Az Intimjátékom webshopon végzett marketing tevékenységünk 2023-ban Marketing Gyémánt Díjjal lett jutalmazva image, márkaépítés kategóriában.
Az intimjátékom.hu ügynökségünk saját maga által üzemeltetett webshopja, mely shoprenter motorra épült. Az alkalmazott marketing eszközök különlegessége az, hogy a webshopban található felnőtt termékek révén a hirdetési lehetőségek rendkívül korlátozottak voltak. Így a webshop felfuttatásához szinte kizárólag keresőoptimalizálást, tartalommarketinget, technikai SEO-t, linképítést, konverzió növelő megoldásokat, és marketplaceket használtunk.
Amikor rápillantottunk az intimjatekom.hu webshopra, ami elsősorban felnőtt termékek árusításával foglalkozik, már tudtuk, hogy a legértékesebb értékesítési csatornánk a Google keresőmotorjából érkező organikus forgalom lesz. Ezeket a termékeket a közösségi oldalak egyáltalán nem engedik hirdetni, a Google rendszerében pedig korlátozott keretek között, igen borsos költségek mellett lehetséges mindez. Így az első perctől kezdve kiemelt figyelmet fordítottunk az oldal tartalommarketingjére, annak felépítésére és folyamatos karbantartására. A célunk az volt, hogy az oldal elindulását követő első évben már egy erős és stabil forgalmunk legyen a google.hu keresőmotorjából, valamint, hogy minden az áruházban értékesített termékhez meg tudjuk válaszolni a vásárlókat foglalkoztató kérdéseket. Leginkább azokat, amiket vásárlás előtt feltesznek maguknak, és azokat, melyek segítenek nekik meghozni a döntéseiket a vásárlás felé vezető úton.
Az oldal tartalmának felépítéséhez alapos kutatást végeztünk a piacon, leginkább a konkurensek weboldalainak organikus forgalmát vizsgáltuk meg. Ezek mentén rangsoroltuk a kulcsszavakat nehézségek és volumenük szerint. Majd az egyes kulcsszavakhoz és termékekhez olyan kapcsolódó kifejezéseket és kérdéseket kerestünk SEO programok segítségével, amiket a magyar felhasználók tesznek fel egy-egy termék megvásárlása előtt. Mint például, mi az a pegging? Lehet-e maszturbálni terhesség alatt? Szűzként használhatok-e vibrátort? Milyen vibrátort válasszak? Hogyan kell használni a dildót? Megnövelhető-e a pénisz mérete? stb.
A célunk az volt, hogy megtaláljuk azokat az embereket, akik valamilyen módon interakcióba akarnak lépni a termékeinkkel, de segíteni kell nekik még a kezdeti lépések megtétele során. Szeretnénk mindezt baráti hangnemben, bizalomgerjesztően, a megfelelő intimitással kezelve, azonban tabuk nélkül. Hosszútávon arra törekszünk, hogy ne maradjon olyan kérdés a felhasználókban, amelyre nem tudnak választ kapni tőlünk, vagy méginkább ne legyen olyan kérdés, amit akár ők maguk ne mernének feltenni nekünk.
Az oldalon létrehoztunk egy blogot, mely a Szex Útmutató elnevezést kapta. Ide minden egyes cikket gondosan megírtunk a fentiek szerint, kiépítettük az egyes bejegyzésekben a belső linkstruktúrát leginkább a kategóriákra kiélezve. Azokat használva, melyre nagyobb organikus forgalmat szeretnénk a jövőben építeni. Ezek a kategóriák pedig magas domain authority-vel rendelkező portálokon külön megjelenést és SEO tartalmú cikkeket is kaptak. Továbbá minden egyes bejegyzés alatt, mely a felhasználó különféle kérdéseire válaszol, vagy informálja őt adott témában, termékajánlókat is helyeztünk el, melyek már akár innen, könnyedén kosárba rakhatóak és megvásárolhatóak.
Jelenleg több, mint 100 ilyen jellegű bejegyzés található már a Szex útmutatóban. Melynek bizonyos tartalmait a termékek állandó html tartalmába is becsatoltuk, egyfajta segítségént egyes termékekhez. Például minden vibrátor mellett található egy útmutató, amely megmutatja, hogy melyik termék mire való, mire jó. Az egyes alapanyagok között hogyan érdemes navigálni és milyen hatásaik vannak, illetve melyik játékszerhez milyen síkosítót, tisztítószert, tárolót érdemes vásárolni.
Az oldalon a címkézést gondosan kialakítottuk, így a felhasználók egy-egy cikk böngészése közben könnyedén elnavigálhatnak olyan hasonló vagy egyéb témákhoz, melyek szintén érdeklik őket. A google rendszeréből érkező felhasználók, akik ezen SEO tartalmú cikkeken keresztül kerülnek az oldalra, minimum 3,5 perces oldalon töltött idővel rendelkeznek és a lemorzsolódási arányuk is nagyon alacsony.
Az online organikus forgalom gyors felépítésének szempontjából a kialakítást olyan témákkal kezdtük, amelyek kapcsolódó termékeikre viszonylag nagy keresőszám érkezik havonta átlagosan a google rendszeréből, azonban a konkurenciát képző webshopok még nem készítettek tartalmat a témában. Így esett a választásunk a vagina és mellszívókra, a péniszköpenyekre, az erekció növelő krémekre, a bdsm és bondage témákra, valamint az anális kényeztetésre.
A tartalmakat úgy ütemezzük, hogy minden héten készüljön 1-2 friss bejegyzés, valamint havonta egyszer legalább megjelenést vásárolunk egy prémium portálon, melynek a domain erőssége minimum 60.
A webshopban különféle intelligens pop-upokkal feliratkozókat gyűjtünk, akiknek kifejezetten a szex útmutatóban lévő tartalmakat ajánljuk fel rendszeres hírlevél formájában és küldjük is ki nekik az új bejegyzéseket két hetente.
Minden egyes tartalom elkészülése után mind technikailag mind tartalmilag ellenőrizzük a linket bizonyos kulcsszavakra, website auditor programunk segítségével pedig megvizsgáljuk adott tartalom TF-IDF pontszámát, mely megmutatja, hogy adott keresőkifejezésekre a tartalom mennyire lesz releváns a keresők számára. Ezt összehasonlítjuk konkurenseink mutatóival és ha nagyobb számot kaptunk, mint az ő tartalmaik, akkor publikáljuk a SEO cikket. A cikkek teljesítményét folyamatosan montírozzuk és ellenőrizzük a Google Search Console valamint SEO programjaink segítségével, ha pedig úgy látjuk valamely tartalmon a jobb teljesítmény érdekében módosítani kell, megtesszük azt.
Bár a felnőtt termékek piacán nincs olyan sok üzleti szereplő online, a nagyobb cégek már évtizedes tapasztalattal építik birodalmukat és webáruházaikat. Van olyan vállalkozás, mely egyszerre 6-7 áruházat üzemeltet és mivel a termékek nehezen hirdethetőek, mindenki kiemelt szerepet fordít a SEO-nak és a keresőoptimalizálásnak. Éppen ezért nagyon nehéz eredményeket elérni, egy újonnan regisztrált domainnel és egy újonnan létrehozott webshoppal.
Márciusi indulásunktól számítva elértük a 30.000 felhasználót és eleinte kisebb arányban volt jelen az organikus forgalom, most már az áruház látogatóinak 25%-t teszik ki. Mely a google ads hirdetések után a második legnagyobb felhasználói forgalmat biztosítja a webshopnak. Ahogy bevételek tekintetében is a 3. legnagyobb csatorna lett. Azonban az átlagos kosárértékeket vizsgálva, a google-ből érkező felhasználók biztosítják a legmagasabb kosárértékeket és árrést számunkra, a legkisebb költségekből.
Az organikus forgalomból érkező felhasználóknak a legmagasabb az elköteleződési aránya és az oldalon töltött ideje is. A webshop korához mérten mely a pályázat írásának idején 9 hónapos mi eredményesnek látjuk tartalommarketing stratégiánkat és a jövőben is kívánjuk még tovább fejleszteni.