fbpx
Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Bemutatkozik a Threads: Az új módja, hogy elmondd szöveggel

Bemutatkozik a Threads

Cikk megosztása!

Lényegre törően:

Threads logo
Threads
  • A Threads egy új alkalmazás, amelyet az Instagram csapata készített a szöveges frissítések megosztására és a nyilvános beszélgetésekhez való csatlakozásra.
  • Instagram fiókoddal jelentkezhetsz be, a bejegyzések legfeljebb 500 karakter hosszúak lehetnek, és legfeljebb 5 perces hivatkozásokat, fényképeket és videókat tartalmazhatnak.
  • A Threads a Meta terméke, amit a twitter riválisának szántak.
  • Indulása után pár órával átlépte a 10 millió regisztrációt
  • A Threads az Európai Unióban szabályozási problémák miatt egyelőre nem hozzáférhető.

Mindössze tizenhat órával az indulás után az Instagram szöveges alapú közösségi alkalmazása, a Threads már meghaladta a 30 millió feliratkozást – mondta Mark Zuckerberg vezérigazgató csütörtök hajnalban. Csütörtök reggel ez volt a legnépszerűbb ingyenes alkalmazás az Apple App Store-ban is.

Az alkalmazás a Meta válasza a Twitterre, amelynek felhasználói és hirdetői egy része elmenekült azóta, hogy Elon Musk milliárdos megvásárolta a közösségi média platformot. Szombaton a Twitter elkezdte korlátozni a felhasználók által naponta elolvasható bejegyzések számát, hogy felszámolja az „extrém szintű adatlekopást”, ami csak tovább frusztrálta a felhasználókat.

Az elmúlt hónapokban számos Twitter-alternatíva jelent meg, köztük a decentralizált üzenetküldő alkalmazás, a Mastodon és a Bluesky, amelyet a Twitter társalapítója, Jack Dorsey támogatott. De egyik platform sem tudott megfelelni a Twitter felhasználói bázisának és népszerűségének.

Lehet, hogy a Threads könnyebben vonza a felhasználókat. Az Instagramra épül, és automatikusan összekapcsolódik egy felhasználó fiókjával a fotómegosztó alkalmazásban. Kezdetben a felhasználók csak az Instagram alkalmazásban, érhették el a szolgáltatást. De csütörtöktől az alkalmazás letölthető az Apple App Store-ból, és ingyenesen használható.

Threads hírfolyam

Hogyan kell használni a Threads-et?

A felhasználóknak Instagram-fiókkal kell rendelkezniük a Threads használatához. Miután letöltötted az alkalmazást, megkér téged, hogy jelentkezz be Instagram-fiókoddal. Innentől a Threads automatikusan áthelyezi Instagram-felhasználóneved, azonban a profilodat továbbra is testre szabhatod.

A Threads lehetőséget ad arra, hogy automatikusan kövesd ugyanazokat a fiókokat, amelyeket az Instagramon követsz, vagy csak néhányat közülük, így nem kell gondosan megkeresned az összes barátod és követőd a Threads szolgáltatásban.

A Meta a Threads-t az Instagram „szövegalapú beszélgetési alkalmazásának” nevezi. És sok tekintetben a Threads nagyon hasonlít a Twitterre.

A felhasználók elsősorban szöveges üzeneteket vagy „szálakat” tesznek közzé, amelyek egyenként legfeljebb 500 karakter hosszúak lehetnek. Megjelölhetsz bizonyos felhasználókat egy szálban a @ szimbólum használatával a felhasználónevük előtt. A felhasználók csak a követőikre vagy az általuk a bejegyzésben megjelölt személyekre korlátozhatják a válaszokat a szálaikban. Fényképeket vagy videókat is beilleszthetsz egy-egy thread-be.

Mi hiányzik belőle?

Maga az alkalmazás, legalábbis ami az európai úniót illeti. Hozzánk ugyanis a szokásos jogi hercehurca miatt nem tudta a Meta egyelőre elhozni.

A Threads egyébként nagyon hasonlít a riválisára, de hiányzik néhány kritikus funkció.

A legszembetűnőbb hiányosság a közvetlen üzenetküldés azaz a DM-ek. Az egy-egy privát üzenetküldés szinte minden más nagyobb közösségi média hálózat ismertetőjele, beleértve a Twittert, a Meta saját Instagramját és Facebookját is. A Threads nem tartalmaz közvetlen üzenetküldési lehetőséget jelenleg, ami problémát jelenthet az újságíróknak, akik gyakran kapnak üzeneteket potenciális forrásoktól, vagy a márkáknak, amelyek a közösségi médián keresztüli üzenetküldés révén tudnak ügyfélszolgálatot üzemeltetni.

A Threads feed az összes felhasználó bejegyzéseit begyűjti, nem csak azokét, akiket követsz. Nehéz lehet megtalálni a követett felhasználók vagy márkák által közzétett tartalmat, és jelenleg nincs mód a feed betöltődésének megváltoztatására.

Az Instagramhoz hasonlóan a Threads sem időrendi sorrendben jeleníti meg a bejegyzéseket. A tartalmat láthatóan algoritmikusan rangsorolják, és a közzététel időpontjától függetlenül a felhasználók rendelkezésére bocsátják.

Még nincsenek fizetett hirdetések a Threadsben. Sok márka azonban már csatlakozott, ahogy hírességek is. Az újonnan regisztrált felhasználók között olyan hírességek vannak, mint Jennifer Lopez, Shakira és Hugh Jackman, valamint olyan hírforrások, mint a The Washington Post és a The Economist.

A Threads nem képes hashtageket is elhelyezni a bejegyzésekben. A hashtagek a Twitter alapvető funkciói, és megkönnyítik a felhasználók számára, hogy egy adott témakörben bejegyzéseket fedezzenek fel, valamint felkapott tartalmakat egy helyen jelenítsenek meg. Hasonlóképpen, a Threads nem rendelkezik olyan funkcióval, amely lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy meghatározott szövegekre vagy kifejezésekre keressenek.

Egy másik fontos különbség, hogy a Threadsnek nincs asztali webhelye, így csak iOS vagy Android alkalmazásokon keresztül érheted majd el a szolgáltatást.

Van egy jelentős hátránya is annak, hogy a Threads az Instagramhoz kapcsolódik. A Meta egyelőre azt mondja, hogy nincs mód a Threads-fiók törlésére az Instagram-fiók törlése nélkül.

További cikkek: