fbpx
Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Itt a Google 2024. márciusi alapfrissítése: A „haszontalan” tartalom 40%-os csökkentése

Google algoritmus frissítés

Cikk megosztása!

A Google mindenre kiterjedő, 2024. márciusi alapfrissítése az alacsony minőségű tartalommal foglalkozik, és új, a manipulatív gyakorlatokat célzó spam-irányelveket vezet be.

A frissítés célja az alacsony minőségű, nem eredeti tartalom 40%-os csökkentése a keresési eredmények között.

Az új spam-irányelvek a webhely hírnevével való visszaélésekkel és a lejárt domainnel való visszaélésekkel foglalkoznak.

De talán, ami a legfontosabb: A Google rangsorolási tényezője lesz a helpful content.

A Google bejelentette, hogy jelentős frissítést hajt végre keresési algoritmusaiban és irányelveiben, hogy megbirkózzon a keresőmotorjában található spam jellegű és rossz minőségű tartalmakkal.

A 2024. márciusi alap algortimus frissítés, amely a vállalat szerint kiterjedtebb, mint a szokásos alapfrissítések, most indult útjának. Ez a frissítés algoritmusmódosításokat tartalmaz a keresési eredmények minőségének javítása és a spam csökkentése érdekében.

 

Továbbfejlesztett Google minőségi rangsor

A 2024. márciusi alapfrissítés egyik fő célja a Google rangsorolási rendszereinek javítása.

„Algoritmikus fejlesztéseket végzünk alapvető rangsorolási rendszereinken, hogy biztosítsuk, hogy a leghasznosabb információk jelenjenek meg az interneten, és csökkentsük a nem eredeti tartalmat a keresési eredmények között” – mondta Elizabeth Tucker, a Google keresési termékekért felelős igazgatója.

A vállalat 2022 óta dolgozik a nem hasznos és nem eredeti tartalmak csökkentésén, és a 2024. márciusi frissítés ezekre az erőfeszítésekre épít.

A kifinomult rangsorolási rendszerek jobban megértik, hogy a weboldalak hasznosabbak, jobb felhasználói élményt nyújthatnak-e, vagy észreveszi, hogy elsősorban keresőmotorok számára készültek, nem pedig emberek számára.

A Google arra számít, hogy ennek a frissítésnek és korábbi erőfeszítéseinek kombinálása együttesen 40%-kal csökkenti a keresési eredmények rossz minőségű, nem eredeti tartalmait.

 

„Úgy gondoljuk, hogy ezek a frissítések csökkentik az alacsony minőségű tartalom mennyiségét a Keresésben, és több forgalmat irányítanak a hasznos és jó minőségű webhelyekre. Értékeléseink alapján azt várjuk, hogy ennek a frissítésnek és korábbi erőfeszítéseinknek a kombinációja együttesen 40%-kal csökkenti a keresési eredmények rossz minőségű, nem eredeti tartalmait.”

 

Új spam-irányelvek

A rangsorolás módosítása mellett a Google frissíti a spamre vonatkozó irányelveit, hogy eltávolítsa a „legrosszabb minőségű” tartalmat a keresési eredmények közül.

„A mai naptól kezdődően lépéseket fogunk tenni ezen manipulatív magatartások több típusával kapcsolatban. Míg rangsorolási rendszereink megakadályozzák, hogy sok rossz minőségű tartalom előkelő helyen szerepeljen a Keresésben, ezek a frissítések lehetővé teszik számunkra, hogy célzottabb lépéseket tegyünk a spamre vonatkozó irányelveink értelmében.”

 

Tömeges tartalommal való visszaélés

A Google megerősíti politikáját az automatizálás ellen, hogy valaki ne tudjon alacsony minőségű vagy nem eredeti tartalmat generálni a keresési rangsorok manipulálására.

A frissített irányelv a tartalom nagyarányú létrehozásának visszaéléseire összpontosít a keresési rangsor növelése érdekében, függetlenül attól, hogy automatizálásról, emberekről vagy a kettő kombinációjáról van szó.

„Ez lehetővé teszi számunkra, hogy több tartalomtípussal kapcsolatos lépéseket tegyünk, amelyek nagyságrendileg kevés vagy semmilyen értéket nem teremtenek, például olyan oldalakon, amelyek úgy tesznek, mintha választ kapnának a népszerű keresésekre, de nem nyújtanak hasznos tartalmat.”

 

Webhely-hírnévvel való visszaélés

A Google foglalkozik a webhely hírnevével való visszaélés problémájával, amikor a megbízható webhelyek alacsony minőségű, harmadik féltől származó tartalmat tárolnak, hogy kihasználják a tárhely jó hírnevét.

A Google a következő példával szolgál a webhely hírnevével való visszaélésre:

„Például egy harmadik fél közzétehet értékeléseket egy megbízható oktatási webhelyen, hogy az oldal rangsorolási előnyeit élvezhesse. A tartalom ilyen magas rangsorolása a Keresésben megzavarhatja vagy félrevezetheti a látogatókat, akiknek az adott webhelyen található tartalommal szembeni elvárásai nagyon eltérőek lehetnek.”

A Google ezentúl az ilyen tartalmat spamnek tekinti, ha azt elsősorban rangsorolási célból, a webhely tulajdonosának szoros felügyelete nélkül állítják elő.

 

Lejárt domainnel való visszaélés

A Google frissített spam-irányelvei a lejárt domainnel való visszaélést célozzák meg, amikor a lejárt domaineket megvásárolják és újrahasznosítják az alacsony minőségű tartalom keresési rangsorának növelésére. Ez a gyakorlat félrevezetheti a felhasználókat, és azt gondolhatják, hogy az új tartalom egy régebbi, megbízható webhely része.

 

Meddig tart az alap algoritmus frissítés?

A 2024. márciusi alapfrissítés most kezdődik.

A webhelyeknek két hónap áll rendelkezésükre, hogy megfeleljenek az új webhely hírnevére vonatkozó szabályzatnak. A többi változás ezen a héten lép életbe.

A Google közleménye hangsúlyozza a vállalat folyamatos elkötelezettségét a keresési eredmények minőségének javítása iránt.

„A keresés minden nap több milliárd kérdésben segít az embereknek, de mindig lesznek olyan területek, ahol javíthatunk” – szögezte le Tucker. „Továbbra is keményen dolgozunk azon, hogy alacsony szinten tartsuk az alacsony minőségű tartalmakat a Keresésben, és további információkat jelenítsünk meg az emberek megsegítésére.”

 

Hogyan kívánja javítani a keresési eredmények minőségét a Google 2024. márciusi algoritumus frissítése?

  • Algoritmikus fejlesztések az alapvető rangsorolási rendszerekben.
  • Jelentős hangsúly a hasznos információk feltárására, miközben csökkenti a nem eredeti tartalmat a keresési eredményekben.
  • A rossz minőségű, nem eredeti tartalom várható 40%-os csökkenése a 2022-ben megkezdett erőfeszítésekre építve.
  • Finomított rangsorolási algoritmusok alkalmazása a tartalomminőség és a felhasználói élmény pontosabb felismerése érdekében.

 

Milyen új spam-irányelveket vezetett be a Google ebben a frissítésben?

  • Megerősített intézkedések a tömeges tartalommal való visszaélés ellen, beleértve az automatizált és az ember által generált rossz minőségű tartalmakat.
  • Szigorúbb fellépés a webhely hírnevével való visszaélés ellen, ha az alacsony minőségű tartalom a megbízható webhelyek hírnevét rontja.
  • A lejárt domainnel való visszaélést célzó intézkedések megakadályozzák, hogy az újrahasznosított domainek rossz minőségű tartalommal félrevezessék a felhasználókat.

 

Mi az időkeret a Google új spamre vonatkozó irányelveinek való megfeleléshez?

  • A webhelyeknek két hónapot biztosítottak arra, hogy betartsák az új webhely hírnevére vonatkozó szabályzatot.
  • A 2024. márciusi alapfrissítéshez kapcsolódó egyéb frissítések bevezetése a bejelentést követő héten belül történik.
  • A Google hangsúlyozza az ezekhez a változásokhoz való azonnali alkalmazkodás fontosságát a keresési rangsor megőrzése vagy javítása érdekében.

 

További fontos információkat megtudhatsz a Marketing Consulting – marketing ügynökség oldalán.

További cikkek: