A NonoKids webshopján végzett marketing tevékenységünk 2024-ben Marketing Gyémánt Díjjal lett jutalmazva image, márkaépítés kategóriában.
A NonoKids Prémium gyerek ruházati termékeket értékesít webshopjában. A teljesen új áruház keresőoptimalizálását vállalta cégünk, illetve google ads hirdetéskezelését. Pontos kutatást végeztünk a gyerek ruházati termékek piacán, majd olyan keresőkifejezésekre kezdtük optimalizálni az áruházat, mely magasabb forgalmat generálhat. Mindemellett Performance Max kampányokkal segítjük az UNAS motorra épült áruház beindítását.
A NonoKids gyerekruházati bolt, azzal keresett meg minket, hogy bár szolnoki fizikai boltjukon kívül egy lassan 1 éve futó webáruházuk is van, annak fennállása óta mindösszesen 3 db rendelés érkezett. A dolog pikantériája az volt, hogy a webáruház kezelése, annak tartalmi és design elemeinek folyamatos módosítása, illetve a webshophoz köthető analitikai és hirdetési rendszerek mind ki voltak adva egy marketing ügynökség számára, hogy segítsék az értékesítést a nonokids.hu webáruházában, havidíj ellenében.
A webáruházban prémium minőségű gyerekruhák találhatóak több korosztály számára. Újszülött (0-9 hónap), baba (12-36 hónap), mini (4-9 év), valamint tini (10-15 év) korosztályok részére. A NonoKids egyetlen Spanyolországban már népszerű, azonban idehaza még kevésbé ismert márkát, a Mayoralt forgalmazza, azonban sajnos ezt sem kizárólagossággal az országban. Ők az egyik forgalmazó a nagyságrendileg 5-6 nagyobb importőr mellett. Mivel ezek a gyerek termékek nagyon drágák, az itthon megszokott árakhoz képest, ráadásul olyan termékekről van szó, amiknek a használati ideje alig több pár hónapnál, csak egy nagyon szűk célközönségre szabva lehet hatékonyan értékesíteni.
Első lépésben megpróbáltunk rájönni a nonokids.hu webshop „sikertelenségének” az okára. Az áruház egy UNAS bérelhető webshop motorral működött. Az UNAS rendszerek kifejezetten jól keresőoptimalizálhatóak, illetve minden olyan eszköz a rendelkezésükre áll, amivel hatékony Google Ads, Meta Ads kampányokat lehet futtatni, valamint a mindezekhez szükséges hatékony méréseket az oldalba lehet könnyedén integrálni.
Először a vállalkozás pénzét égető PPC hirdetések sikertelenségét próbáltuk feltárni. A Google Ads rendszerében találtunk egy keresési hirdetést, valamint egy Performance Max kampányt, ami minimális költségkerettel és nem túl hatékonyan futott. A Google keresési kampányt lekapcsoltuk, mivel a megfelelően beállított Perfromance Max kampány esetén ez is könnyen futtatható, hacsak nem speciális céllal hozták létre. De erre irányuló kezdeményezést nem láttunk a kampányban, inkább csak általános kulcsszavakat.
A Performance Max kampány mögött dolgozó Merchant Center, ami a Google Shopping-ért lett volna felelős jelenleg tiltás alatt ált, így a PMax kampány az egyik leghatékonyabb csatornáját a Google-nek egyáltalán nem is használta. A Merchant Centert megvizsgálván rájöttünk, hogy a nem megfelelő termékleírások okozhatják annak tiltását. Úgy, mint a ruhák alapanyag összetételének hiánya a leírásokban. Illetve az oldalon nem találtunk tájékoztatót a fizetési és szállítási módokról. Miután ezeket pótoltuk, újra ellenőriztettük a fiókot a Google rendszerében, sajnos továbbra is tiltott volt. Ekkor már a Google ügyfélszolgálattal közösen kezdtük vizsgálni a fiók felfüggesztésének az okát. Ez végül sikerre vezetett, bár a webshop felkínált a kosárfolyamat során átutalást, mint fizetési módot, a webshop ászf-je erre kitérően semmilyen információt nem tartalmazott. A hiba kijavítása után, ismét engedélyezték a NonoKids merchant centerét, így semmilyen akadály nem állt már a Google Shopping hirdetések futtatásának útjában.
Ezt követően átvizsgáltuk a webáruházat. Két kardinális hibát vettünk észre. Az egyik az volt, hogy semmilyen szöveges tartalommal nem voltak ellátva az egyes kategóriák. Valamint mind a kategória, mind a terméknevek általános elnevezéseket tartalmaztak. Például kisfiú kabát helyett kabát. Vagy kislány ruha helyett ruha. Végeztünk az egész oldal, valamint a Mayoral márka tekintetében egy részletes kulcsszókutatást. Ennek eredményét átbeszéltük a megbízóval, majd meghatároztuk az egyes termékkörök, termékcsaládok szezonális fontosságát, és ennek megfelelően kialakítottunk egy ütemtervet a termék kategóriák átnevezésére, leírások készítésére, valamint a termékek átnevezésére is.
Ezzel párhuzamosan lekutattuk, hogy milyen kérdéseket tesznek fel leginkább a NonoKids potenciális vásárlói a termékek kapcsán azzal a céllal, hogy megválaszoljuk ezeket. Éppen ezért létrehoztunk az oldalon egy blogot, ahol aktuális témákat boncolgattunk a termékek kapcsán. Például milyen szempontokat vegyünk figyelembe babaruha vásárlásakor, vagy hogyan ápoljuk megfelelően a babaruhákat. A Google rendszere az egyes blogcikkeket a felhasználói lekérdezések során, jelenleg is első helyen jeleníti meg kiemelt részletekkel.
Egy teljes technikai audit készítése után úgy döntöttünk, hogy a használt UNAS sablont, egy mobilra sokkal jobban optimalizált sablonra cseréljük, így döntöttünk az UNAS Taurus sablona mellett, mely jelentősen gyorsította az oldalt mobil platformokon, ahonnan a felhasználók 89,8%-a mobiltelefonról érkezik.
A Google Performance Max kampány mellett kisebb költségvetésű márkaépítő kampányokat is indítottunk, ahol kifejezetten a Mayoral márkára helyezvén a hangsúlyt, elkezdtük megismertetni a termékeket a hazai luxus vásárlókkal.
Az oldal minden egyes kategóriáját megvizsgáltuk, a keresőkifejezések kutatása után pedig megállapítottuk melyik a legrelevánsabb kifejezés a kategória szempontjából, megvizsgáltuk a kifejezés tekintetében a versenytársakat a Google keresőjében és e szerint kezdtük el optimalizálni a nonokids.hu egyes kategóriáit.
Az így újragondolt, és megváltoztatott termékeket, leírásaikat, azok előnyeit a megbízóval közösen pedig folyamatosan kommunikáljuk a közösségi oldalaikon.
A nonokids.hu weboldal szeptember óta csaknem 600 keresőkifejezéssel jelent meg a Google rendszerében. Ezek közül 78 kifejezéssel juttatuk a Google első találati oldalára. Az oldal láthatósága 19%-ot javult a google.hu keresőmotorjában, és majdnem kétszer annyit növekedett, mint versenytársaié.
A korábbi egy év alatt szerzett 3 db rendelésük, a szeptemberi időszaktól kezdődően 223 rendelésre nőtt, melyek mind Mayoral márkájú prémium gyerekruhák.