Új, mesterséges intelligencia által vezérelt kreatív funkciók jelennek meg a Demand Gen kampányaiban, hogy a vizuális történetmesélést a következő szintre emeljék. A generatív képeszközökkel immár néhány lépésben számos lenyűgöző képelemet hozhatsz létre.
A Demand Gen kampányokat tavaly vezették be, hogy segítsenek a hirdetőknek vizuális történetmeséléssel új keresletet teremteni és átalakítani a Google leginkább magával ragadó és a szórakoztatásra összpontosító kapcsolati pontjain – a YouTube, a YouTube Shorts, a Discover és a Gmail. Most pedig a Google több eszközzel ruházza fel a márkákat és marketing ügynökségeket, hogy lenyűgöző és lebilincselő történetet meséljenek el a gyors tempójú, nem lineáris digitális környezetben.
Mostantól kezdve a Demand Gen generatív képi eszközei világszerte angol nyelven kerülnek bevezetésre a hirdetők számára, és még ebben az évben további nyelveken is elérhetők lesznek. A Google mesterséges intelligencia által működtetett eszközök néhány lépésben lenyűgöző, kiváló minőségű képelemeket hozhatnak létre az általunk megadott utasítások segítségével. És ha vannak meglévő képeink, amelyek jól teljesítenek, hasonló lehetőségeket generálhatunk az új „Több hasonló létrehozása” funkcióval.
Sokszorozd meg a kreatív hatását másodpercek alatt
A generatív képeszközökkel most hatékonyabban tesztelheted az új kreatív koncepciókat – legyen szó akár új típusú képekkel való kísérletezésről, akár egyszerűen a kreatívok újbóli felépítéséről. A Te tudásod és szakértelmed kulcsfontosságú ahhoz, hogy a Google mesterséges intelligencia a vállalkozásod igényeihez igazodó képeket készítsen.
Például, ha van egy outdoor lifestyle márkád, amely kempingfelszerelést árul, használd az „élénk színű, az Aurora Borealis alatt megvilágított sátrak”-hoz hasonló felszólításokat, hogy olyan képeket készíts, amelyek vonzóak azok számára, akik izlandi kempingezésre vágynak.
Természetesen továbbra is teljes mértékben Te döntöd el, hogy mely javasolt képeket adod hozzá kampányaidhoz. A Google elkötelezett amellett, hogy betartsa a generatív mesterséges intelligencia technológiájának méltányosság, adatvédelem és biztonság érdekében felelős fejlesztésére vonatkozó alapelveit. Amellett, hogy biztosítják, hogy a hirdetési tartalom megfeleljen a régóta fennálló Google Ads irányelveinknek, további technikai intézkedéseket is alkalmaznak annak biztosítására, hogy a Google Ads képalkotási eszközei újszerű és egyedi tartalmat állítsanak elő.
A Google AI soha nem fog két egyforma képet létrehozni. És a Google Ads által generált összes kép tartalmaz olyan mechanizmusokat, amelyek lehetővé teszik, hogy azonosítani lehessen őket generáltként. Ilyen például a nyílt szabványú jelölés, amely olyan eszközökön jelenik meg, mint a Google Képkereső, valamint a SynthID, amely egy észrevehetetlen, digitális vízjel. ellenáll a kép manipulációjának, például képernyőképeknek, szűrőknek és tömörítésnek. További információ a Google Ads szolgáltatásban generált képek jogosultságáról és biztonsági elveiről a támogatási oldalukon található.
További források a kreatív történetmesélés fejlesztéséhez a YouTube-on és a Google-on
A közönség elköteleződése és az eredmények elérése érdekében a hirdetőknek diverzifikálniuk kell kreatív stratégiájukat több formátumú hirdetésekkel. Valójában azok, akik video- és képes hirdetéseket is futtatnak a Demand Gen kampányokkal, 6%-kal több konverziót értek el dolláronként, mint a csak képes hirdetéseket futtatók.
Íme további tippek, amelyek segítenek a megfelelő kreatívok létrehozásában a demand gen kampányokhoz:
Biztosítsd a Google AI számára a megfelelő eszközöket – Kövesd a három szabályt, és minden képarányban (függőleges, négyzet alakú és fekvő) adj meg legalább 3 képet és videót az elérhető készlet maximalizálása érdekében. Részesítsd előnyben azokat az elemeket, amelyek az egyes formátumokban eredetinek tűnnek. Például a YouTube Shorts készítésekor előnyben részesítsd azokat a vertikális videókat, amelyek viszonyíthatóak, hitelesek és kapcsolatot teremtenek a közönségeddel.
Használj kiváló minőségű, releváns látványelemeket — Használj kiváló minőségű, nagy felbontású videókat és képeket a márkabizalom kiépítéséhez és az ügyfelek cselekvésre ösztönzéséhez. Ha kiskereskedő vagy, a terméktáblázatok az ügyfelek érdeklődése alapján személyre szabhatják hirdetéseid. Tölts fel lényegre törő rövid szöveget és képeket a Merchant Center-hírcsatornáiba. A hirdetők átlagosan 33%-kal több konverziót érnek el hasonló műveletenkénti költség (CPA) mellett, ha termékcsatornákat adnak hozzá a demand gen kampányokhoz.
Értékeld és optimalizáld a teljesítményt – alkalmazz egy tesztelési és tanulási stratégiát, miközben finomhangolod a kreatívokat egyedi közönségeinek és céljainak megfelelően. Tekintsd át az eszközjelentéseket, hogy megalapozott döntéseket hozhass a kreatívoptimalizálással kapcsolatban.
Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)
A Google Demand Gen egy olyan kampányformátum, amelyet a Google hozott létre és kínál ügyfeleinek. Ez a kampányformátum a „demand generation” (keresletgenerálás) rövidítése, ami arra utal, hogy a célja az új érdeklődés és igények generálása a termékek vagy szolgáltatások iránt. Általában az ilyen típusú kampányok célja az érdeklődők bevonása és azok konvertálása vásárlókká vagy ügyfelekké. A Google Demand Gen kampányformátum valószínűleg olyan eszközöket és stratégiákat alkalmaz, amelyek segítségével hatékonyabban lehet elérni és bevonni a célcsoportokat az online térben.
A Google 2023 októberében, egy tesztidőszakot követően, világszerte elérhetővé tette az új, mesterséges intelligenciával támogatott kampányformátumot, a Demand Gen kampányokat. Ez a formátum idővel a régi Discovery kampányokat fogja felváltani, és célja, hogy globális szinten hatékonyabbá tegye a kampányokat.
Perger Tamás vagyok a Marketing Consulting alapítója és ügyvezetője.
13+ év szakmai tapasztalattal az online marketing területén.
Cégünk a Marketing Consulting Kft. többszörös Marketing Gyémánt Díjas ügynökség, a Magyar Marketing Szövetség büszke tagjai vagyunk, jómagam pedig a Magyar Marketing Szövetség egyik hazai nagykövete.
Munkatársaink folyamatosan a legfrissebb szaktudással rendelkeznek Google és Meta hirdetések tekintetében, melyet szakvizsgáink bizonyítanak.
Ügyfeleink hirdetéseinek optimalizálását folyamatosan magas szinten tartjuk, ezért a minősített, hivatalos Google Partner státuszt is kiérdemeltük.
Weboldalak és webshopok tucatjainak segítünk jelenleg is láthatóvá válni, éppen ezért a hazai Shoprenter és UNAS is kiemelt szakértőként ajánl minket, mint marketing szolgáltatót.