Értékek hozzáadása a konverziókhoz hatékony eszköz lehet a Google Ads rendszerében hirdetők számára. A konverziós értékre vonatkozó szabályok nagyon gyakoriak az e-kereskedők körében, mivel általában ROAS-ra optimalizálnak. De ez a stratégia hasznos lehet a lead generáló kampányokban is ugyanezen okból. Lehet, hogy kicsit bonyolultabb beállítani, de az előnyök hatalmasak lehetnek.
Az e-kereskedelem esetében a bevételt általában közvetlenül a webhelyről követik nyomon a megvásárolt kosár értéke alapján. Ez azt jelenti, hogy a bevételnek dinamikusnak kell lennie, és tükröznie kell az egyes eladások tényleges értékét.
De a potenciális ügyfelek generálásához, ahol a potenciális ügyfelek értéke a vállalkozás számára általában egy becslés, hogyan állíthatjuk be az értékeket úgy, hogy az ugyanazon konverziós művelet magasabb vagy alacsonyabb konverzióit tükrözze?
Be kell írnunk a konverziós érték szabályait.
Ebben a cikkben mindent megmutatunk, amit a konverziós értékre vonatkozó szabályokról tudnod kell, hogy azok működjenek a számodra.
Hogyan működnek a konverziós értékre vonatkozó szabályok?
A konverziós értékre vonatkozó szabályok lehetővé teszik egy konverzió értékének növelését a Google Ads-fiókodban meghatározott feltételek alapján.
Ez azt jelenti, hogy minden konverziónak lehet dinamikus értéke olyan attribútumok alapján, amelyek többet (vagy kevesebbet) jelentenek vállalkozásod számára.
Mely ügyfélattribútumokhoz igazíthatók a konverziós értékek?
A főbb feltételek, amelyekhez módosíthatod a konverziós értékeket, a közönségszegmens, a földrajzi hely és az eszköz. Lehetőség van az egyes konverziós műveletekhez, például a bolti látogatásokhoz vagy a bolti értékesítésekhez való igazításra is.
Ezenkívül minden konverziós érték szabálynak lehet másodlagos feltétele. Ez azt jelenti, hogy kombinálhatod az attribútumokat ezekben a kategóriákban a pontosabb követés érdekében. Például, ha tudod, hogy az asztali számítógépeken az új ügyfelek nettó élettartama magasabb, mint a visszatérő ügyfeleké vagy a mobilon lévő új ügyfeleké, létrehozhatsz ehhez egy szabályt.
Mely Google Ads-kampányok jogosultak a konverziós értékre vonatkozó szabályokra?
A Google így fogalmazza meg a konverziós értékre vonatkozó szabályok hatékonyságát:
„A konverziós értékre vonatkozó szabályok kizárólag a keresési, Shopping-, Display- és teljesítménymaximalizáló kampányokra vonatkoznak.”
A konverziós értékre vonatkozó szabályok beállítása a Google Ads-ben
Most, hogy az alapokat már tudjuk, nézzünk végig néhány példát, hogy megtudjuk, hogyan működnek a konverziós értékre vonatkozó szabályok.
A konverziósérték-szabályok kezelőjének a Google Ads platformon belüli megtalálásához lépj a célok alatti menü értékszabályai részéhez, majd a kezdéshez kattints a konverziós érték szabályának létrehozására.
A közönségen alapuló konverziós értékre vonatkozó szabályok
Először is hozzunk létre egy konverziós érték szabályt egy Google Ads-közönségszegmens alapján.
A Google Ads felületén a közönségek menüpontban választhatod egy adott közönség keresését, vagy böngészhetsz a megadott kategóriák listájában.
Amint láthatod, a közönségek számára konverziós értékre vonatkozó szabályokat lehet létrehozni részletes demográfiai adatok, érdeklődési szegmensek, piacon belüli és életesemények, valamint a tulajdonodban lévő adatszegmensek, azaz a remarketing listák és az ügyfelek feltöltései alapján.
Kiválaszthatsz tetszőleges számú közönségszegmenst, és minden alkalommal, amikor hozzáadsz egyet, a felhasználók listája megváltozik a képernyő jobb felső részén. Észreveheted, hogy minden logikai utasítás nagybetűvel és félkövérrel van szedve, ami azt jelenti, hogy a felhasználó bármelyik közönségszegmensbe tartozhat, és jogosult lehet erre az értékkorrekcióra. Nem állíthatsz be szabályokat ÉS utasításokkal, amelyek megkövetelik, hogy minden csoportban szerepeljenek. Ehhez összetettebb szegmenseket kell létrehoznod a Google Ads közönségkezelőjében.
Miután kiválasztottad az összes alkalmazható közönségszegmenst, kiválaszthatod a másodlagos feltételt, amelynek ki kell használnia egy bizonyos eszközt vagy a földrajzi feltételeket.
Amikor konverziós érték szabályai az eszközökön alapulnak
Itt másodlagos feltételként jelenítettem meg a fenti példa folytatásához, de még akkor is, ha az eszközt használod elsődleges feltételként, a lehetőségek ugyanazok lesznek.
Dönthetsz úgy, hogy minden eszközre módosítod a konverziós értéket, vagy kiválaszthatod, hogy mely eszközökön szeretnéd növelni a konverziós értéket. Ez csak az asztali számítógépekre, a mobilokra és a táblagépekre vonatkozik, egyéb szűkítő funkciók nélkül.
Földrajzi helyen alapuló konverziós értékszabályok
Az eszközökhöz hasonlóan a földrajzi beállítás megegyezik az elsődleges feltétellel, bár másodlagosként is használható.
A hely szerinti korrekciókkal ugyanazokat a vezérlőket kapjuk, mint bármely más kampány esetében, kivéve a sugár szerinti célzást. Ellenkező esetben megadhatsz ország-, megye-, város-, DMA- vagy irányítószám-szintű célzást esetleg kizárásokat a világ különböző pontjain.
Szabályozhatod a speciális helybeállításokat is, beleértve a felhasználó tényleges tartózkodási helyét vagy azokat a helyeket, amelyek iránt érdeklődik.
Értékkorrekció hozzáadása a kiválasztott feltételekhez
Függetlenül attól, hogy melyik feltételeket választottad, és hogy másodlagos csoportot használtál-e vagy sem, az értékmódosítási lehetőségek ugyanazok.
Lehetőséged van a hozzáadás vagy a szorzás kiválasztására, majd beállíthatod az értéket, miként szeretnéd módosítani.
Mindkettő eléggé magától értetődő, a hozzáadás funkció lehetővé teszi a konverziós érték fix összeggel történő növelését, a szorzás pedig lehetővé teszi a dinamikusabb skálázást.
A konverziós értékre vonatkozó szabályok korlátozásai
A konverziós értékre vonatkozó szabályok nagyon hasznosak lehetnek a vállalkozásod konverzióból származó tényleges értékének nyomon követésében, de vannak korlátozások.
Először is, minden konverziós műveletre csak egy konverziós értékre vonatkozó szabály alkalmazható. Tehát ki kell választanod azt, amelyik a legnagyobb hatással vagy a legnagyobb pontossággal rendelkezik, mivel csak egy lehetőséget kapsz.
Ha úgy döntesz, hogy módosítanod kell egy konverziós művelethez tartozó konverziós értékre vonatkozó szabályt, törölnöd kell a régi értékszabályt, és újat kell létrehoznod. Minden korábbi konverziós érték adat megmarad, de az új kiegészítést minden konverzióra alkalmazni fogja a rendszer a továbbiakban.
Hogyan tudhatod meg, hogy a konverziós értékre vonatkozó szabályok megfelelőek-e vállalkozásod számára?
A konverziós értékre vonatkozó szabályok segíthetnek jobban nyomon követni a Google Ads-kampányok ROAS-át azáltal, hogy néhány feltétel alapján fokozatosan növelik a kapcsolódó konverziós értéket. Ezeket saját magad igazíthatod és bármikor megváltoztathatod, de úgy vannak kialakítva, hogy mind az ügyfelekről szerzett ismereteid, mind a Google gépi tanulását hasznosítsák, hogy több értéket hozhass ki fiókodból.
Ha nem tudod nyomon követni a dinamikus konverziós értékeket, de biztos vagy abban, hogy bizonyos közönségek, földrajzi területek vagy eszközkategóriák értékesebbek a vállalkozásod számára, ezek nagyszerű módot jelenthetnek arra, hogy jobban tükrözzék kampányaid sikerét.
És ne feledd kampányaid kezelésében egy marketing ügynökség is a segítségedre lehet a megfelelő Google Ads tudással.