Munkavédelem+ webshop

esettanulmány

Felhasznált marketing eszközök:

13x Marketing Gyémántdíj - Marketing Consulting Kft.

Marketing Gyémánt Díjas Projekt:

A Munkavédelem+ webshopján végzett marketing tevékenységünk 2024-ben Marketing Gyémánt Díjjal lett jutalmazva tartalommarketing kategóriában.

releváns kulcsszó 5 hónap alatt
+ 0
láthatóság javulás a google.hu rendszerében
0 %
felhasználó havonta átlagosan organikusan
0

Az egyedi webshop motorral rendelkező munkavedelemplusz.hu webáruháznál komplett SEO analízist és oldal optimalizálást végeztünk. Célunk az volt, hogy a legfrissebb google algoritmus változtatásoknak megfeleltessük az oldalt.

 

Marketing stratégia felállítása

Miután 2023-ban új alapokra helyeztük egy komplett marketing terv és marketing stratégia felállításával a Zenith Workx Hungary Bt. B2B és B2C üzletágainak irányát a cég 23%-os növekedést realizált a munkavédelmi piacon. Egy olyan piacon, ahol nagykereskedelmi viszonylatban versenytársai nem tudtak növekedni, vagy éppen ellenkezőleg negatív mérleget produkáltak az év végére.

2024-ben megvizsgáltuk a cég B2C online értékesítési eszközeit és csatornáit, keresve a fejlődési lehetőségeket, illetve olyan csatornákat, amelyek hatékonyak az e kereskedelem területén, a Zenith Workx mégsem tud profitálni belőle. Így vettük észre az organikus keresési forgalom nem megfelelő kihasználtságát a végfelhasználók felé történő értékesítést elősegítő webshopjukban a munkavedelemplusz.hu oldalon. Akkor még nem tudtuk, hogy 2024-ben 234%-kal fogjuk növelni az oldal organikus forgalmából származó árbevételét.

 

A Marketing Consulting megoldásai

A munkavedelemplusz.hu oldalának a SEO és tartalommarketing célja tehát egyértelmű volt. Növelni az organikus forgalmat, releváns, az oldal számára hasznos felhasználókkal, valamint az oldal konverziós arányának a növelése. Ehhez több szempontot vizsgáltunk meg. Milyen az oldal célközönségének jelenlegi összetétele? Kor, nem, érdeklődési körök alapján. Milyen termékeket tud sikeresen értékesíteni jelenleg a shop nagyobb számban és nagyobb árréssel. Valamint milyen keresőkifejezésekre, kulcsszavakra van jelenleg jó, vagy jobb pozícióban az oldal, ezek pedig milyen havi keresési volumenekkel rendelkeznek. Ezen felül megvizsgáltuk a munkavedelemplusz.hu versenytársainak weboldalait, azok organikus felépítését és tartalommarketing stratégiáját. Belőlük felállítottunk egy csoportot megfigyelésre, hogy a Zenith Hungary Bt. webshopjához egyedi stratégiát dolgozhassunk ki.

Miután meghatároztuk a számunkra megfelelő kifejezéseket és termékeket, elkezdtünk a termékekkel kapcsolatos kérdéseket kutatni, melyeket a leggyakrabban tesznek fel a felhasználók. Illetve a termékek megrendelőinek legyenek az magánszemélyek vagy cégek, a legérdekesebbek lehetnek. Így találtunk rá olyan témákra, mint a lángálló munkaruha miként véd? Mi a különbség a munkaruha és a védőruha között. Hogyan válasszunk munkavédelmi cipőt a különböző munkafolyamatokhoz és munkahelyekre? Mi az az egyéni védőeszköz? Munkavédelmi cipők és a munkahelyi szabályozások. Hogyan válasszuk ki a legjobb munkavédelmi kesztyűt stb.

A tartalmakat elsősorban a külső linkek megerősítésére használtuk. A tartalmaknak megjelenést biztosító portálokat két szempont alapján választotta ki ügynökségünk. A 2024-es keresőoptimalizálási követelményeknek megfelelően odafigyeltünk arra, hogy a tartalmak releváns témákkal és tematikával rendelkező oldalakra kerüljenek. Illetve csakis kiváló minőségű DA mutatókkal, valamint alacsony spam riziókval rendelkező portálokra kerültek. A tartalmakat a további információk között részleteztük.

A tartalomépítés havi lebontásban készült. Havonta két külső linkre tervezett SEO tartalommal, melyeken 1 SEO szakember és 2 szövegíró dolgozott. Előbbi a technikai részeken és kulcsszókutatáson. Utóbbiak pedig a tartalmak készítésén, valamint szakmai kutatómunkán és lektoráláson. A tartalmak elkészítése és kihelyezése mellett azok terjesztésén is dolgoztunk. Az elkészült SEO cikkek folyamatában kikerültek és kommunikálásra kerültek a Zenith Workx Hungary Social oldalain, valamint LinkedIn profilján.

A tartalmak ellenőrzését folyamatosan végezzük kikerülés után is olyan KPI mutatókat használva, mint az oldal domain erőssége és annak változása. Az organikus forgalomból érkező felhasználók számának változása, valamint azok oldalon töltött átlagos idejének elmozdulása. Illetve az organikus, valamint a külső linkek hatására a referral forgalomból érkező vásárlások értékének %-os növekedése.

Mivel 2024 márciusa óta a „helpful content” azaz a minőségi felhasználóknak készített tartalom a Google alap algoritmusának a része, cégünk kifejezetten szigorúan megfeleltet minden SEO tartalmat ezeknek a feltételeknek. Bár használjuk a generatív mesterséges intelligencia által kínált lehetőségeket tartalomkészítés során, azokat kifejezetten kutatómunkára, ötletelésre, ellenőrzött körülmények között tesszük. A valódi szövegírás azonban továbbra is szövegíró kollégáink segítségével történik. Így tudjuk biztosítani ügyfeleinknek, hogy tartalmaik valóban értékesek, időtállóak legyenek, és a célközönségüknek szóljanak.

A fenntartható tartalommarketing stratégia kialakítása kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a marketing tevékenységek hosszú távon is hatékonyak és relevánsak maradjanak. A fenntarthatóság és bővítés során több aspektust is figyelembe veszünk. A folyamatosan változó keresési trendek és piaci igények miatt elengedhetetlen, hogy a meglévő tartalmakat rendszeresen frissítsük és akár újra publikáljuk, aktualizáljuk a szezonális bejegyzéseket, illetve figyelemmel kísérjük a felhasználói szokásokat, a piac változásait és a versenytársak reakcióit.

 

Mennyibe került mindez? – a költségstruktúra

Ügyfelünk számára havidíjas prémium SEO keresőoptimalizálásunk havonta nettó 180.000 Ft-ba került. Ez tartalmazta számukra a teljes stratégia tervezést, piackutatást, a versenytársak elemzését, az analitikai eszközök implementálását és a munka során használt programok (SEO PowerSuite, Semrush) költségét valamint a szövegírók, SEO szakember költségeit.

A munkavedelemplusz.hu weboldalának külső linképítési költsége bruttó 791.000 Ft-ba került a 2024-es időszakban, így a projekt teljes költsége 2.951.000 Ft volt.

munkavedelemplusz esettanulmány organikus forgalom

Eredmények

A google.hu keresőmotorjából érkező forgalom a 2024-es évben, az előző évhez képest 234%-kal növekedett, az organikus keresésekből érkező forgalom a 2024-es évben.

Az együttműködés kezdete óta a munkavedelemplusz.hu oldalának 19%-kal nőtt a láthatósága a google.hu keresőmotorjában, valamint 1008 keresőkifejezéssel található meg valamilyen formában a google.hu első oldalán. Az organikus forgalomból érkező fehasználók száma ezzel együtt 996%-kal növekedett.

munkavedelemplusz esettanulmány organikus növekedés

Még több esettanulmány: