GEM Tanulási Központ

esettanulmány

Felhasznált marketing eszközök:

13x Marketing Gyémántdíj - Marketing Consulting Kft.

Marketing Gyémánt Díjas Projekt:

A GEM weboldalán végzett marketing tevékenységünk 2024-ben Marketing Gyémánt Díjjal lett jutalmazva tartalommarketing kategóriában.

láthatóság a google.hu rendszerében
+ 0 %
organikusan havonta
0
keresőkifejezés a google első oldalán
0

A GEM Tanulási Központ azért keresett meg minket, mert szerették volna, ha a Google keresési rangsorában előrébb kerülnek a számukra releváns kifejezésekkel. A központ célja, hogy segítsen azoknak, akik tanulási zavarokkal vagy olyan speciális betegségekkel küzdenek, mint az ADHD vagy az Asperger-szindróma. A központ nemcsak gyerekeknek, hanem felnőtteknek is nyújt támogatást, hiszen a tanulási nehézségek és zavarok sok esetben egész életen át tartó kihívást jelentenek. Ennek megfelelően a kommunikáció elsődleges célja az volt, hogy javítsuk a GEM Tanulási Központ online láthatóságát, és könnyebbé tegyük az érintettek számára, hogy megtalálják a központ szolgáltatásait.

Célcsoportunkat olyan emberek alkotják, akik közvetlenül vagy közvetve érintettek a tanulási nehézségek, az ADHD, vagy az Asperger-szindróma által. Ez magában foglalja a szülőket, akik gyermekeik számára keresnek segítséget, valamint felnőtteket, akik maguk küzdenek ezekkel a problémákkal. Fontos cél volt továbbá, hogy elérjük azokat az oktatási és egészségügyi szakembereket is, akik közvetve kapcsolódhatnak a GEM Tanulási Központ tevékenységéhez, és ajánlhatják a szolgáltatásokat azoknak, akiknek erre szükségük van.

A Marketing Consulting megoldásai

A tartalommarketing tervezése és lebonyolítása során első lépésként alapos piackutatást végeztünk, hogy megértsük a célcsoport igényeit és problémáit. A piackutatás során, interjúkat, valamint mélyreható online versenytárs elemzéseket készítettünk, hogy minél átfogóbb képet kapjunk a célcsoport viselkedéséről és szükségleteiről. A piackutatás eredményei alapján kulcsszókutatást folytattunk, hogy azonosítsuk azokat a keresési kifejezéseket, amelyek a legnagyobb relevanciával bírnak a GEM Tanulási Központ szempontjából. Ezek közé tartoztak az olyan specifikus kifejezések, mint az „ADHD kezelése”, „tanulási zavarok kezelése” és „Asperger-szindróma kezelése”. A kulcsszókutatás eredményei alapján készült el a tartalomstratégia, amely biztosította, hogy a készülő tartalmak a célcsoport számára relevánsak és hasznosak legyenek.

A weboldal technikai elemzése során feltártuk azokat a problémákat, amelyek akadályozták a jó keresési rangsor elérését. Ilyen volt például a H1 tagek teljes hiánya, amelyeket pótoltunk, hogy a Google algoritmusai könnyebben értelmezhessék az oldal szerkezetét és tartalmát. Emellett a weboldal sebességén is javítottunk, mivel a gyorsabb betöltési idő hozzájárul a jobb felhasználói élményhez és a magasabb keresési rangsorhoz. Az optimalizálást követően a betöltési idő 3,5 másodpercről 1,2 másodpercre csökkent, ami jelentős javulást eredményezett a felhasználói elégedettségben és a keresési eredményekben is. Az oldal sebességének növelése érdekében optimalizáltuk a képeket, minimalizáltuk a szükségtelen kódokat, és bevezettük a gyorsítótárazást.

A technikai optimalizálás mellett nagy hangsúlyt fektettünk a tartalom előállítására is. Például olyan cikkeket készítettünk, mint az ‘ADHD kezelési lehetőségei’, ‘Az Asperger-szindróma tünetei és kezelése’, valamint a ‘BrainRX program előnyei és alkalmazása’. Olyan cikkeket és blogbejegyzéseket készítettünk, amelyek kifejezetten a tanulási zavarokkal, az ADHD-val, az Asperger-szindrómával, valamint a GEM Tanulási Központ által alkalmazott BrainRX programmal kapcsolatosak. Ezek a tartalmak nemcsak a keresőmotorok számára voltak optimalizáltak, hanem a felhasználók számára is értéket nyújtottak, hiszen részletesen bemutatták a kezelési lehetőségeket, a program előnyeit, és azt, hogy miként segíthetnek ezek az érintettek számára. A tartalmak célja az volt, hogy ne csak információt nyújtsanak, hanem bizalmat is építsenek, és ösztönözzék az érdeklődőket arra, hogy felvegyék a kapcsolatot a GEM Tanulási Központtal.

A tartalommarketing tevékenység lebonyolításában a rendszeres teljesítménymérés és értékelés is kulcsszerepet játszott. A Google Analytics és egyéb webanalitikai eszközök segítségével nyomon követtük a látogatók számát, a forgalmi forrásokat, valamint a felhasználói viselkedést. Ezek az adatok lehetővé tették, hogy folyamatosan optimalizáljuk a tartalmakat és a kampányt annak érdekében, hogy minél jobb eredményeket érjünk el. A mérési eredmények alapján finomhangoltuk a kulcsszavakat, módosítottuk a tartalmakat, és új, releváns témákat dolgoztunk ki, hogy még jobban megfeleljünk a célcsoport igényeinek.

Eredmények

Az eredmények igazolták a keresőoptimalizálási tevékenység sikerét. A megbízóval egyeztetett kifejezések, mint a „BrainRX agytréning” és a „figyelemzavar megszüntetése”, három hónap alatt felkerültek a Google keresőjében az első helyre. Ez jelentős mértékben növelte a GEM Tanulási Központ online láthatóságát és hozzájárult ahhoz, hogy az érintett célcsoportok könnyebben rátaláljanak a központ szolgáltatásaira. Az organikus forgalom növekedése és a weboldal látogatottságának javulása egyértelműen mutatja, hogy a SEO stratégia megfelelően lett kialakítva és végrehajtva. Az oldal láthatósága összességében a google.hu keresőmotorjában pedig 18%-ra nőtt.

Még több esettanulmány: