fbpx
Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

10 Bevált módszer, hogy a legtöbbet hozd ki Google Ads Max Performance kampányodból

Google Performance Max kampány működése

Cikk megosztása!

Az automatizált rendszerek egyre hangsúlyosabbá válásával és az online felhasználók igényeinek rendkívül sokrétűvé válásával a marketingesek (és persze a keresőmotorok) keresik a módját, hogyan optimalizálják elérésüket az interneten. A Google Performance Max pontosan azt csinálja, aminek hangzik – maximalizálja a teljesítményt.

A Google több mint 8,5 milliárd keresést dolgoz fel naponta, amivel egyszerű ember nem tud lépést tartani. A gépi tanulás és a fejlett mesterséges intelligencia technológiák lehetővé teszik a felhasználók igényeinek hatékony és időérzékeny módon történő kielégítését.

Ebben a cikkben olyan fontos tippeket adunk, amelyek segítenek alkalmazkodni ezekhez az új technológiákhoz, beleértve a Performance Max kampányok létrehozását, megvalósítását és értékeléséhez szükséges hasznos forrásokat és bevált módszereket.

Először is, mi az a Google Performance Max és hogyan működik?

A Google Performance Max egy olyan automatizált kampánystruktúra, amely gépi tanulást használ a fogyasztói trendek megértéséhez, és ennek megfelelően módosítja hirdetéseit, hogy különböző formátumokban jelenjenek meg a Google-csatornákon (YouTube, Keresés, Gmail, Discovery stb.).

A Google automatikusan a célközönsége által leggyakrabban látogatott csatornákra optimalizálja teljesítményét, lehetővé téve a hirdetési kiadások felelősségteljes felhasználását a megfelelő közönség megcélzására, amely végül konverziót (termék megvásárlását) eredményezhet.

Íme egy szórakoztató példa, amely segít megérteni a Performance Max kampányokat:

Gondolj rá úgy, mint egy svédasztalra a kedvenc éttermedben! Ha egy társaságot viszel magaddal és csak egy főétel van, valószínű, hogy sokan nem lesznek elégedettek a felhozatallal. Hiszen minden embernek más az ízlése, más preferenciái vannak. De egy büféasztalon mindenki mást tud csemegézni. Egy étteremben több ember igényeit is ki tudod elégíteni.

Hasonlóképpen, a Google Performance Max egyetlen kampányt használ számos csatornán/formátumban, hogy sokféle ember elégedett legyen, függetlenül attól, hogy melyiket részesítik előnyben.

10 bevált Performance Max módszer

Most, hogy tudjuk mi az a Google Performance Max, nézzük meg hogyan hozhatod ki belőle a legtöbbet.

  1. Használd más keresési kampánnyal együtt. Ha a lekérdezés pontosan megegyezik egy kulcsszóval, amelyre ajánlatot teszel, akkor a futó keresési kampány megjeleníti a hirdetésed. Ha azonban nem egyezik pontosan, a Google vagy a keresési hirdetést, vagy a maximális teljesítményű hirdetést jeleníti meg (amelyiknek a legmagasabb a hirdetés rangsor szerinti helye).
  2. Válassz egyet a két ajánlattételi stratégia közül (győződj meg arról, hogy összhangban van az üzleti céljaiddal):

    Konverziók maximalizálása: Akkor használja ezt a stratégiát, ha a lehető legtöbb konverziót szeretné elérni (például vásárlást webáruházában, potenciális ügyfeleket, feliratkozást egy e-mail listára, telefonhívásokat stb.).

    Konverziós érték maximalizálása: Akkor használja ezt a stratégiát, ha bizonyos konverziókat többre értékel, mint másokat (vagyis, ha végül inkább több vásárlást szeretne, mint telefonhívást, adjon nekik magasabb értéket, hogy a Google ezekre optimalizálja).

  3. Ha már ismered a célközönséged, használhatod saját adataid, például Ügyfélegyezési/Közönséglistákat, vagy meghatározhatsz különböző csoportokat a Közönségjelek segítségével. Ezek olyan javaslatok, amelyek a Google számára ötletet adnak arról, hogy mely közönségeket érdemes keresni, felgyorsítva az új közönségek felfedezésének gépi tanulási folyamatát. A Google továbbra is megjeleníti hirdetéseid más közönségek számára is, ez csak egy kiindulópont az automatizmus számára.

    Például, ha színházi előadásokat értékesítesz, kiválaszthatsz olyan közönségjelzéseket, mint a „Gyakran részt vesz élő eseményeken”, „Előadóművészeti jegyek” vagy „Színházi előadások és előadások”.

  4. Fontold meg a „Végső URL-kibontása” nevű funkció használatát. Ez a lehetőség egy új módja annak, hogy hirdetéseid automatikusan személyre szabd, hogy megfeleljen a közönsége által keresett lekérdezéseknek, még akkor is, ha nem pontosan ezekre a kulcsszavakra teszel ajánlatot. Ha ezt választod, a Google kiválasztja a webhely azon céloldalát, amely a legjobban megfelel a felhasználó lekérdezésének, valamint dinamikus címsort és leírást készít hozzá.

    Ezeket a sorokat olvasva lehet ez az első gondolatod: „Hé, én szeretném szabályozni, hogy webhelyem mely oldalai közül választhat a Google!” és ez egy jogos érv. Vannak esetek, amikor marketingszakemberként úgy döntünk, hogy nem a legjobb megoldás a Google-nak mindent automatizálni.

    Ebben az esetben kizárhatunk bizonyos URL-eket a rendszer számára („URL kizárása”). Ezenkívül, ha csak egy céloldal van, amelyre az embereket irányítod, mondjuk egy speciális landing page, akkor sincs értelme ezt a funkciót használni.

  5. A Performance Max másik bevált módszere annak biztosítása, hogy annyi eszközt adjunk a kezébe, amennyit kér. Ez a Google-nak rengeteg választási lehetőséget kínál. Adjuk meg a címek és leírások maximális számát, használj annyi közönségjelzést és egyezési listát, amennyi releváns, használj jó minőségű videókat, és tölts fel különféle képeket, amelyek közül választhat a Google. Valamint bocsátsuk rendelkezésére merchant centerünkben lévő terméklistánkat is.

    A legjobb, ha a szöveges elemeknek legalább 5 változata (4 címsor, 5 leírás) és 5 képelem verziója van. Az eszközök sokfélesége szintén hozzájárul a hirdetés erősségének növeléséhez (ideális esetben azt szeretnénk, ha hirdetésünk a „Kiváló” kategóriába tartozna).

    Ennek kibővítéséhez valószínűleg kíváncsi vagy a Performance Max eszközkövetelmények részleteire.

  6. A vizuális tartalom rendkívül fontos, hogy kapcsolatba léphess a felhasználókkal, és megragadd a figyelmüket. Ügyelj arra, hogy a tartalom friss legyen, és rendszeresen tölts fel új, rendkívül releváns elemeket.

  7. Ügyelj arra, hogy eszközeid milyen teljesítményt érnek el, és cseréld ki azokat, amelyek nem teljesítenek jól. Fontos, hogy cseréről beszélünk, nem pedig eltávolításról. Utóbbi negatív hatással van a kampányokra.

  8. Ha több terméket célzol meg, próbálj meg minden egyes elemcsoportnál csak egyre összpontosítani, hogy az a lehető legszemélyesebb legyen. Kampányonként legfeljebb 100 elemcsoport lehet. Gondoskodnod kell azonban arról, hogy elegendő költségvetéssel rendelkezz ezek futtatásához (több elemcsoport, nagyobb költségek).

  9. Egyes források legalább 50–100 USD/nap napi költségkeretet javasolnak a Performance Max kampányokhoz, hogy elegendő adatot kapjanak az eredmények megfelelő elemzéséhez.

  10. Hagyd futni kampányod legalább 2 hónapig, hogy elegendő ideje legyen a Google-nak a stratégiák megismerésére és a fiók teljes optimalizálására. Minél több idő telik el, az algoritmus annál többet tanul és minél több adattal rendelkezik annál nagyobb konverzióval futtatja a kampányokat. Így ezek egy idő után elkezdenek megtérülni.

További Google hirdetési tippekért

Ismerd meg teljes Google hirdetéskezelési megoldásainkat

Eszközkövetelmények Performance Max kampányokhoz

Amikor létrehozod a Performance Max kampányt, végigvez téged a szükséges eszközkövetelményeken. Ezek tartalmazzák:

  • Vállalkozás neve
  • Akár 20 kép (különféle méretekben – négyzet, fekvő stb.)
  • Legfeljebb 5 logó (legalább egynek négyzetnek kell lennie)
  • Akár 5 videó, amelyek 10 másodpercesek vagy rövidebbek
  • Legfeljebb 5 címsor (egyenként 30 karakter)
  • Legfeljebb 5 hosszú címsor (egyenként 90 karakter)
  • Leírások (egy 60 karakteres leírás és legfeljebb négy további 90 karakteres leírás)
  • Cselekvésre ösztönző gomb (CTA)
  • Végső URL

Ezeken kívül használhatunk hirdetésbővítményeket, amelyeket ma már Eszközöknek neveznek, és amelyek további helyet foglalnak el a keresőmotorok eredményoldalain (SERP). Ez több kattintható összetevőt tesz lehetővé a hirdetésekben, és további információkkal segíti a közönséget annak eldöntésében, hogy a hirdetés válaszol-e arra, amit ő keres valójában.

Íme néhány példa, amelyet hozzáadhatsz a maximális teljesítményű kampányodhoz:

 

  • Négy vagy több belső link (további oldalak a webhelyen, amelyekre nem bánnád, ha a Google forgalmat irányítana)
  • Promóciók (10% kedvezmény, 2000 Ft kedvezmény stb.)
  • Termékeinek árai és leírásai
  • Vállalkozásod telefonszáma
  • Strukturált kivonatok (további információk kategória alapján – stílusok, típusok stb.)
  • Lead Form (tartalmazza az alapvető kapcsolatfelvételi adatokat, amelyeket a felhasználónak ki kell töltenie)
  • Feliratok (apró információk, amelyek nem kattinthatók, de mégis releváns információkat nyújtanak, pl. „Ingyenes szállítás”)
  • Helyek (a Google cégprofilhoz kapcsolva)

Hogyan értékeld kampányod teljesítményét?

Most, hogy sikeresen beállítottad kampányaid, hogyan biztosíthatod, hogy ezek a bevált gyakorlatok működjenek?

A Google Ads egy „Statisztikák” oldalt biztosít, ahol az adatokat a Google-on belüli nagyobb trendekkel kombinálja. Értesíteni fog az optimalizálási lehetőségekről és a megoldandó problémákról. Különféle típusú statisztikák léteznek: eszközök közönségstatisztikái, keresési trendek, aukciós statisztikák, kereslet-előrejelzések stb.

Performance Max kampány teljesítménye

Kísérletezz! Teszteld kampányaid teljesítményét Maximális teljesítmény kampánnyal vagy anélkül.

 

Ne feledd, adj azonban a kampánynak legalább 2 hónapot, mielőtt következtetéseket vonnál le a teljesítményéről.

Mik a Performance Max kampányok előnyei?

A Google Ads – és különösen a Performance Max – egyedisége az, hogy nagymértékben a „miért”-re összpontosít. Miért szeretnéd a Google Ads szolgáltatást futtatni vállalkozásod számára? Mi a végső célod?

A Google Ads teljes mértékben az általad kiválasztott cél köré optimalizál, így több bolti látogatást, értékesítést vagy bármely olyan célt biztosít, amelyet a vállalkozásod számára a legfontosabbként azonosítod.

Google Ads kampánycélok

Használd ki az előnyöket

  • Kaphatsz információkat különféle formátumokban, hogy megfeleljen bármilyen preferenciának – keresés, felfedezés, videó stb.
  • Mutass több vizuális elemet, például fotókat és videókat, ne csak szöveges hirdetéseket, hogy vonzóbb élményt nyújtson.
  • Szerezz hozzáférést azokhoz a termékekhez és szolgáltatásokhoz, amelyek iránt érdeklődnek. Elégítsd ki igényeiket olyan termékek iránt, amelyeket már keresnek, vagy segíts nekik azonosítani valamit, amiről nem vették észre, hogy szükségük van rá.
  • Hozz létre egységesebb élményt, ne egy árva hirdetést egyetlen platformon. Az ismétlődés és a hirdetések különféle formátumokban/platformokban való megjelenítése segíti a felhasználókat a márkával való azonosulásban.

Előnyök marketingesek és üzlettulajdonosok számára:

  • Egyszerűsítsd le a kampány beállítási folyamatát (ki ne szeretné ezt?). Csak egy kampányt kell beállítanod, mégis több marketing csatornára lesz optimalizálva.
  • A Max. teljesítmény használata nélkül külön kampányokat kell beállítania a YouTube, a Keresési és a Display hálózathoz, és mindegyikhez külön költségkeretet kell beállítani. Ez korlátozhatja a megjelenítések, interakciók, webhelylátogatások na és persze konverziók számát.
  • Szerezz betekintést legjobb célközönségedbe, és célozd meg kifejezetten ezeket a kategóriákat. Abba is betekintést kaphatsz, hogy célközönséged mely csatornákat (YouTube, Keresés, Gmail stb.) használja a legtöbbet.
  • Ha már ismered a célközönséged, a korábban említetteknek megfelelően különböző csoportokat is megadhatsz a Közönségjelek segítségével.
  • Ismerd meg a növekvő keresési trendeket, és azonosítsd a jövőbeli lehetőségeket, amelyekből hasznot húzhatsz. A Google ezeket az információkat a Google Ads-fiók „Insights” lapján biztosítja.
  • Több embert vonz fizikai boltodba, ha úgy döntesz, hogy a Performance Max szolgáltatást használod az üzleti célokhoz. Ez különösen a kiskereskedelmi vállalkozások számára hasznos.
Google Ads statisztikák - keresési trendek működése

Mik a Performance Max kampányok hátrányai?

Mivel, hogy vannak neki. A Performance Max előnyeinek említésekor fontos megemlíteni néhány hátrányt is…

  • Kisebb lesz az ellenőrzésünk a kampány felett. Bár Te adod meg az elemeket, a Google végül kiválasztja a kombinációkat, amelyek számos formátumban jöhetnek létre. Nem lehet megjósolni a megjelenő pontos kombinációkat.
  • Ha nincs feltölthető videód, a Google létrehoz egyet az általad megadott képekből. Ez általában nagyon siralmas és nem elég jó minőségű, a Google leállíthatja ezáltal a videóhirdetés megjelenítését, ami azt kockáztatja, hogy jelentős hatást gyakorolhat az egész kampányod elérésére és teljesítményére.
  • Eltarthat egy ideig, amíg a Google gépi tanulási algoritmusa megtanulja, és alkalmazkodik az ajánlattételi stratégiákhoz, a költségkerethez, a közönséghez és a legjobban teljesítő hirdetésformátumokhoz.
  • Ügyelj a feltöltött képek méretére, hogy megbizonyosodj arról, hogy azok nem elvágva jelennek meg egyetlen formátumban sem.
  • Nehéz kizáró kulcsszavakat hozzáadni egy Max teljesítményű kampányhoz – fel kell vennie a kapcsolatot a Google Ads ügyfélszolgálatával.
  • Drágává válhat, különösen, ha keresési kampányokat is futtatnál egyidőben.

Összefoglalva, bár a Performance Max kampányoknak vannak előnyei és hátrányai is, végső soron segíthetnek a márkádnak, termékeidnek a széleskörű megjelenésben és abban, hogy a megfelelő célközönséghez juss el, a lehető legegyedibb eszközökkel.

Véleményem szerint az automatizálás az az irány, amely felé halad a világ. Ez nem trend, hanem valami, amihez a marketingeseknek alkalmazkodniuk kell. Ezeket a bevált módszereket szem előtt tartva optimalizálhatod teljesítményed, hogy a leghatékonyabb legyél ebben a gyorsan változó világban, melyet, ha kizársz ma már szinte lehetetlenné válik az értékesítés.

További támogatást keresel, Performance max kampányaidhoz? Fordulj csapatunkhoz, hogy megtudd, hivatalos Google Partnerként hogyan segíthetünk kampányaid optimalizálásában.

Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Kérjen ajánlatot!

További cikkek: