fbpx

Wonderwork B2B marketing stratégia

esettanulmány

Felhasznált marketing eszközök:

2x Marketing gyémánt díjaott Marketing Consulting Kft.

Marketing Gyémánt Díjas Projekt:

A Zenith Workx Bt.-nek készített marketing stratégiánk és üzleti tervünk, Marketing Gyémánt Díjat kapott 2023-ban, B2B marketing stratégia kategóriában.

Célunk, hogy a weboldal B2B ügyfeleket kiszolgálva minél hatékonyabban működjön, ezért a Zenith Workx marketinges munkatársait képeztük és hosszútávú marketing stratégiát állítottunk fel a B2B üzletágra.

 

B2B stratégia felállítása

Célunk az volt, hogy marketing tanácsadói és marketing stratégiát felállító szerepben a Zenith Workx Bt. -t a munkaruházati és munkavédelmi piacon egyedi digitális megoldásokkal, saját ügyfélkezelő rendszerrel és szervezeti fejlesztéssel megerősítsük és bevételeit határozott léptékben növeljük, egy jelenleg csökkenő piacon és piaci környezetben.

Ennek elérése érdekében a B2B üzletágot kezdtük erősíteni kiskereskedelmi szinten és nagykereskedelmi szinten is elkezdtük a cég tevékenységét, melyhez külön platformokat, eszközöket, hirdetési stratégiát és kommunikációt vetettünk be. A nagyobb cégeket és döntéshozóikat határoztuk meg célcsoportunknak, akiket az érzékeny gazdasági környezetben próbáltunk vásárlásra motiválni.

Ehhez a termékek beszállítóihoz fordultunk, akiktől egy erős jövőképet vázolva marketing támogatásokat kértünk pozíciónk megerősítéséhez. Az így kapott támogatásokkal, kedvező árakkal és versenyképes termékekkel állítottuk össze a Zenith Workx hosszútávú üzleti tervét és kezdtük el azt megvalósítani, mely már az első évben 23%-os árbevétel növekedést hozott egy olyan piacon, ahol a legnagyobb szereplők is 10-20%-os csökkenést realizáltak.

 

A Marketing Consulting megoldásai

Elsőként az üzleti terv kidolgozásának kezdtünk neki. Ehhez elkezdtük felmérni a munkavédelmi piacot a tulajdonosi kör, értékesítési vezető és KSH adatok segítségével. Ez utóbbi kicsit nehézkesebb volt, ugyanis erre az iparágra nincsenek hivatalos adatok. Így a piac nagykereskedőinek évi árbevételeivel határoztuk meg nagyjából a piac nagyságát és ezzel együtt az egyes beszállítók és márkák értékesítési volumenjét. A piackutatás határozta meg a leendő termékportfóliót, beszállítókat és beszerzési stratégiát. Valamint a Zenith Workx Bt. döntéshozóival közösen egy SWOT mátrixot készítettünk, melyet súlyozási módszerrel szűkítettünk le a legfontosabb teendőkre, melyek erősítik a céget, illetve meghatároztuk a jelenlegi gyenge pontokat is, amiket igyekeztünk minél előbb kijavítani.

Az üzleti tervbe projekteket készítettünk, melyek határidőket, dátumokat és felelősöket kaptak. Majd ezek mentén kezdtük meg a terv megvalósítását. Így rajzolódott ki, hogy első körben fejlesztenünk kell a cégnél a rendszerszintű ügyfélgondozást, hiszen egyes ügyfelek más-más súlyozással vásárolnak. Illetve felmértük a jelenlegi ügyfelekben rejlő potenciált is költéseiktől függetlenül. Ehhez egy pontozási rendszert alakítottunk ki, mely az ügyfeleket különböző szegmensekbe sorolja, az értékesítő és kapcsolattartó kollégák pedig megfelelő képzésben részesültek arról, hogy egyes ügyfelekkel milyen gyakran és milyen módon kell kontaktusba lépni.

Mivel a Zenith Workx Bt. korábban is jelentős összegeket költött hirdetésre, azonban azok pontosságát és sikerességét nem mérték, ezen szerettünk volna változtatni. Így belekezdtünk az analitikai eszközök telepítésébe és a már meglévők pontosabb beállításaiba. Erről a cég marketinges kollégáinak külön képzést adtunk. Megtérülési rátákat számoltunk az elmúlt hónapok költéseire és a rosszul működő online hirdetéseket átstrukturáltuk. Kiderült, hogy több analitikai eszköz nem volt rendesen beállítva, így azok sok esetben eltérő, akár hibás adatokat is mutattak.

Az újabb digitális marketing eszközöket megvizsgálván pedig úgy döntöttünk, hogy egy új social media platform, a TikTok bevezetésével új célközönséget szólítunk meg, a 16-24 év közötti szakmunkásokat. Az AI technológia megjelenésével beemeltük azt több digitális marketing folyamatba, mint például a social media posztok és hirdetések megtervezése, a SEO tartalmak gyártása, illetve a termékleírások korszerűsítése.

Még több esettanulmány: