Milyenek voltak a 2022-es vásárlási trendek és mit mutat ez 2023-ra?

Google online vásárlási szokások

Cikk megosztása!

Az emberek szinte mindenhol bizonytalannak érzik magukat és ez kihat arra, hogyan vásárolnak ebben az ünnepi időszakban. Egy olyan környezetben, ahol a fogyasztók 81%-a tett valamilyen intézkedés azt elmúlt hónapokban annak érdekében, hogy költségeit csökkentse. Nagyon fontos megérteni hogyan változnak a viselkedések és ezt felhasználni a digitális marketingstratégiák megalapozására is. Igaz ez nem csak a tavalyi ünnepi szezonra, de 2023-ra is. Mivel a tavalyi trendek olyan gazdasági helyzetet tükröznek, amely valószínűleg idén is folytatódni fog.

A bizonytalanság érzésének enyhítése érdekében a vásárlók sokkal direktebben mostani vásárlásaik során és több időt fordítanak a terméklehetőségek kutatására. A Google és az Ipsos által novemberben végzett tanulmánya szerint a fogyasztók 80%-a nyilatkozott úgy, hogy végzett valamely keresőmotorban keresést a vásárlás előtt, míg mindössze 20%-uk nyilatkozta azt, hogy impulzusból vásárolt. A legfőbb szempontok keresés során az értékelések és vélemények voltak, valamint az ár. Az összehasonlítások pedig a legfontosabb források, amelyekre támaszkodnak, hogy magabiztosan érezzék magukat a vásárlásaik során. Sokkal fontosabb ez mint a család vagy a barátok tanácsai – derült ki a kutatásból.

86%

A vásárlóknak azt mondta, az online keresések segítenek nekik megalapozottabb döntéseket hozni a vásárlás során.

Az értékelések tehát segítenek a márkáknak és kiskereskedőknek, hogy elérjék azon vásárlók körét, akik mérlegelnek. Az ünnepi szezonban a vásárlók csaknem harmada nyilatkozott úgy, hogy fogékony olyan márkákra és kereskedőkre, akiktől korábban nem vásárolt. Itt az ideje tehát belevágni és megbizonyosodni arról, hogy a fogyasztók ismerik-e az Ön kínálatát.

Az ár és a minőség egyensúlya

Nem meglepő, hogy azok között, akik spórolnak a legnagyobb vásárló hajtó erő az akció volt. A megkérdezettek fele monda azt, hogy az alapján választotta ki az ajándékot kinek volt a legjobb ajánlata kedvezményre vagy promócióra.

Bár a leárazás hatékony eszköz, kereskedőként ezt nem szeretjük és érdemes is elkerülni. A Google szerint a magas csillagos értékelések megjelenítésével, az ingyenes szállítással és ingyenes visszaküldéssel felül lehet múlni az akciók hatékonyságát. Ez a két viselkedésbefolyásolási technika a fogyasztók körében hatékonyabbnak bizonyult, mint 10%-os engedmény ígérete.

Manapság a fogyasztók egyensúlyban tartják döntéseiket, ha az árról és a minőségről van szó. Például Amerikában a Black Friday és a Cyber Monday ideje alatt a megkérdezettek 81%-a azt mondta, hogy a jó ár mellett ugyan olyan fontos, hogy a megfelelő értéket is kapják pénzükért.

Tehát az árstratégia fontos, de ne feledje, hogy nem ez az egyetlen eszköztár a marketingben.

Az online vásárlások száma növekszik

Még ha a vásárlók boltokban is veszik a termékeket, az online források kritikusak. A megkérdezett piacokon a fogyasztók 86% azt állítja, hogy online weboldalak segítenek megalapozottabb döntéseket hozni. A Google itt is kulcsszerepet játszik. 10 megkérdezett vásárlóból ugyanis 9 azt mondja itt végrehajt egy keresést a vásárlás előtt.

Így idén, ha szeretnénk elérni a vásárlókat érdemes lehet Google Ads fiókunk statisztika fülét megnézni. Ezek ugyanis a fiók teljesítményén és a Google rendszerben végrehajtott kereséseken alapulnak, kifejezetten azokra a szolgáltatásokra és termékekre, amelyeket Ön a fiókban hirdet.

A vásárlók tavaly nem csak a digitális csatornákat használták, 2022-re visszatértek már a pandémia előtti trendekhez és a fizikai boltok látogatottsága is igencsak magas volt. A Google éppen ezért erősen ajánlja teljesítménymaximalizáló kampányát, mellyel fizikai boltunkba is irányíthatjuk vásárlóinkat.

A Google itt is kulcsszerepet játszik. 10 megkérdezett vásárlóból ugyanis 9 azt mondja itt végrehajt egy keresést a vásárlás előtt.

Új vásárlói szokások

A tavalyi évben tapasztalt bizonytalanság valószínűleg idén is kísérni fogja a vásárlói szokásokat, a vásárlók éppen ezért megfontoltabbak lesznek, döntéseiket jobban megalapozzák. Ehhez pedig digitális erőforrásaikat fogják használni 2023-ban is. Ez nagy kihívást jelent a brandek és kereskedők számára is, de egyben izgalmas lehetőség is.

További cikkek:

Google AI mód
SEO

Az új Google AI alapú keresési élménye

A Google AI legújabb fejlesztése, az úgynevezett „AI mód”, megérkezett, és alapjaiban alakíthatja át az organikus keresés világát. Bár a bejelentés nem számít teljesen újdonságnak,