fbpx
Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

A konverziós értékre vonatkozó szabályok a Google Ads-ben

Google Ads konverziós érték beállítása

Cikk megosztása!

Értékek hozzáadása a konverziókhoz hatékony eszköz lehet a Google Ads rendszerében hirdetők számára. A konverziós értékre vonatkozó szabályok nagyon gyakoriak az e-kereskedők körében, mivel általában ROAS-ra optimalizálnak. De ez a stratégia hasznos lehet a lead generáló kampányokban is ugyanezen okból. Lehet, hogy kicsit bonyolultabb beállítani, de az előnyök hatalmasak lehetnek.

Az e-kereskedelem esetében a bevételt általában közvetlenül a webhelyről követik nyomon a megvásárolt kosár értéke alapján. Ez azt jelenti, hogy a bevételnek dinamikusnak kell lennie, és tükröznie kell az egyes eladások tényleges értékét.

De a potenciális ügyfelek generálásához, ahol a potenciális ügyfelek értéke a vállalkozás számára általában egy becslés, hogyan állíthatjuk be az értékeket úgy, hogy az ugyanazon konverziós művelet magasabb vagy alacsonyabb konverzióit tükrözze?

Be kell írnunk a konverziós érték szabályait.

Ebben a cikkben mindent megmutatunk, amit a konverziós értékre vonatkozó szabályokról tudnod kell, hogy azok működjenek a számodra.

Hogyan működnek a konverziós értékre vonatkozó szabályok?

A konverziós értékre vonatkozó szabályok lehetővé teszik egy konverzió értékének növelését a Google Ads-fiókodban meghatározott feltételek alapján.

Ez azt jelenti, hogy minden konverziónak lehet dinamikus értéke olyan attribútumok alapján, amelyek többet (vagy kevesebbet) jelentenek vállalkozásod számára.

Mely ügyfélattribútumokhoz igazíthatók a konverziós értékek?

A főbb feltételek, amelyekhez módosíthatod a konverziós értékeket, a közönségszegmens, a földrajzi hely és az eszköz. Lehetőség van az egyes konverziós műveletekhez, például a bolti látogatásokhoz vagy a bolti értékesítésekhez való igazításra is.

Ezenkívül minden konverziós érték szabálynak lehet másodlagos feltétele. Ez azt jelenti, hogy kombinálhatod az attribútumokat ezekben a kategóriákban a pontosabb követés érdekében. Például, ha tudod, hogy az asztali számítógépeken az új ügyfelek nettó élettartama magasabb, mint a visszatérő ügyfeleké vagy a mobilon lévő új ügyfeleké, létrehozhatsz ehhez egy szabályt.

Mely Google Ads-kampányok jogosultak a konverziós értékre vonatkozó szabályokra?

A Google így fogalmazza meg a konverziós értékre vonatkozó szabályok hatékonyságát:

„A konverziós értékre vonatkozó szabályok kizárólag a keresési, Shopping-, Display- és teljesítménymaximalizáló kampányokra vonatkoznak.”

A konverziós értékre vonatkozó szabályok beállítása a Google Ads-ben

Most, hogy az alapokat már tudjuk, nézzünk végig néhány példát, hogy megtudjuk, hogyan működnek a konverziós értékre vonatkozó szabályok.

A konverziósérték-szabályok kezelőjének a Google Ads platformon belüli megtalálásához lépj a célok alatti menü értékszabályai részéhez, majd a kezdéshez kattints a konverziós érték szabályának létrehozására.

A közönségen alapuló konverziós értékre vonatkozó szabályok

Először is hozzunk létre egy konverziós érték szabályt egy Google Ads-közönségszegmens alapján.

A Google Ads felületén a közönségek menüpontban választhatod egy adott közönség keresését, vagy böngészhetsz a megadott kategóriák listájában.

Amint láthatod, a közönségek számára konverziós értékre vonatkozó szabályokat lehet létrehozni részletes demográfiai adatok, érdeklődési szegmensek, piacon belüli és életesemények, valamint a tulajdonodban lévő adatszegmensek, azaz a remarketing listák és az ügyfelek feltöltései alapján.

Kiválaszthatsz tetszőleges számú közönségszegmenst, és minden alkalommal, amikor hozzáadsz egyet, a felhasználók listája megváltozik a képernyő jobb felső részén. Észreveheted, hogy minden logikai utasítás nagybetűvel és félkövérrel van szedve, ami azt jelenti, hogy a felhasználó bármelyik közönségszegmensbe tartozhat, és jogosult lehet erre az értékkorrekcióra. Nem állíthatsz be szabályokat ÉS utasításokkal, amelyek megkövetelik, hogy minden csoportban szerepeljenek. Ehhez összetettebb szegmenseket kell létrehoznod a Google Ads közönségkezelőjében.

Miután kiválasztottad az összes alkalmazható közönségszegmenst, kiválaszthatod a másodlagos feltételt, amelynek ki kell használnia egy bizonyos eszközt vagy a földrajzi feltételeket.

Amikor konverziós érték szabályai az eszközökön alapulnak

Itt másodlagos feltételként jelenítettem meg a fenti példa folytatásához, de még akkor is, ha az eszközt használod elsődleges feltételként, a lehetőségek ugyanazok lesznek.

Dönthetsz úgy, hogy minden eszközre módosítod a konverziós értéket, vagy kiválaszthatod, hogy mely eszközökön szeretnéd növelni a konverziós értéket. Ez csak az asztali számítógépekre, a mobilokra és a táblagépekre vonatkozik, egyéb szűkítő funkciók nélkül.

Földrajzi helyen alapuló konverziós értékszabályok

Az eszközökhöz hasonlóan a földrajzi beállítás megegyezik az elsődleges feltétellel, bár másodlagosként is használható.

A hely szerinti korrekciókkal ugyanazokat a vezérlőket kapjuk, mint bármely más kampány esetében, kivéve a sugár szerinti célzást. Ellenkező esetben megadhatsz ország-, megye-, város-, DMA- vagy irányítószám-szintű célzást esetleg kizárásokat a világ különböző pontjain.

Szabályozhatod a speciális helybeállításokat is, beleértve a felhasználó tényleges tartózkodási helyét vagy azokat a helyeket, amelyek iránt érdeklődik.

Értékkorrekció hozzáadása a kiválasztott feltételekhez

Függetlenül attól, hogy melyik feltételeket választottad, és hogy másodlagos csoportot használtál-e vagy sem, az értékmódosítási lehetőségek ugyanazok.

Lehetőséged van a hozzáadás vagy a szorzás kiválasztására, majd beállíthatod az értéket, miként szeretnéd módosítani.

Mindkettő eléggé magától értetődő, a hozzáadás funkció lehetővé teszi a konverziós érték fix összeggel történő növelését, a szorzás pedig lehetővé teszi a dinamikusabb skálázást.

A konverziós értékre vonatkozó szabályok korlátozásai

A konverziós értékre vonatkozó szabályok nagyon hasznosak lehetnek a vállalkozásod konverzióból származó tényleges értékének nyomon követésében, de vannak korlátozások.

Először is, minden konverziós műveletre csak egy konverziós értékre vonatkozó szabály alkalmazható. Tehát ki kell választanod azt, amelyik a legnagyobb hatással vagy a legnagyobb pontossággal rendelkezik, mivel csak egy lehetőséget kapsz.

Ha úgy döntesz, hogy módosítanod kell egy konverziós művelethez tartozó konverziós értékre vonatkozó szabályt, törölnöd kell a régi értékszabályt, és újat kell létrehoznod. Minden korábbi konverziós érték adat megmarad, de az új kiegészítést minden konverzióra alkalmazni fogja a rendszer a továbbiakban.

Hogyan tudhatod meg, hogy a konverziós értékre vonatkozó szabályok megfelelőek-e vállalkozásod számára?

A konverziós értékre vonatkozó szabályok segíthetnek jobban nyomon követni a Google Ads-kampányok ROAS-át azáltal, hogy néhány feltétel alapján fokozatosan növelik a kapcsolódó konverziós értéket. Ezeket saját magad igazíthatod és bármikor megváltoztathatod, de úgy vannak kialakítva, hogy mind az ügyfelekről szerzett ismereteid, mind a Google gépi tanulását hasznosítsák, hogy több értéket hozhass ki fiókodból.

Ha nem tudod nyomon követni a dinamikus konverziós értékeket, de biztos vagy abban, hogy bizonyos közönségek, földrajzi területek vagy eszközkategóriák értékesebbek a vállalkozásod számára, ezek nagyszerű módot jelenthetnek arra, hogy jobban tükrözzék kampányaid sikerét.

És ne feledd kampányaid kezelésében egy marketing ügynökség is a segítségedre lehet a megfelelő Google Ads tudással.

További cikkek: