Az Elastic online márkaépítését a jelenlegi weboldal megvizsgálásával kezdtük. Mivel az oldal nem igazán végezte el a feladatát több szempontból sem, megvizsgáltunk pár folyamatot, a konkurens oldalak felépítését, az oldal termékkörét. A hatékonyság növelését elsősorban a főoldal szerkezetének megváltoztatásával kezdtük. A bannerek letisztultabbá tételével, kevesebb termékajánlóval, több kategória bemutatással, főoldali hírek menüpont létrehozásával és a teljes termékkategória kialakításának újragondolásával. A termékkategóriák egy teljesen B2B rendszert kiszolgáló tematikára épültek, a végfelhasználók kevésbé egyértelműen találták meg benne, amit kerestek. Az át strukturálás során törekedtünk arra is, hogy minden termék maximum 3 kattintásból elérhető legyen a főoldalról indulva.
Az online értékesítés megindítását a kezdő webáruházak esetében legjobban működő 3 csatornára alapoztuk. A keresőoptimalizálásra, a Google Ads-re, valamint a Meta hirdetési rendszerére. Az ügyféllel történő közös egyeztetések után a célunk az volt, hogy a webshop a korábbi negatív eredményei után, már az első hónapban képes legyen bevétel és azon belül is leginkább profit termelésére, hogy ezt követően újabb marketing csatornákat építhessünk a shop működésébe, egészen addig, amíg az valóban nem lesz egy komplett értékesítési gépezet.
A webshop elemeinek és a social oldalak kommunikációjának megtervezésénél törekedtünk a picit letisztultabb tartalomra. Szerettük volna inkább vizuálissá tenni őket semmit sok szöveggel ellátni, illetve a folyamatos akciók kommunikálására támaszkodni, ahogy a korábbi tartalmak esetében tapasztaltuk.
A keresőoptimalizálást felépítését egy alapos piacelemzéssel, kulcsszóelemzéssel, és versenytárs elemzéssel kezdtük. A csomagolástechnika és a csomagolástechnikai webáruház kifejezésekre optimalizáltuk a shop főoldalát, a termékkategóriák optimalizálása során pedig egyeztettünk a vezetőséggel mik azok a termékek, melyek értékesítése leginkább elősegíti a profit termelését. Gondoltunk itt ezalatt arra, hogy készleten több található belőle, gyorsabb szállítást és kevesebb befektetést biztosítva, illetve mik azok a termékek, amelyeken nagyobb árrés realizálható. A termékek csoportosítása közben már rájöttünk, hogy egyrészről a webshop termékkínálata nagyon magas, ez nehézkessé teszi a felhasználók számára a döntést és a navigációt is. Illetve a termékpaletta nem egy célközönséget szólít meg, hanem rögtön hármat. A csomagolástechnika, a higiéniai termékek és a HoReCa termékek iránt érdeklődőket egyaránt és bár lehet párhuzamot vonni, csak igen keskeny vonalon. Ez pedig megnehezíti a megfelelő célzást a shopban.
Mivel a webshop egy vállalatirányítási rendszer adataiból dolgozik, egy teljesen egyedi fejlesztéssel találkoztunk. A legnagyobb nehézséget azt jelentette, hogy analitikai szinten a shopból egyáltalán nem érkeztek ekereskedelmi adatok. Sem az egyes marketing csatornák eredményességét nem lehetett mérni. Sem az azokból származó rendelési értékeket, vagy a rendelések számát. A Vectory vállalatirányítási rendszernél már dolgoztak ehhez egy ecommerce modulon. Ehhez kaptunk hozzáférést, illetve integráltuk az Elastic webshopba. A kezdeti nehézségek, és a hiányzó termékadatok pótlása után létrejött a merchant center feed-ünk, melynek segítségével elkezdtünk Google Performance Max és katalógus alapú Meta Advantage+ kampányokat futtatni.
A webshopban az összes korábban használt megoldást konverzió alapú megoldásokra váltottuk és a pontos méréseket beállítva ezek mentén kezdtünk el dolgozni, illetve felállítani a pontos hirdetési költségvetéseket.
A PPC kampányok felállítása után szövegíróink elkezdtek dolgozni a webshop tartalmi elemein, többek közt annak blogbejegyzésein, ahol olyan releváns témákat kerestünk, mint például útmutató a különböző ragasztószalagokhoz, vagy tárolási tippek és trükkök, esetleg a műanyag hordók házkörüli felhasználhatósága.
A projekt első felében a célunk az Elastic webshop marketing csatornáinak felépítése, a célközönség elérése és a hatékony kommunikáció feléjük minden marketing csatornán egyértelműen azonosíthatóan számukra.
Az Elastic Kft. webshop rendeléseinek száma a havi 20-30 rendelésről havi 180-200 rendelésre nőtt.
Láthatóságuk organikusan a Google rendszerében 8%-ot javult, illetve a legtöbb számukra lényeges keresőkifejezésben megelőzték konkurens oldalaikat. Együttműködésünk ideje alatt pedig 57 új keresőkifejezéssel kerültek a google.hu első oldalára.