Origami Webshop

esettanulmány

Felhasznált marketing eszközök:

keresőkifejezés az első oldalon
0
oldal láthatóság
+ 0 %
hirdetésmegtérülés (ROAS)
0 x

Az Origami Bikini Kft. azzal keresett meg minket, hogy szeretnék kihasználni a Google platformjában lévő lehetőségeket is, mivel ezt korábban még nem tették. A magyar gyártó úgy érezte, a külföldi áruházak erősen jelen vannak az ő piacukon is, és bár az Origami egy jól felépített magyar brand a fürdőruhák tekintetében, az online értékesítés területén lenne még mit kiaknázniuk. Azzal a marketing költségvetéssel pedig nem rendelkeznek, mint a cseh Astratex, vagy a német About You, akik extra szolgáltatásaikkal is megnehezítik a dolgukat, mint a díjmentes visszaküldés és a díjmentes csere még fehérneműk, fürdőruhák esetében is.

A feladatunk tehát adott volt: sokkal kisebb költségkereten használjuk ki a Google online eszközeit, és szerezzünk forgalmat a külföldi, magasabb költségvetéssel rendelkező webshopok mellett, illetve vezessük be az Origami 2024-es kollekcióját. Májussal kezdődően pedig értékesítsük ezeket a termékeket a lehető legnagyobb mennyiségben.

A Marketing Consulting megoldásai

Az Origami Bikini minden évben rengeteg időt tölt azzal, hogy jól megtervezett bikini kollekcióját modelleken keresztül mutassa be, és a webáruházba is olyan képeket töltenek, amelyeken gondosan elrendezett pozícióban modellek mutatják be az aktuális fürdőruha trendeket.

Ez persze kiválóan segít értékesíteni, ha a felhasználó már a webshopban van, de a Google rendszerében történő, kifejezetten webáruházak számára létrehozott értékesítési formát nagyon nehézzé teszi. A Google Shopping rendszerében ugyanis nem lehet fürdőruhákat, bikiniket hirdetni olyan módon, hogy az modelleken, kihívóan van bemutatva. Ez szembe megy a Google adatvédelmi szabályzatával, és az ilyen termékfotókat tartalmazó Merchant Centereket sok esetben letiltják, vagy egyszerűen mérséklik az azokban lévő termékek megjelenését, az olyan regisztrált felhasználók számára, akik igazolhatóan elmúltak 18 évesek.

A kampányok futtatásához a Google Performance Max elnevezésű kampánytípust választottuk, ennek a különlegessége az, hogy a Google teljes hálózatát használja. Beleértve a keresési, a display, a youtube, a gmail, és a google maps hálózatait, illetve az értékesítésre nagyon is alkalmas Google Shoppingot.

A kampányhoz az Origami 2024-es kollekciójából külön kreatívokat készítettünk, melyeket beállítottunk a kampányhoz, és mivel az Origami promóciós videóit szintén „túl kihívónak” találta a rendszer, saját videókat készítettünk a termékfotóik segítségével. Fekvő, álló, és négyzetes tájolásokban is.

Mivel a google.hu rendszerében a májusi időszakban már felfutóban vannak a keresések, a bikini és fürdőruha kifejezésekre, melyekre összesen havonta átlagosan 14.000 keresést indítanak a magyar felhasználók, úgy döntöttünk a kapcsolódó és releváns kifejezések felé vesszük az irányt és ehhez különböző elemcsoportokat hozunk létre a hirdetésekben. Azért döntöttünk így, mert a már korábban említett külföldi nagy webáruházak elsősorban ezeket veszik célba, így nehéz velük egy kisebb költségkerettel versenyezni, illetve ebben az időszakban még a Temu is megnehezítette a dolgunkat. A nyári időszak megkezdése előtt a Temu áruház kifejezetten, célzottan hirdetett az Origami brandre Magyarországon, azonban a hirdetésekre átkattintva nem a magyar gyártó termékeit töltötték be az oldalak. Ezeket kisebb utánajárást követően sikerült tiltatnunk a Google ügyfélszolgálattal.

A kapcsolódó kifejezések tekintetében az egyrészes fürdőruházat, a nagyméretű bikinik, push-up bikinik, strandruhák lettek azok, amikre úgy láttuk fogunk tudni versenyképesen hirdetni. Persze nem zárkóztunk el a már korábban említett bikinik és fürdőruhák elől sem. Azonban kerestünk olyan kiskapukat a kampányban, ahol nagyobb arányban tudunk megjelenéseket elérni.

A Google Performance Max kampánya mellett megjelenés alapú hirdetéseket is készítettünk, ahol a brand jól mutató termékeit promotáltuk, hogy felhívjuk a márka előnyeire a figyelmet. Itt a minél nagyobb megjelenést részesítettük előnyben, minél kisebb költségen.

A Performance Max kampányok esetében azonban a pontos mérésekre, és a vásárlás konverziókra hagyatkoztunk, minél nagyobb értékben. Így az Origami által korábban használt Google Analytics eseményeket leváltottuk, és a Google címkét kompletten az oldalba helyeztük a konverziós eseményekkel együtt.

 

Eredmények:

Az Origami Bikini nyári kollekcióját 1314%-os befektetésmegtérüléssel promotáltuk.

Még több esettanulmány: