ANXQ Vision Technology – Ipari automatika komponensek

esettanulmány

Felhasznált marketing eszközök:

növekedés
0 %
láthatóság
+ 0 %
pozíció javulás
0 %

Az ipari komponenseket forgalmazó ANXQ Vision Technology Kft. azzal keresett meg minket 2024 februárjában, hogy tegyük hatékonyabbá shoprenter motor alatt futó, kifejezetten B2B értékesítést folytató webshopjukat. Az ipari komponensek értékesítésében az a nehéz, hogy egy viszonylag széles termékkörrel rendelkező kínálat, amit komplex megoldásokban lehet értékesíteni egy nagyon szűk rétegnek. A webshopon keresztül történő hagyományos megoldások nem igazán működnek, hiszen az esetek többségében a komplex megoldásokra történő ajánlatkérések tekinthetőek konverziónak. Ezt a szűk célközönséget viszont egy elég telített piacon kell megszólítani, sokszor egy-egy termékkörre 10 érdeklődő van havonta átlagosan, mégis egy megrendelés akár 1-2 millió Ft-ot is jelenthet.

A célunk tehát az volt, hogy online eszközökkel szólítsuk meg azt a szűk réteget, cégeket és döntéshozóikat, akik érdeklődnek a gyártástechnológia és az ipari komponensek iránt. Megbízónknak pedig megrendeléseket szállítsunk.

 

A Marketing Consulting megoldásai

A 2024 márciusi együttműködésünk kezdetén az anxq.hu webshop csak egy kifejezéssel volt megtalálható a google.hu első találati helyén, ez is maga a domain volt. Ugyan PPC hirdetései futottak, azonban ezek inkább csak vitték a marketing költségeket, jelentős eredményeket nem produkáltak.

Miután megvizsgáltuk a piacon a többi ipari komponenst forgalmazó céget, egy közös pontot találtunk, mégpedig azt, hogy minden áruház jól keresőoptimalizált volt. Legalábbis azok a cégek, akik magasabb árbevételt termeltek az előző évben. Így a piackutatást követően mi is felállítottunk egy SEO stratégiát. Mint a legtöbb vállalkozásnál itt is tapasztaltuk, hogy bár vannak keresettebb termékek, vagy jobb pozícióban lévők már a keresőmotorokban, a megbízónak nem minden esetben azokat célszerű eladni. Hiszen vagy túl kicsi az árrés, vagy esetlegesen nem a megfelelő közönség vásárolja, és gyakori a termékek visszaküldése. Esetünkben például gyakran rendeltek végfelhasználók, otthoni használatra ipari wifi routereket, mert tévesen azt hitték ettől erősebb lesz az otthoni wifijük. De ezek a termékek nem erre jelentenek megoldást.

Miután megvizsgáltuk a teljes termékszortimentet meghatároztuk azokat a termékeket, amelyeket megéri értékesíteni az ipari komponensek közül. Kifejezetten erre kiélezve felállítottunk egy ütemtervet és egy kulcsszó stratégiát. Így a különböző érzékelőkön, mint az induktív érzékelő, levegőminőség érzékelő, ultrahangos érzékelő, kapacitív érzékelő, induktív érzékelő kezdtünk el dolgozni. Valamint a biztonsági termékeken, mint a biztonsági fényfüggönyök különböző fajtái, a biztonsági kapcsolók és biztonsági relék.  Mivel ezeket a termékeket nehéz értékesíteni, arra törekedtünk, hogy a keresőből mindenképpen releváns forgalom érkezzen, ne fussunk bele olyan hibába, mint a wifi routerek kapcsán.

Ezért megvizsgáltuk az ANXQ webshopjának teljes szerkezetét, és azokat a landing oldalakat, amelyekről „rossz minőségű” felhasználók érkeztek, módosítottuk. A fent említett termékekkel történő munka során pedig ügyeltünk arra, hogy a megfelelő szövegkörnyezetbe helyezzük őket, kifejezetten B2B értékesítésre ajánlva. Így a termékleírások, blogcikkek, ajánlások csakis ipari környezetre vonatkozhattak. Ezen logika mentén módosítottuk a webáruház leírásait és tartalmait.

Mivel alapvetően nem csak a vásárlás számított konverziónak ügyfelünk esetében, így minden marketing eszközben módosítottuk az optimalizációs eseményeket, és nem csak a vásárlásokra törekedtünk, hanem az ajánlatkérések begyűjtésére is. Az analitikai eszközökben erre külön mérhető eseményeket hoztunk létre, mint például az ajánlatkérő űrlap kitöltése. Így az egy összetett jól elkészített ajánlat és szakértői tanácsadás mellett sokkal könnyebben értékesíthető, és sokkal előbb eredményez vásárlást, ráadásul jóval nagyobb értékben, mintha a webshopból önállóan termékeket rendelnének le. Így az ajánlatkérést beépítettük a webshop teljes működésébe is.

A biztonsági függönyökre kiemelt figyelmet fordítottunk hiszen egy-egy ilyen megrendelés komolyabb árbevételt jelenthet a cég számára. Az itteni tartalom és leírás készítés olyan jól sikerült, hogy a biztonsági fényfüggönyök bármely fajtájára rákeresve ügyfelünk a google.hu 1 találati helyén jelenik meg.

Eredményeink

Az ANXQ Vision Technology webshopja együttműködésünk időszaka alatt 25%-kal nagyobb láthatóságra tett szert a google.hu rendszerében. Keresőkifejezéseinek száma csaknem a duplájára nőtt. 71 új keresőkifejezéssel került a google.hu első oldalára és 21 keresőkifejezéssel került a Google első helyére. Olyan többmilliós árbevételt generáló termékei, mint a biztonsági fényfüggönyök, szinte minden változatában a google.hu első helyére került.

Ügyfelünk árbevétele a velünk folytatott együttműködés során 2024 márciusától számítva 46%-kal növekedett, a 2023 márciusától számított ugyan ezen időszakhoz képest.

ANXQ esettanulmány - SEO eredmények

Még több esettanulmány: