül, hol kell elhelyezni, és hogyan kell népszerűsíteni.

Árazás és árpolitika (Price)

Az ár az az összeg, amelyet a fogyasztó hajlandó fizetni egy termékért. A marketing stratégiáknak össze kell kapcsolniuk az árat a termék valós és vélt értékével, miközben figyelembe kell venniük az ellátási költségeket, a szezonális kedvezményeket, a versenytársak árait és a kiskereskedelmi felárat. Egyes esetekben az üzleti döntéshozók megemelhetik egy termék árát, hogy a luxus vagy az exkluzivitás látszatát keltsék. Vagy csökkenthetik az árat, így több fogyasztó fogja kipróbálni. Azt is meg kell határoznunk, hogy mikor és megfelelő-e a diszkontálás. Egy árengedmény több vásárlót vonzhat, de azt a benyomást is keltheti, hogy a termék kevésbé kívánatos.

Értékesítés és termékelhelyezés (Place)

A hely annak mérlegelése, hogy a termék hol legyen elérhető – hagyományos üzletekben és online –, és hogyan kerül megjelenítésre.

Promóció, reklámpolitika (Promotion)

A promóció célja, hogy közölje a fogyasztókkal, hogy szükségük van erre a termékre, és megfelelő árat kapnak. A promóció magában foglalja a reklámozást, a PR-t és a termék bevezetésének átfogó marketingstratégiáját. Itt összekapcsoljuk a promóciós és elhelyezési elemeket, hogy elérjük fő közönségüket. Például a digitális korban a „hely” és a „promóció” tényezők éppolyan online, mint offline. Pontosabban, hogy hol jelenik meg egy termék a vállalat weboldalán vagy a közösségi médiában, valamint, hogy milyen típusú keresési funkciók indítanak el célzott hirdetéseket a termékhez. Ha erről több információt szeretnél megtudni, itt olvashatsz róla.

Mikor lett a 4 P-ből 7 P?

A négy P-re – a termékre, az árra, a helyre és a promócióra – való összpontosítás az 1950-es évek óta a marketing alapelve. Három újabb P bővíti ki a 21. század marketingmixét.

Emberek (People): A terméket képviselő személyiségekre helyezik a hangsúlyt. A jelenlegi korszakban ez nem csak az értékesítési és ügyfélszolgálati alkalmazottakat jelenti, hanem például a közösségi média influencereket is.

A folyamat (Process): A vásárlók egyre inkább megkövetelik a kívánt dolgok gyors és hatékony kézbesítését, amikor akarják.

Fizikai megjelenés (Physical evidence): talán a legmodernebb a 7P közül. Ha gyémánt ékszereket árul egy webhelyen, azonnal világossá kell tennie a fogyasztó számára, hogy Ön jogszerűen bejegyzett vállalkozás, amely az ígéretek szerint teljesít. A professzionálisan megtervezett, kiváló funkcionalitással rendelkező webhely, a „Névjegy” rész, amely felsorolja a cég megbízóit és a címét, a professzionális csomagolás és a hatékony szállítási szolgáltatás mind kritikus fontosságúak ahhoz, hogy meggyőzze a vásárlót arról, hogy terméke nem csak jó, hanem valódi is.

Hirdetéskezelés - Online marketing ügynökség

Amiben mi hiszünk a marketing stratégia felállítása során:

Multichannel marketing:

Multichannel marketing

A multichannel marketing azon a tényen alapszik, hogy a vásárlók, ügyfelek minden eddiginél több választási lehetőséggel rendelkeznek a termékekkel kapcsolatos információk megszerzésében. Az elérhető csatornák terjedése, beleértve az e-mail, a közösségi média és a mobil térnyerését, arra késztette a marketing szakembereket, hogy növeljék jelenlétüket ezeken a csatornákon, hogy fejleszthessék ügyfélkapcsolat-kezelési rendszereiket (CRM).

A marketing régi módjai, mint például a nyomtatott források használata, a telemarketing, valamint a rádióban és TV-ben történő közvetítés már nem állnak a marketing trendek kizárólagos középpontjában. Ezek a módszerek továbbra is jelen vannak, de egy nagyobb stratégia részét képezik, amely magában foglalja az új médiumokat is, mint a Google, Instagram, tiktok, az influenszerek és még sorolhatnánk. A marketing stratégiák az ügyfelek ízlésének és kommunikációs preferenciáinak változásával együtt fejlődnek. Mi abban hiszünk, hogy a lehető legtöbb csatornán kell megszólítanunk ügyfeleink célközönségét, viszont mindenhol gondosan meg kell terveznünk, hogy milyen értékeket közvetítünk egységesen.

Marketing terv készítése

Miután elkészült marketing stratégiája, a pontos leírással, költségtervezettel és meghatározott marketing naptárral, átadjuk azt az Ön részére. Melynek végigvitelében folyamatosan segítjük Önt és kollégáit. A megvalósítás folyamatát pedig folyamatosan ellenőrizzük.

Kinek ajánljuk?

Azoknak a cégvezetőknek, akik felismerték a marketing és a gondosan felállított marketing stratégia felállításának fontosságát

Azoknak, akik nem félnek a hosszútávú elkötelezettségtől és bátran véghez viszik a szemük előtt lebegő célokat.

Olyan cégek tulajdonosainak, akiknek a szervezetében folyamatokat kell letisztázni, ahol a növekedési pont megugrását csak egy gondosan végrehajtott terv tudja elősegíteni

Olyanoknak, akik komolyan gondolják a fejlődést és ezért tenni is képesek

Olyan cégtulajdonosoknak, akik szeretnék az összes marketing és értékesítési folyamatukat átvizsgálni, rendbe rakni és biztos kezek között tudni akár hosszútávon

Olyan cégeknek akik már elérték legalább a 200 milliós árbevételt és kollégáik száma több, mint 5.

Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Kérjen ajánlatot!