fbpx
Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Keresőoptimalizálás: Mennyi idő alatt térül meg a SEO?

SEO megtérülés

Cikk megosztása!

A keresőoptimalizálás (SEO) működéséhez általában 4-12 hónap kell, a Google hivatalos álláspontja szerint, de a pontos idővonal számos tényezőtől függ, amiket most megvizsgálunk.

Miért tart ilyen sokáig a SEO működése?

A SEO működése hosszú ideig tarthat, mert a Google számos tényezőt figyelembe vesz a keresési eredmények rangsorolásakor, és gyakran több száz, vagy akár több ezer, oldal verseng ugyanazokért a helyekért.

Tehát több fronton is meg kell előzni a versenytársakat, beleértve a következőket:

  • Relevancia: Az Ön oldala jobban kielégíti a keresők igényeit, mint a rivális oldalak?
  • Minőség: Az Ön tartalma hasznosabb és megbízhatóbb, mint a rivális tartalom?
  • Használhatóság: jobb felhasználói élményt kínál az oldala, mint a versenytársaké?

Ráadásul a Google rangsorolási rendszerei rendkívül összetettek, kissé titkosak és folyamatosan változnak. Tehát nem mindig egyértelmű, mit kell tennünk a magasabb helyezés érdekében.

A legjobb SEO-eredmények eléréséhez rengeteg tanulást, tartalomkészítést, tesztelést, elemzést és alkalmazkodást kell végeznünk.

5 tényező, amely befolyásolja a keresőoptimalizálás idővonalát

A céljai, az erőforrásai, a stratégiája, a versenye és a webhely előzményei mind hatással vannak a SEO idővonalára.

 

Vizsgáljuk meg az egyes tényezőket:

1. Az Ön céljai

Az, hogy mennyi ideig tart a SEO eredmények elérése, attól függ, hogy milyen SEO-eredményekre törekszik.

Elméletileg lehetséges egy oldal optimalizálását követően, a rangsorolás másnapi javulása, ám a jelentős és fenntartható SEO-eredmények elérése webhelyén általában több hónapos, következetes erőfeszítést igényel.

A legtöbb marketinges a következő mutatókra összpontosít:

  • Rangsorolás: Hol jelenik meg oldala vagy tartalma a keresési eredmények között bizonyos kulcsszavakra
  • Organikus forgalom: A keresőmotorokból érkező fizetetlen látogatások száma
  • Organikus konverziók: A konverzióhoz (pl. vásárláshoz) vezető organikus látogatások száma

Ha az a cél, hogy az alacsony versenyhelyzetű kulcsszavak alapján rangsoroljon, néhány hónapon belül látnia kell az eredményeket, de ha a SEO sikerének mércéje a konverzió, akkor legalább hat hónapba telhet, amíg elkezd eredményeket elérni.

2. Az Ön erőforrásai

Minél több időt és pénzt fektet be a SEO-ba, annál gyorsabban érhet el eredményeket.

Mert:

  • A SEO-módosítások végrehajtása nem tart sokáig
  • Befektethet a legjobb SEO-eszközökbe
  • Együtt dolgozhat a legjobb seo ügynökséggel

Az erőforrásokat azonban hatékonyan kell elköltenie.

Fontos, hogy minőségi tartalmat hozzunk létre, és minőségi linkeket építsünk. Ahelyett, hogy a mennyiségre koncentrálnánk, és fektessen be az igazán fontos technikai SEO-feladatokba.

Más szóval, hatékony SEO stratégiára van szükség.

3. Az Ön stratégiája

Hatékony SEO-stratégia nélkül előfordulhat, hogy soha nem fog látni eredményeket. Nem beszélve a gyors eléréséről. Ezért kulcsfontosságú a megfelelő taktika meghatározása, és rangsorolja őket vállalkozása igényei szerint.

4. A versenytársak

Minél versenyképesebb a célpiac, annál tovább tart a SEO eredmények elérése.

Például sok laptophoz kapcsolódó kulcsszót nehéz rangsorolni, mert a kulcsfontosságú szereplők, mint az Amazon, Emag stb, jelentősen befektetnek a SEO-ba.

Ráadásul márkaerejük elősegíti, hogy előkelő helyen álljanak – és kattintásokat kapjanak a riválisoktól.

Egy marketing ügynökség segítségével azonban elemezheti versenytársai helyzetét is. Ezt a Marketing Consulting SEO szolgáltatása is tartalmazza.

5. Webhelyének előzményei

Általában hosszabb ideig tart a SEO eredmények elérése egy új domainen, mint egy (egy évnél régebbi) domainen.

John Mueller, a Google munkatársa szerint a rangsorok nagyobb ingadozást mutatnak a webhelyek első évében, mert „ez egy olyan időszak, amikor az algoritmusaink még mindig megpróbálják kitalálni, hogyan és hol jelenítsük meg webhelyét a keresési eredmények között.

A bejáratott webhelyek nagyobb valószínűséggel építenek fel tekintélyt, rangsort és linkeket (más webhelyekről származó hivatkozásokat), amelyek segítik a SEO-jukat.

Másrészt egy régebbi webhelyet SEO hibák sújthatnak. Lehet, hogy manuális művelet (Google-büntetés) befolyásolja, vagy nagy mennyiségben tartalmaz potenciálisan káros backlinkeket.

Ez azt jelentheti, hogy hosszabb ideig tart a SEO eredmények elérése.

4 módszer a SEO-eredmények gyorsabb elérésére

Nézzünk meg négy módszert a SEO javítására és az eredmények gyorsabb elérésére.

Ezen SEO-módosítások némelyikének végrehajtása hosszú időt vehet igénybe, de a legnagyobb változást ezek tehetik meg webhelye SEO állapotában.

1. Koncentráljon az alacsony nehézségű kulcsszavakra

Az alacsony nehézségű kulcsszavak olyan keresési lekérdezések, amelyeket viszonylag könnyű rangsorolni, ha ezeket a kisebb nehézségű kulcsszavakat célozza meg, a SEO-eredmények gyorsabban jelennek meg.

2. Csípje el az oldalakat a 4-10. pozícióban

Ha egy kulcsszónál a 4-10. helyen áll, a Google már úgy gondolja, hogy az Ön oldala releváns. Egy kisebb beavatkozás elég lehet a magasabb helyezéshez, és felgyorsulnak a folyamatok.

Ezeken a pozíciókon a rangsor kismértékű javítása sok plusz kattintáshoz vezethet.

Íme az átlagos átkattintási arány (CTR) pozíciónként a Backlinko kutatása szerint:

Google organikus pozíció ctr

A Google Search Console-ban ingyenesen nyomon követheti Google rangsorát.

3. Javítsa ki a műszaki keresőoptimalizálási hibákat

Néhány technikai SEO hiba rendkívül megnehezíti vagy akár lehetetlenné teszi a rangsorolást. Ha például a Google nem tud megfelelően feltérképezni és indexelni egy oldalt, az oldal nem jelenhet meg a keresési eredmények között.

Ezért kulcsfontosságú, hogy a lehető leghamarabb végezzen műszaki SEO auditot, és javítsa ki a nagyobb problémákat. Ebben segítségére lehet egy marketing ügynökség is.

4. Törölje vagy javítsa a nem hasznos tartalmat

A Google azt mondja, hogy „a nem hasznos tartalom eltávolítása segíthet a többi tartalom rangsorolásában”.

A nem hasznos tartalom olyan tartalom, amely nem felel meg a felhasználók elvárásainak – talán azért, mert rosszul van megírva, hiányosak a részletek vagy pontatlanok.

A nem hasznos tartalom azonosításához végezzen tartalomvizsgálatot.

Ezután döntse el, milyen műveletet kell tennie:

  • Eltávolítás: Ha a tartalom gyengén teljesít a kulcsfontosságú tartalmi mutatókon, és kevés a potenciál, akkor a törlés lehet a legjobb megoldás.
  • Átirányítás: Ha több oldala van, amelyek ugyanazt a témát tárgyalják, fontolja meg azok egy hasznos forrásba való egyesítését. És ennek megfelelően átirányítva.
  • Javítás: Ha az oldal jelentős forgalmat és konverziókat generál, javítsa. Tekintse meg tanácsainkat a minőségi tartalom létrehozásához.

Ügyeljen arra, hogy a feladatokat a szükséges erőforrások és potenciál alapján rangsorolja

További cikkek: