fbpx
Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

4 új Google Ads Performance Max frissítés, amit jó, ha ismersz

Google Performance Max kampányok

Cikk megosztása!

A Google Performance Max (más néven PMax) kampányok 2021-es elindítása óta a Google folyamatosan alakítja az új kampánytípust. Eredetileg a legtöbb eszköz arra irányult, hogy megkönnyítse a meglévő kampányok PMax-ra való „frissítését”, legyen szó Shoppingról, dinamikus keresési hirdetésekről vagy Display-hirdetésekről.

Az elmúlt hónapokban továbbra is számtalan frissítés történt a Performance Max kampányökoszisztémában, de véleményem szerint ezek szinte kizárólag két fő területre összpontosítanak: a kreatív elemekre és a célzási vezérlőkre.

A Performance Max kreatívelemek frissítései

Mindannyian tudjuk, hogy kreatívjaink jelentik az első benyomást (néha szó szerint is), amit márkáink kelthetnek vásárlóinkra. A Google tulajdonában lévő összes Performance Max kampánnyal nagyon sokféle lehetőség kínálkozik arra, hogy másként nézzenek ki hirdetéseid, attól függően, milyen terméket kínálsz eladásra. Egyre világosabb, hogy a Google nem fog megelégedni az alulmaradt kreatívokkal. Íme néhány frissítés, amelyeket a közelmúltban vezettek be.

1. A hirdetések erejét most befolyásolja a kreatívok száma és sokszínűsége

A Performance Max hirdetésekkel a kezdetektől fogva több különböző képet, videót és egyéb szöveges elemet tudtunk biztosítani a kreatívok támogatására. A hirdetés teljesítménye nagymértékben függ attól, hogy milyen jók ezek az eszközök.

De 2024 elején, a Google bejelentette, hogy most ezeknek az elemeknek a száma és sokfélesége hatással lesz a hirdetés erősségére. Bár nem hiszem, hogy a hirdetés erejét kellene KPI-ként használnod céged számára, figyelned kell rá, mivel a Google most ezeket a tényezőket tartja fontosnak.

Szintén hihetetlenül fontos megjegyeznem, hogy ez nincs hatással a maximális teljesítményű eszközcsoportok versenyképességére. A változtatások célja a Google diagnosztikai eszköz nézetének javítása, valamint a hirdetések optimalizálása. Ginny Marvin, a Google Ads kapcsolattartója kifejtette, hogy a hirdetés erősségének összetevői nem változtak, és az alacsony hirdetési erősség oka lehet annak, hogy nem ér el megjelenítéseket, de nem akadályozza meg az aukción való részvételt.

Ha azonban egy másik hirdetővel állsz szemben az aukción, ha minden más tényező egyenlő, akkor ők nyerhetik meg az aukciót veled szemben, ha jobb hirdetési erejük van, és kreatívjaik változatosabbak, mint tieid. Tehát ha eddig egy egyszerű kreatív stratégiára támaszkodtál, akkor lehet, hogy az érdekedben áll, hogy most többet fektess be erre a területre, hogy kitűnj a versenytársak közül, és megerősítsd hirdetéseid.

2. Új eszközkészítési lehetőségek lesznek segítségünkre

A Google senkit sem hagy ki ebből a frissítésből. Köztudott, hogy sok márka számára a kreatívok jelentik az egyik legnagyobb akadályt, ezért a hirdetések erősségéről szóló bejelentéssel néhány új frissítést is bejelentettek, amelyek a Performance Max eszközlétrehozásban már megérkeztek. Ezek az eszközök jobb szöveg- és képelemeket tesznek lehetővé, így nem kell annyira a kreatív csapataira hagyatkoznod, mint korábban.

Először is ott van a Gemini, a Google legnagyobb mesterséges intelligencia modellje, amely támogatja a hosszú címsorok és belső linkek szöveggenerálását.

Másodszor, az Imagen 2, a Google legfejlettebb szöveg-kép technológiája segítségével a hirdetők életstílus-képeket készíthetnek néhány egyszerű utasítás segítségével.

google ai kép generátor - imagen 2

Mindkét eszköz hihetetlenül egyszerűvé teszi a hirdetők számára a Performance Max által használt eszközök számának bővítését anélkül, hogy bármilyen tervezőt, vagy grafikai programot kéne használniuk. Ráadásul továbbra is lehetővé teszik az összes eszköz áttekintését az éles indítás előtt, így biztosítva a márka biztonságát és alkalmasságát.

Végül a Google megkönnyíti a külső források bevonását a kreatív eszközkészletbe. Egy integrációs alkalmazással bővítik partnerségüket a Canvával, amely lehetővé teszi, hogy tartalmakat közvetlenül a Performance Max eszközei között tedd közzé. Ezenkívül azt tervezik, hogy a Google-fiók állapotától függetlenül bárki számára bevezetik az előnézeti lehetőséget, hogy áttekinthessék a kreatívokat és együttműködhessenek.

Mindezek a frissítések együttesen egyértelművé teszik, hogy a Google a felhasználói élményt helyezi előtérbe, és biztosítani akarja, hogy minden hirdető a lehető legjobb kreatívokat használhassa, és hozhassa létre.

A Perfromance Max célzási frissítései

Amikor a Performance Max kampányokat eredetileg bevezették, minden célzást beépítettek. A Google Ads maximális teljesítményű célzása alapvetően egy fekete doboz volt. Tudtuk, hogy a hirdetések a Google tulajdonában lévő összes hálózaton futni fognak, de ennél további betekintés gyakorlatilag nem létezett, nem is beszélve a célpontok szabályozásának lehetőségeiről. Az elmúlt hónapokban azonban a Google enyhített ezen az állásponton, és most több betekintést és szabályozást biztosít a hirdetések megjelenítési helyére vonatkozóan. Ez pedig megkönnyíti a legtöbb marketing ügynökség dolgát is.

3. Márkakizárási listák

Óriási probléma a Performance Max kampányok keresési összetevőjével, hogy rendszeresen költségvetésünk nagy részét márkakifejezésekre költené. Ez több szempontból is okozhat problémákat: forgalmat lophat el meglévő márkajelzéssel ellátott kampányokból, vagy márkafeltételekre tesz ajánlatot olyan vállalkozások számára, amelyek nem akartak licitálni ezekre a feltételekre.

A márkakizárási listák bevezetésével a hirdetők hatékonyan leállíthatják az adott márka ajánlattételét. Rendkívül egyszerűen beállíthatók fiókszinten, és testreszabhatók, hogy almárkákat is magukba foglaljanak.

4. Lehetőség webhelyek kizárására a Performance Max alól (most már a keresési partnereket is beleértve!)

A Google márkakulcsszavak mellett lehetővé tette a vizuális elhelyezések kizárását a Performance Max kampányokból, ha kihasználja a fiókszintű elhelyezéskizárási listákat. Ez egy csodálatos frissítés volt, amely sokkal könnyebbé tette a Performance Max kampányok teljesítményének szabályozását.

Ha nem vagy biztos abban, hogy mely elhelyezéseket érdemes felvenned, a Google készített egy jelentést, amelyben megtekintheted kampányaid megjelenítési számát az egyes webhelyeken. Nem tökéletes, mivel nem látunk tényleges konverziókat, de némi átláthatóságot biztosít. Megkönnyíti a Google Ads hirdetéskezelést a PPC ügynökségek számára is.

2024 márciusában a dolgok még jobbak lettek. A Google bejelentette, hogy mostantól a keresési partnerek webhelyeit is tartalmazza majd a megjelenítési elhelyezések mellett a PMax kampányokhoz.

Ezen túlmenően, ha fiókszintű kizárásként adsz hozzá egy keresési partnerwebhelyet, az mostantól a fiók ÖSSZES kampányára vonatkozik, a Maximális teljesítményre és a keresési kampányokra egyaránt.

Ugyanakkor a Google megszüntette a Keresési partnerek hálózatának teljes leiratkozásának lehetőségét a Performance Max kampányok esetében. Ez a változtatás eredetileg átmenetinek szánta.

Mit jelentenek ezek a Google Ads Performance Max frissítések a hirdetők számára?

Az elmúlt három évben történt számos frissítés ellenére számomra egyértelmű, hogy a Google jelenleg az elhelyezések átláthatóságára és ellenőrzésére, valamint a Maximális teljesítményhez használt kreatív elemekre összpontosít. Mindegy, hogy még csak most kezded, és szeretnéd kihasználni a Performance Max bevált gyakorlatait, vagy ha már egy ideje használod a PMAX-ot, és igyekszel naprakészen maradni, fontos, hogy figyelj erre a két trendre, és győződj meg arról, hogy szükség szerint módosítod kampányaid. Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan maximalizálhatod Performance Max kampányaid teljesítményét, fordulj hozzánk bizalommal.

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

A Google Performance Max (PMax) egy viszonylag új kampánytípus a Google Ads hirdetési platformon, leginkább azoknak a hirdetőknek kedvez, akik egyszerre több csatornán szeretnének hirdetni maximális hatékonysággal.

Alapvető jellemzői:

  • Egyetlen kampány, több csatorna: A PMax kampányok lehetővé teszik a hirdetések megjelenítését a Google különböző csatornáin, beleértve:
    • Keresőhálózat
    • Display hálózat
    • YouTube
    • Discover
    • Gmail
    • Google Maps
  • Mesterséges intelligencia segítségével maximalizált teljesítmény: A PMax a Google fejlett gépi tanulási algoritmusait használja a kampányok optimalizálására. Elemzi a célközönséget, a hirdetési elemeket, a konverziós célokat és számos egyéb jelet, hogy a hirdetéseket a lehető legjövedelmezőbb módon helyezze el.
  • Konverzió fókuszú: A Performance Max célja, hogy maximalizálja a meghatározott konverziós célokat (pl. értékesítés, feliratkozás, stb.)

A Performance Max kampányok a Google Ads hirdetési platformon belül futtathatók. Íme a lépések, hogyan indíthatsz egy új Performance Max kampányt:

  1. Jelentkezz be a Google Ads fiókodba: Ha még nincs fiókod, regisztrálj a https://ads.google.com címen.

  2. Új kampány létrehozása: A Google Ads főoldalán kattints a nagy kék “+” jelre új kampány indításához.

  3. Kampánycél kiválasztása: Válaszd a kampányodnak megfelelő célt (pl. “Értékesítés”, “Lead-ek”, “Webhelyforgalom”). A Performance Max kampányokhoz ezek a célok társíthatók.

  4. Kampánytípus kiválasztása: Válaszd ki a “Performance Max” kampánytípust.

  5. Kampánybeállítások: Add meg a kampány további beállításait, beleértve a költségkeretet, a hirdetési eszközöket (képek, videók, szövegek), célokat és egyéb preferenciákat.

  6. Indítás: Ha elkészültél a kampánybeállítással, indítsd el a kampányodat.

Fontos megjegyzések:

  • Merchant Center kapcsolat: Ha termékeket/szolgáltatásokat hirdetsz, szükséges lehet a Google Merchant Center fiókod összekapcsolása a Performance Max kampánnyal.
  • Adatvédelmi beállítások: Ellenőrizd, hogy a Performance Max használatához szükséges adatvédelmi beállítások érvényben vannak-e.

A Google Performance Max kampányok hatékonysága változhat a kampánytól és a céloktól függően. Azonban a korai eredmények és a piaci visszajelzések alapján íme, amit eddig tudunk:

Előnyök:

  • Növekvő konverziók: Számos marketing ügynökség számolt be konverziószámának jelentős növekedéséről a Performance Max kampányok bevezetése óta. A gépi tanulás hatékonyabbá teszi a hirdetések elhelyezését és optimalizálását, ezáltal növelve a konverziók valószínűségét.
  • Hatékonyság: A kampányok automatizált jellegének köszönhetően időt és erőforrásokat takaríthat meg a hirdetők számára. A manuális beállításokhoz képest kevesebb időt kell fordítani a kampányok optimalizálására.
  • Nagyobb elérési kör: A Performance Max kampányok a Google hálózatán belül szélesebb közönséget érhetnek el, mint a hagyományos kampánytípusok. Ez új ügyfelek megszerzéséhez és a márka ismertségének növeléséhez vezethet.

Kihívások:

  • Kevesebb kontroll: A gépi tanulás algoritmusai a kampányok nagy részét irányítják, ami kevesebb kontrollt ad a hirdetőknek a hirdetések megjelenítésének módja felett.
  • Adatigényes: A Performance Max kampányok hatékony működéséhez elegendő adat szükséges a gépi tanulás algoritmusai számára. Ez azt jelenti, hogy a kampányok elindítása előtt alaposan meg kell tervezni a konverziós eseményeket és a követést.
  • Mérés: A kampányok teljesítményének mérése összetettebb lehet, mint a hagyományos kampánytípusok esetében. A konverziók és a teljesítmény attribúciója nehezebb lehet a gépi tanulás algoritmusai miatt.

Összefoglalva:

A Google Performance Max kampányok ígéretes új eszköz a hirdetők számára, amelyek jelentősen növelhetik a konverziókat és a hatékonyságot. Fontos azonban megjegyezni, hogy nem minden kampányra alkalmasak, és hatékony működésükhöz elegendő adat és alapos tervezés szükséges.

A Performance Max kampányok kipróbálása előtt javasoljuk, hogy mérlegeld a céljaid, a célközönséged, az adatkészleted és a technikai tudásod. Javasolt továbbá, hogy kis léptékben indítsd el a kampányokat, és folyamatosan kövesd nyomon a teljesítményt, hogy szükség esetén optimalizálni tudd azokat. Ha segítségre van szükséged, fordulj szakértő csapatunkhoz.

Perger Tamás vagyok a Marketing Consulting alapítója és ügyvezetője.

13+ év szakmai tapasztalattal az online marketing területén.

Cégünk a Marketing Consulting Kft. többszörös Marketing Gyémánt Díjas ügynökség, a Magyar Marketing Szövetség büszke tagjai vagyunk, jómagam pedig a Magyar Marketing Szövetség egyik hazai nagykövete.

Munkatársaink folyamatosan a legfrissebb szaktudással rendelkeznek Google és Meta hirdetések tekintetében, melyet szakvizsgáink bizonyítanak.

Ügyfeleink hirdetéseinek optimalizálását folyamatosan magas szinten tartjuk, ezért a minősített, hivatalos Google Partner státuszt is kiérdemeltük.

Weboldalak és webshopok tucatjainak segítünk jelenleg is láthatóvá válni, éppen ezért a hazai Shoprenter és UNAS is kiemelt szakértőként ajánl minket, mint marketing szolgáltatót.

További cikkek: