fbpx
Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Performance Max kampányt futtatsz? Ezek a kulcsfontosságú beállítások

Performance Max kampány

Cikk megosztása!

Növelheted az eredményeket, ha többet tudsz meg a jelenleg elérhető Performance Max funkciókról és maximalizálod kampányaidban az AI használatát.

Mint mindig, a marketinges szerepe fejlődik, de ez a szerep ugyanolyan fontos, az AI használata mellett jelenleg is. Sőt! Fontosabb, mint valaha. Ez vonatkozik a sikeres Performance Max kampányok kezelésére is.

A Performance Max elsődleges beállítása, ahol valóban sikeresen pozícionálhatod kampányod. De ez nem jelenti azt, hogy teljesen állítsd be, hagyatkozz az automatikus javaslatokra és felejtsd is el a kampányt.

Saját magad, vagy egy marketing ügynökség jobban ismeri vállalkozásod, mint a Google. Az általad megadott inputok, a futtatott tesztek, az elkészített kreatívok, a finomítás és az iteráció folytatásához elvégzett elemzések – ezek a készségek kulcsfontosságúak a sikerhez és a versenytársak közül való kiemelkedéshez.

Vedd figyelembe a Performance Max kampányok mindegyikét

Vess egy pillantást a Performance Max jelenleg elérhető funkcióira, amelyek segítik a mesterséges intelligencia irányítását és az eredmények maximalizálását.

Ajánlattételi célok és célzás

A Performance Max automatikusan beállítja a formátumokat és a készletet az általad megadott célok alapján, és azokra az aukciókra összpontosít, amelyek nagy valószínűséggel eredményekhez vezetnek a kitűzött kampánycél(ok) felé.

Ezért olyan fontos, hogy a céljaid a teljesítmény maximalizálásával elérni kívánt kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k) alapján határozd meg, akár a konverziók maximalizálására, akár a műveletenkénti költség (CPA) céljára, akár a konverziós érték maximalizálására törekszel, vagy cél a hirdetési kiadások megtérülése (ROAS).

Ha olyan céljaid vannak, mint az árbevétel, az élettartamra vetített érték vagy a haszonkulcs, a konverziós értékre való optimalizálás lehetővé teszi, hogy ajánlattételi stratégiádat szorosabban kapcsold a valós üzleti eredményekhez.

A konverziós érték szabályai

A konverziós értékre vonatkozó szabályokkal kampányszinten nagyobb értékű közönséget – valamint helyet és eszközt – állíthatsz be. A Performance Max optimalizálja az ajánlatot, és minden közönségtag számára valós időben összeállítja azt az eszközkombinációt, amely a leginkább konverziót eredményezhet.

Új ügyfélszerzés

Választhatsz, hogy magasabb ajánlatot teszel az új ügyfelek/új ügyfél értékére, vagy csak az új ügyfelekre/új ügyfél értékére teszel ajánlatot.

Vedd figyelembe, hogy van néhány követelmény, beleértve a legalább 1000 aktív tagot tartalmazó közönséglistát legalább egy hálózatban, hogy a rendszer képes legyen azonosítani a meglévő ügyfeleket. Ez pedig elvezet bennünket az új ügyfelekhez.

Első féltől származó adatok

Nem titok, hogy a belső adatstratégia egyre fontosabb része a változó adatvédelmi környezethez való alkalmazkodásnak (néhány hasznos forrás itt).

A belső felektől származó adatok fontos információkat nyújtanak a Google AI tájékoztatásában is, hogy minél több értékes ügyfelet találj, és javítsd a közönségstratégiádat.

Számos módja van a belső felek adatainak a Performance Max alkalmazásban való felhasználásának, például a közönségjelek.

Márka alkalmassága

A Performance Max számára számos márka-alkalmassági vezérlő áll rendelkezésre, beleértve az összes fiókszintű tartalomalkalmassági beállítás támogatását.

A teljes listát itt tekintheted meg, de kiemelem a fiókszintű kizáró kulcsszavakat, amely idei újdonság.

A Performance Max tiszteletben tartja azokat a fiókszintű kizáró kulcsszavakat, amelyek megakadályozzák, hogy hirdetéseid megjelenjenek olyan keresési kifejezésekre, amelyek nem megfelelőek a márkádhoz a keresési és vásárlási készletben.

Külön is használhatod a „kizárt tartalom kulcsszavait”, megakadályozva ezzel, hogy a hirdetések megjelenjenek a Display- vagy video készlet keresési kifejezéseinél.

Márkakizárások

A hirdetők nagy vágya volt a Performance Max kampányok által megjeleníthető márkakifejezések nagyobb ellenőrzése. Itt jönnek be az új márkakizárások.

Ha meg szeretnéd akadályozni, hogy a Performance Max bizonyos márkakifejezések (saját, versenytárs vagy partnermárkák) esetén megjelenjen a Keresés és vásárlás szolgáltatásban, alkalmazhatsz márkalistát a kampányodban.

A kampányszintű márkakizárások a legtöbb elírásra és idegen nyelvű márkakeresésre vonatkoznak.

Oldalhírcsatornák

A Performance Max mostantól támogatja az oldalfeedeket, amelyek segítségével a keresési forgalmat a webhelyed céloldalainak meghatározott URL-jére irányíthatja.

Oldalfeedeket hozzáadhatsz az Üzleti adatokhoz, és megadhatod a webhelyeden található URL-címeket, amelyeket használni szeretnél a kampányban.

Egyéni címkéket is hozzáadhatsz az oldalfeedekhez, így segítve a hirdetések célzását és a címkénkénti ajánlatok módosítását. Vedd figyelembe, hogy engedélyezned kell az automatikusan létrehozott szöveges elemeket, hogy oldalfeedeket használhass a Maximális teljesítményben.

Végső URL-vezérlők az automatikusan létrehozott elemekhez

A Performance Max szolgáltatásban automatikusan létrehozott elemek címsorokat és leírásokat generálnak a céloldalról, a domainről, valamint a meglévő hirdetésekről és elemekről, ha azok relevánsabbak a felhasználó keresési lekérdezése szempontjából, és várhatóan javítják a teljesítményt.

Ha engedélyezed a végső URL-bővítést az automatikusan létrehozott elemekben, a Google Ads automatikusan arra a legrelevánsabb URL-re küldi a forgalmat, amelyről azt gondolja, hogy valószínűleg javítja a teljesítményt. Ha csak meghatározott URL-ekre szeretnéd irányítani a forgalmat, töröld a jelölőnégyzet bejelölését.

Feliratkozhatsz a végső URL-re is, és rákattinthatsz a linkre „bizonyos URL-ek kizárásához”, hogy szűkítsd az URL-bővítési lehetőségeket.

Adhatsz meg konkrét URL-eket, vagy szabályokat alkalmazhatsz a tartalomkategóriák kizárására a webhelyeden. Ez egy hasznos eszköz, amellyel elkerülheted a felesleges pénzköltést bizonyos típusú tartalomtól, elavult oldalaktól stb.

Eszközcsoportok

Ha közönség, termék vagy kategória szerint szeretnéd személyre szabni üzeneteid/elemeid, több eszközcsoportot is használhatsz. A Performance Max különféle kombinációkat tesztel, és megállapítja, hogy melyek teljesítenek a legjobban a célközönség számára.

Eszközcsoportokat használhatsz a Merchant Center termékeinek témájához listacsoportokkal.

Ezen az oldalon található egy hasznos táblázat, amely az eszközcsoportokba felvenni kívánt eszközök minimális, maximális és javasolt számát mutatja, valamint egy csomó egyéb hasznos információt az eszközcsoportokról.

És egy gyors emlékeztető, hogy a hirdetés erőssége iránymutató, nem mérőszám. A hirdetés erőssége azt jelzi, hogy az eszközcsoport elegendő eszközzel rendelkezik-e a teljesítmény maximalizálásához a készletben.

Minél többféle eszközt biztosítasz, annál több lehetőség nyílik a megfelelő hirdetés megjelenítésére a potenciális ügyfelek számára. A kreatív eszközök széles skálája – beleértve a különböző méretűeket és tájolásúakat is – kulcsfontosságú a különböző vásárlói igényekkel és gondolkodásmóddal való emberek megszólításához.

Az Egyesült Államokban már bétaverzióban lévő új generatív AI-funkciók is megkönnyítik az eszközök méretezését.

Eszközeid teljesítményének megértéséhez eszközjelentéseket és eszközcsoport-jelentéseket használhatsz (idei újdonság).

Eszközjelentések használatakor hasonlítsd össze a hasonló eszközöket egymással – a címsorokat a címsorokkal és a leírásokat a leírásokkal –, mert ezek egymáshoz képest vannak besorolva. A Kombinációk lapon a szöveg-, kép- és videóelemek hat legjobb kombinációja látható, teljesítmény szerint rangsorolva.

Az eszközcsoport-jelentésekkel jobban megértheted az eszközcsoportok hozzájárulását az optimalizáláshoz, ha elemcsoportok szintjén értékeled az átlagos CPA-t vagy ROAS-t.

Hely, nyelv, hirdetésütemezés

Érdemes megjegyezni, hogy ezek a szabványos beállítások a Performance Max esetében is elérhetők.

Jelek

Jelenleg két jelet adhatsz hozzá a maximalizált teljesítményű kampányokhoz, amelyek segítségével gyorsan beindíthatod a tanulást, hogy több konverziót vagy konverziós értéket találj.

Vedd figyelembe, hogy a Performance Max jelei nem szigorú célzási megkötések. Ehelyett egy olyan eszköz, amely jelzi, hogy mi releváns a vállalkozásod számára, és irányítja az AI-t.

Keresési témák (Search Themes)

Az idén ősszel bevezetett keresési témák egy új, opcionális jel, amellyel tájékoztathatod az AI-t a vállalkozásodról a releváns elérés kiterjesztése érdekében az összes csatornán, beleértve a Keresést is.

Maximum 25 keresési témát adhatsz hozzá Performance Max eszközcsoportonként.

A keresési témák tiszteletben tartják a márkakizárásokat, valamint a fiókszintű kizáró kulcsszavakat, és kiegészítik azokat a lekérdezéseket, amelyeknek a maximális teljesítmény már megfelelne az URL-ek, az elemek és egyebek használatával.

Keresési témákat bármikor hozzáadhatsz és eltávolíthatsz.

Használd az Insights oldalon található keresési kifejezés-statisztikát, hogy megtudd, milyen keresési kifejezéstémákon jelennek meg a Maximális teljesítmény hirdetéseid.

Közönségjelek

Szintén nem kötelező, a Performance Max a közönségjeleket használja kiindulási pontként az ügyfelek gyorsabb megtalálásához. Közönségjelekhez hozzáadhatod saját adataid, beleértve a webhely látogatóit, ügyfeleid stb., illetve érdeklődési köröket és demográfiai adatokat.

A közönségstatisztikák segítségével megtekintheted a legfontosabb szegmenseket, amelyek segítségével tájékozódhatsz kreatív elemeidről és céloldalaidról.

Fontos külső tényezők a Performance Max kampány sikereihez

A webhely, a céloldalak, a termékfeed, a konverziókövetés beállítása és egyebek óriási hatással lehetnek a Performance Max kampányaid sikerére.

Persze, közhely azt állítani, hogy jó hirdetéskezeléssel nem lehet megjavítani egy rossz webhelyet, de az AI még több okot ad arra, hogy szorosan együttműködj a fejlesztői, UX, CRO, de még pénzügyi csapatoddal és kollégáiddal is.

 

Weboldal és céloldalak

A webhely és a céloldalak mostantól kulcsfontosságú forrásai a generált eszközöknek – automatikusan létrehozott elemeknek és a Performance Max újonnan elindított generatív eszközei létrehozásának is, így biztos lehetsz benne, hogy pontosan tükrözik márkádat, kínálatod és megkülönböztető jegyeid, ezért fontos, hogy tartalmilag rendben tartsd őket.

 

A Merchant Center termékfeed

Webáruházak esetében a terméktáblázat-elemek közvetlenül megjelennek a hirdetéseidben, így a kiváló minőségű képek, az informatív és egyedi termékcímek és -leírások, valamint természetesen a pontos ár-, szállítási- és adóadatok elengedhetetlenek a Performance Max sikeréhez.

Ha a képelemeid nem ott vannak, ahol szeretnéd, nézd meg a Product Studiot, amely most indult a Merchant Centerben, és generatív mesterséges intelligencia segítségével hoz létre nagy felbontású termékképeket.

A Performance Max folyamatosan fejlődik

Amint láthatja, a Performance Max két évvel ezelőtti indulása óta számos eszközzel, betekintéssel és jelentéskészítési funkcióval bővült – nagyrészt a hirdetők visszajelzéseinek köszönhetően.

Bár a kampányok mesterséges intelligencia által vezéreltek, elengedhetetlen a google hirdetéskezelés működtetéséhez a szakértő kéz.

További cikkek: