fbpx

Zöldkéz – munkavédelem felsőfokon

esettanulmány

Felhasznált marketing eszközök:

megrendelés
+ 0
millió Ft marketing költség
0
millió Ft havi webshop árbevétel
+ 0

A Shoprenter motorra készült ZöldKéz webáruház marketing tevékenységét az áruház létrejötte óta látjuk el. Egészen a nulláról kiépítve. A meglévő termékportfólióhoz igazított piackutatás után meghatároztuk azokat a keresőkifejezéseket, termékeket mellyel előkelő pozíciót kívántunk elérni a Google keresőben, majd a tartalmakat erre kezdtük optimalizálni. 

Az értékesítést hatékony Google Performance Max kampányokkal segítjük.

 

Feladatunk

Az Agroker Áruház Kft., akik a hazai mezőgazdasági gépek, termékek, barkács gépek és kerti eszközök egyik piacvezetője online értékesítés tekintetében is, azzal a feladattal bízott meg minket, hogy új, ZöldKéz névre hallgató, kifejezetten munkavédelemmel foglalkozó üzletágukat népszerűsítsük, illetve erősítsük meg annak online jelenlétét. Kezdjük el az online értékesítést, és keltsük életre az ehhez kapcsolódó marketing csatornákat.

Az Agroker Áruház vezetőivel való személyes találkozás után megnéztük a brand számára létrehozott kecskeméti munkavédelmi szaküzletet, melynek különlegessége mérete volt. Rengeteg féle lábbelit tartottak az üzletben, illetve az üzlethez tartozó raktárhelységben.

A feladatunk tehát adott volt, a meglévő üzlet mellett ki kellett alakítanunk a munkavédelmi termékek eladásának metódusát online, és megtalálni az ehhez legmegfelelőbb eszközöket, valamint marketing csatornákat.

 

A Marketing Consulting megoldásai

A termékek online jelenlétéhez egy bérelhető Shoprenter webáruházat választottunk. A Shoprenter áruházai ugyanis jól keresőoptimalizálhatóak, sok olyan marketing eszköz található bennük, amik könnyebbé teszik a brandépítést, illetve minden olyan technikai megoldással rendelkeznek, amik adottak ahhoz, hogy hatékonyan össze lehessen őket kötni különböző marketing eszközökkel. Mivel az Agroker Áruháznak már korábban is volt egy lefejlesztett api kapcsolata ügyviteli rendszerük és korábbi Shoprenter motorral működő webáruházuk között, így ez szintén megkönnyítette a dolgot, hiszen a termékek adatait ezen keresztül könnyedén kinyertük az ügyviteli rendszerből.

Átnéztük az oldal kezdeti marketing és SEO beállításait, és ezeket beállítottuk megfelelően. Létrehoztuk az oldal számára az analitikai eszközöket, egy Google Analytics fiókot, egy Search Console fiókot, ezeket megfelelően beállítottuk, beküldtük a webhelytérképeket, illetve ügynökségünk SEO programjainkban felállítottuk a ZöldKéz SEO projektjét. A keresési kifejezéseket volumenük és optimalizációs nehézségük szerint állítottuk sorba, ezután egyeztettük ezt a megbízóval, hogy mely termékeken realizálható magasabb árrés. Ezen három mutató által meghatároztuk a keresőoptimalizálás sorrendjét, és beütemeztük őket hónapokra előre.

Létrehoztunk az oldal számára egy Google Ads fiókot, ahol egy Google Performance Max kampánytípusra esett a választásunk. Ez a kampánytípus a Google teljes hálózatát használja, beleértve a keresési, display és a webshopok számára remekül működő Google Shopping hálózatokat is. A kampányt külön elemcsoportokra bontottuk, ahol az egyes termékcsoportok köré külön kreatívokat építettünk, gondosan ügyelve rá, hogy a ZöldKéz brand elemei mindenhol szerepet kapjanak úgy a színek, a logó és a szlogen is. Még annak ellenére is, hogy a kampány maga értékesítési célt szolgál elsősorban.

 

Miután a keresőoptimalizálás elkezdte megtenni hatását, és a Google Ads hirdetések is irányítottak felhasználókat az oldalra, létrehoztunk remarketing listákat, melyeket elkezdtünk használni a közösségi oldalak bevonásával is. Katalógus alapú remarketing hirdetéseket hoztunk létre a Meta hálózatában, ahol újra meg újra megcéloztuk pontosan azokkal a termékekkel az oldalak látogatóit, amiket a kosárban hagytak, esetleg nézegettek. Emellett általánosan megcéloztuk a barkácsolás, a mezőgazdaság, az ipar, a logisztika, a bányászat stb. iránt érdeklődőket, illetve a különféle ipari szegmensekben dolgozó felhasználókat is a közösségi média felületeken.

A Meta felületén ezzel egyidőben aktivitás típusú kampányt indítottunk, hogy növeljük az oldal követőinek a számát, azzal a céllal, hogy az organikusan történő posztolás minél több potenciális vásárlóhoz eljuthasson. Illetve márkaépítő kampányokat indítottunk a Zöldkéz márka népszerűsítésére.

zöldkéz esettanulmány meta hirdetési költségek

Még több esettanulmány: