fbpx
Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

TikTok hirdetéskezelés

A TikTok célközönsége

A TikTok jelenleg kétségkívül a legfiatalabb generációt vonzza még mindig Magyarországon. Azonban számuk már eléri a 2 millió felhasználót! További érdekesség a dologban, hogy az itt megtalálható felhasználók csaknem fele, egyetlen más közösségi platformon sincs jelen, mint például a Facebook vagy az Instagram. Bár még mindig sok a 18 év alatti, elmondhatjuk, hogy idehaza a 18 és 24 év közöttiek zöme már ezt a platformot választja a Facebookkal és az Instagrammal szemben. A TikTok felhasználóinak tavaly 19%-át tette ki ez a korosztály, míg a 24 év felettiek mindössze 4%-os arányban voltak jelen a platformon.

Tartalom

Miért hirdessen a TikTokon?

  • Egyrészről azért, mert a célközönség rendkívül sokrétű és zömében nem található meg máshol. Könnyen lehet a termékekre és szolgáltatásokra fogékony embereket találni.
  • Az elsők között lehet. Mivel a TikTokra szórakozni járnak az emberek és a hirdetési platform nem is olyan régi, a hazai márkák többsége még nem nyitott rá. Így elmondhatjuk, hogy nem kell olyan erős reklám zajjal szembenéznie, mint más platformokon.
  • Intelligens algoritmus: A TikTok célközönségre való célzása rendkívül intelligens, ahogy az egész TikTok algoritmus is. Nagyon gyorsan alkalmazkodik a felhasználók ízléséhez, így a hirdetései a legrelevánsabb személyeknek fognak megjelenni.
  • Nem kell egy újabb közösségi profilt létrehoznia. Ugyanis a TikTokon nem szükséges meglévő fiók, hogy hirdesse márkáját, termékét vagy felhasználókat irányítson webáruházba. Ezek nélkül is lehet kreatív tartalmakat létrehozni.
  • Egész mobilképernyőt elfoglaló, új és kreatív hirdetési típusok. A megszokott platformoktól teljesen eltérő módon jelenítheti meg márkáját.
TikTok hirdetéskezelés

Kiknek ajánljuk?

Elsősorban azoknak ajánljuk, akik a fiatalabb korosztály felé szeretnének nyitni és márkájukat meg tudják jeleníteni kreatív módokon. Akik új célközönségeket akarnak elérni és úttörők szeretnének lenni egy olyan platformon, ahol nincs még jelen a hazai cégek többsége.

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Bízza TikTok hirdetéseit profi szakértőkre!

TikTok hirdetési megoldások

In-Feed Ads

Elmondhatjuk márkánk történetét a TikTokra jellemző módon. Hangokkal ellátott függőleges videókban, amelyekre további interaktív kiegészítőket alkalmazhatunk.

TopView

Ezzel a hirdetéstípussal az Ön hirdetése fog a felhasználónak először megjelenni ahogy megnyitja az alkalmazást.

Branded Hashtag Challenge

Szólítsa meg a TikTok közösséget, hogy vegyenek részt kifejezetten az Ön markájához létrehozott trendben.

Spark Ads

Pörgesse fel saját csatornája videóit. Erősítse meg márkáját vagy arculatát.

Promote

Emelje ki saját organikus tartalmát egy könnyen alkalmazható eszközzel.

Mennyibe kerül a TikTokon hirdetni?

A 2022-es statisztikák szerint a TikTok hirdetési költségek átlagosan az alábbiak szerint alakultak.

  • Átlagos Tiktok elköteleződési arány – 5-16%
  • Átlagos TikTok hirdetések CPM-je: – 10 USD (1000 megjelenésre jutó átlagos költség)
  • A TikTok hirdetések átlagos CPC-je: – 1 USD (1 kattintásra jutó átlagos költség)
  • Minimális költség kampányonként, tehát ez a minimum összeg, amelyet fel kell töltenünk egy-egy kampány elindításához: – 500 USD
  • A TikTok-videó Canván való létrehozásának ára – ingyenes
  • A TikTok közönség legnagyobb korcsoportja a 18-24 éves korosztály (a teljes létszám 24,7%-a férfi és 18,1%-a nő)
  • A TikTok Influencerek ára pedig rendkívül széles skálán 5 és 2000 dollár között mozog.

 

A TikTok kezdetben egy fiatal generáció elméjét és szívét ragadta meg (gondoljunk csak a Z generációra), de 2022-től kezdve minden generációhoz tartozó emberek néznek videókat a TikTokon, így a vállalat hirdetési platformja – a TikTok Ads – előkelő helyet foglal el a digitális marketingeszközök listáján. 2021-ig a TikTok nagyobb online forgalmat bonyolított le, mint a Google, az alkalmazást több mint 3 milliárdszor töltötték le, havonta pedig körülbelül 20 órát töltöttek rajta a felhasználók videók nézegetésével.

A platform fenomenális sikerét követően a TikTokon való hirdetés gyorsan következett. Ma a TikTok hirdetési kampányainak két fő módjáról beszélhetünk – a TikTok Ads platformon vagy a TikTok Influencersen keresztül.

A Marketing Consulting tippjei TikTok hirdetésekhez

Dolgozzon Influencerekkel

Márkanagykövetek ma már a legtöbb közösségi platformon megtalálhatóak, de a TikTok egy különleges eset. A For You oldalnak köszönhetően, amely jól látható és elérhető a TikTok felhasználók számára, az influencerek itt nagyszerű helyzetben vannak a közönséggel való kapcsolatteremtésre és ezzel együtt a márkák üzeneteinek közvetítésére. Persze előtte győződjőn meg arról, hogy márkája a megfelelő influencer kezébe került akik valóban hitelesek lehetnek abban a videóban, amit Ön a hirdetési kampányaihoz használ. Enélkül valószínűleg csak a pénzét fogja pazarolni.

Használja a megfelelő hirdetési formát

A TikTok Ads platform többféle hirdetési formátumot kínál a hirdetők számára, és mindegyiket ismernie kell ahhoz, hogy a legtöbbet hozhassa ki belőle.

A hírfolyamon belüli hirdetések formátuma hasonló ahhoz, amit a Meta kínál a hirdetőknek, közvetlenül a TikTok-felhasználó „For You” oldalán található, és ez az a formátum, amely a TikTok-felhasználók által közzétett szokásos videótartalommal keveredik.

A Brand Take-over Ads formátum neve önmagáért beszél, rövid ideig (legfeljebb 5 másodpercig) az alkalmazás teljes képernyőjén jelenik meg, és bemutatja a márkákat az embereknek. Természetesen ez a formátum megköveteli a hirdetőktől, hogy különösen ügyeljenek az üzeneteikre, és arra, hogy az 5 másodperces videó hirdetésnek mit kell adnia ilyen rövid időn belül.

A Top Views formátum hasonló az átvételhez, de valójában nem foglalja el a teljes képernyőt, csak egy részét, és ebben az esetben a marketinges feladata, hogy olyan üzenetet hozzon létre, amely elég fülbemászó ahhoz, hogy a felhasználók szünetet tartsanak és végignézzék a hirdetést

A Spark Ads formátum valóban kiemelkedik a többi közül, mert lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy olyan hirdetést készítsenek egy meglévő videóból, amely magas szintű elköteleződést mutat, és ezáltal potenciálisan hatékony hirdetés lehet.

És végül a Hashtag Challenges formátum – a kihívások és a hashtagek a TikTokon a viralitás két fő mozgatórugója, és a platform lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy kihasználják ezeket a hatékony eszközöket hirdetések futtatásához.

Folyamatos tesztelés

Annak ellenére, hogy a marketingesek mindent megtesznek, hogy a hirdetési kampány elindítása előtt a leghatékonyabb hirdetésekkel álljanak elő, a valóságban ezt szinte lehetetlen elérni, ezért a TikTok Ads kampány osztott tesztjének lefuttatása szinte kötelező. Több hirdetés egyidejű futtatása különböző kreatívokkal és teljesítményük gondos elemzése lehetővé teszi a legjobban teljesítő hirdetés azonosítását, amelyre összpontosíthat hirdetési kampányában, és ezáltal csökkentheti a költségeit.

Az analitika megfelelő használata

Végezetül elengedhetetlen, hogy alaposan elemezzen a TikTok hirdetések beépített elemzése által biztosított minden mérőszámot, és statisztikákat alkosson arra vonatkozóan, hogy az adott hirdetés miért teljesít bizonyos módon. A platform madártávlatból is betekintést nyújt a futó hirdetési kampányok teljes készletébe, valamint kampányszintű mélyreható pillantást nyújt az elemzéshez rendelkezésre álló szűrési és testre szabási adatpontokkal.

A megfelelő hirdetési stratégiához, bízza ránk hirdetései kezelését.

Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Kérjen ajánlatot!