Blue Colibri – Hatékony vállalati kommunikáció

esettanulmány

Felhasznált marketing eszközök:

Egy nagyon izgalmas témán dolgozhatunk a Blue Colibri jóvoltálból. Egy a vállalati kommunikációt hatékonyabbá tevő belső kommunikációs platformra segítünk rátalálni a kis-közép, és nagyvállalatoknak. Az elsődleges célkitűzésünk az volt, hogy a platformot a releváns kifejezésekre találják meg az érdeklődők.

 

A hatékony vállalati kommunikáció

A Blue Colibri egy digitális alkalmazás, amely a belső kommunikáció és a munkavállalói elkötelezettség javítását célozza meg cégek számára. Az alkalmazás lehetővé teszi a hírek, értesítések és események hatékony megosztását, valamint különböző eszközökkel, például kérdőívekkel és visszajelzésekkel segíti a munkavállalók motivációjának növelését. Segít a nagyobb cégeknek a különböző osztályok munkájának összehangolásában. Könnyen hozzáférhető okostelefonokról, táblagépekről és számítógépekről, intuitív felhasználói felülettel rendelkezik, és integrálható más vállalati rendszerekkel. A biztonságra és adatvédelemre nagy hangsúlyt fektetve a Blue Colibri javítja a vállalati információáramlást és növeli a munkavállalói elégedettséget.

A Blue Colibri App egy HR-tanácsadó cégből született, hogy átfogó megoldást kínáljon a korábbi ügyfeleik által tapasztalt mindennapos, széles körben elterjedt problémák kezelésére. A Blue Colibri International Kft. azzal a céllal keresett meg minket, hogy PPC kampányaik mellett szeretnének organikusan relevánsabb felhasználóknak megjelenni. Több olyan nagyobb vállalkozást elérni, akiknek belső kommunikációjuk fejlesztése végett hasznos lehet a Blue Colibri alkalmazás.

A Marketing Consulting megoldásai

Első lépésben megnéztük, hogy a bluecolibriapp.com oldal milyen keresőkifejezésekre található meg a google.hu keresőmotorjában, illetve azok milyen mennyiségben, és milyen minőségű felhasználókat hoznak az oldalnak. Az oldalon nagyobb mennyiségű organikus forgalom volt, ami azért volt szembetűnő, mert az oldal egy B2B terméket értékesít, azt is csak egy szűkebb rétegnek. Egy olyan rétegnek, ahol mennyiségben annyi munkatárs található, különböző osztályokba szedve, hogy komoly HR segítséget igényelnek a belső kommunikáció terén. Az ügyfeleik között ugyanis olyan cégek találhatóak meg mint, a Rossmann, a Libri, Praktiker, Tchibo, Wellis, Danubius Hotels, Dreher, Samsung, és még sorolhatnánk.

Az oldal keresési kifejezéseinek összetételét megvizsgálva rájöttünk, hogy azok egy-egy más tematikán megírt korábbi blogbejegyzésből táplálkoznak, és az oldalnak nem releváns felhasználókat szállítanak, olyan kifejezésekre, mint például a „generalizált szorongás” vagy a „kimerültség jelei”, illetve a „colibri” mint, maga a madár.

A tartalomstratégia felállításában a legnagyobb nehézséget az okozta, hogy rájöjjünk azon cégek HR vezetői, akik megkapják feladatuknak, hogy komplett egységek munkáját összehangolják nagyobb szervezeteknél, vajon milyen módon, és keresőkifejezésekkel próbálnak operálni a google.hu rendszerében, amikor megoldást keresnek. A dolgunkat jelentősen megnehezítette, hogy a Blue Colibri egy webflow motorra épült weboldal, amelyet jelenleg is 6 különböző nyelven használnak és működtetnek. Ez azért nem hatékony mert a legtöbb többnyelvű rendszerben ugyan a tartalmat el lehet különíteni és adott országokban, adott nyelven megjeleníteni. A technikai beállításokban, melyek a keresőrobotok munkáját segítik, mint a title, és meta description mezők, vagy akár az url-ek, minden tartalom esetében ugyan abból az anyagból dolgoznak. Így például a magyar keresőkifejezésekkel ellátott keresőmotorban is angol nyelvű url szerkezettel és technikai elemekkel kellett dolgoznunk.

Miután megtaláltuk a megfelelő keresőkifejezéseket, melyek a belső kommunikáció, belső kommunikációs platform, belső kommunikációs applikáció, digitális onboarding, belső kommunikációs stratégia, szervezeti belső kommunikáció és belső kommunikációs ötletek lettek – már biztosak voltunk benne, hogy az oldal organikus forgalmát jelentősen csökkenteni fogjuk, hiszen ezek között a kifejezések között egy olyan sem volt, amire akár havonta átlagosan legalább 100 keresést indítanának a magyarországi keresőmotorokban. Abban pedig biztosan voltunk, hogy releváns felhasználókat fogunk ezzel ellentétben a Blue Colibri oldalára küldeni.

Meghatároztuk a célkifejezést a főoldal esetében, mely a belső kommunikáció lett. Erre kezdtünk minden tartalmat optimalizálni. Az egyes elkészült landing oldalak átdolgozásáról szóló riportokat folyamatosan elküldtük a megbízónak, mindemellett olyan SEO cikkeken kezdtek el dolgozni szövegíróink melyek közvetlenül kapcsolódnak a szervezeti belső kommunikáció témájához, és érdekes lehet a témában kutató, érdeklődő HR vezetőknek, cégtulajdonosoknak. Mint például: Hogyan javíthatja a termelékenységet a hatékony vállalati kommunikáció? – vagy a belső kommunikációs stratégia fontossága a hatékonyabb üzleti működéshez.

Közös együttműködésünk a Blue Colibri csapatával 2024 február végén indult, 2024 májusra pedig az érintett kifejezések többségével felkerültek a google.hu első oldalára, illetve első helyére. 

Miután a belső kommunikáció terén elértük céljainkat, a HR és kapcsolódó témakörei felé vettük az irányt. A platform bővült ugyanis egy a HR adminisztrációt segítő és automatizáló funkcióval, mely a munkavállalói elköteleződést hivatott javítani. Megbízóink kérésére újabb piackutatásba kezdtünk, hogy az applikáció ezen funkcióját miként tudnánk organikusan, minél szélesebb körben megismertetni a hazai HR pozícióban dolgozó emberekkel. Így a HR szoftver, HR automatizáció, HR digitalizáció, kommunikáció fejlesztése, és a munkavállalói elkötelezettség felé fordultunk.

A Blue Colibri egyes landing oldalait ezen témakörök felé optimalizáltuk, illetve szintén kapcsolódó tartalmakat készítettek szövegíróink, melyek beemelésre kerültek az oldalra.

 

Eredmények

A Blue Colibri organikus láthatósága 15%-ot nőtt a magyarországi keresőmotorokban. A számukra releváns kifejezések többsége pedig a google.hu első helyén található. Illetve az első oldalán. A közös munkával töltött idő alatt +7 kifejezéssel kerültek a google.hu első helyére és +58 kifejezéssel a google.hu első odalára. A belső kommunikácóval kapcsolatos kifejezéseket akár 40 pozícióval is javítottuk a keresőmotorokban. Az oldal a releváns összetételű keresőkifejezésekből havonta átlagosan 1500 felhasználót kap.

Még több esettanulmány: