Vital Force Fitness Szaküzlet

esettanulmány

Felhasznált marketing eszközök:

13x Marketing Gyémántdíj - Marketing Consulting Kft.

Marketing Gyémánt Díjas Projekt:

A Vital Force webshopján végzett marketing tevékenységünk 2024-ben Marketing Gyémánt Díjjal lett jutalmazva tartalommarketing kategóriában.

megjelenítés a google.hu keresőben
+ 0 %
árbevétel növekedés organikus forgalomból
+ 0 %
millió Ft havi árbevétel
+ 0

A vitalforce.hu webáruház tulajdonosainak legfontosabb termékeire hajtottunk végre keresőoptimalizálást, versenytárs kutatást és külső linképítést. A megcélzott termékeknek 35-50%-kal növeltük láthatóságát a google.hu keresőmotorban.

 

A célok

A Fitness-Vital Trade Kft. 2023 augusztusában azzal keresett meg minket, hogy a cég árbevétele jelentősen visszaesett 2021-ről 2022-re. 260 millió Ft-os nettó árbevételről, 173 millióra. Egy 19 éve működő és profitábilis webshopjuk van, melyről forgalmuk zöme érkezik. Mivel folyamatosan több platformon is futnak hirdetéseik, melyeket más marketing ügynökségek kezelnek, úgy gondolták valami a keresőoptimalizálás tekintetében változhatott meg, illetve ebben a marketing csatornában kell keresniük a hibát.

Cégünket egy audit végett keresték meg, illetve, hogy ismét generáljunk valamilyen módon organikus forgalmat a webshopnak. Az egyeztetések, és egy kis piackutatás során hamar kiderült, hogy az oldalon nincs folyamatos tartalomoptimalizálás, nem készülnek új tartalmak, a kulcsszóösszetételek nincsenek felülvizsgálva, illetve a konkurenciához mérten messze elmaradt az oldal domain erőssége az évek alatt, a konkurencia ugyanis folyamatosan foglalkozott a hosszútávú linképítéssel. A feladatunk tehát az lett, hogy ismét felfigyeljenek a keresőmotorok a vitalforce.hu oldalra, és releváns organikus forgalmat irányítsunk hozzájuk.

 

A Marketing Consulting megoldásai

Mivel a vitalforce.hu webshop rengeteg termékkel rendelkezik, első lépésben átbeszéltük a tulajdonossal, hogy mik azok a termékkörök, illetve az egyes termékkörökön belül melyek azok a márkák, amelyek eladásával nagyobb árrésre, vagy jelentősebb profitra tudnak szert tenni. 

Ezzel együtt végeztünk egy kulcsszókutatást a teljes oldal egészére, ahol külön-külön megvizsgáltuk azokat a termékeket, amelyeket korábban a tulajdonossal leegyeztettünk. Átnéztük az oldal jelenlegi helyezését az egyes termékkategóriák kapcsán a keresőmotorokban, az időhiány miatt pedig sorrendet állítottunk fel azon kifejezések között, amik magasabb pozícióban voltak, illetve a kulcsszó optimalizálási nehézsége alacsonyabb volt. Tettük mindezt azért, hogy hamarabb kezdjenek el érkezni az eredmények.

Megvizsgáltuk a cég konkurenseinek organikus jelenlétét és azokat a kifejezéseiket, amikből jelentősebb mennyiségű felhasználót vonnak el a piacról. Azokat a cégeket, akik ugyan azt a termékkört, ugyan azon márkákkal és termékekkel értékesítik. Megkerestük a magas pozícióban lévő gyengébb láncszemeket, akiket úgy láttunk, hogy könnyebb lesz utolérni, és megelőzni.

Mivel a Fitness-Vital Trade legjelentősebb bevételi forrását a futópadok és az elliptikus trénerek jelentették, ezek mentén kezdtük el a közös munkát. Megvizsgáltuk az oldal egészét technikai beállításaik szerint. Már itt több hiányosságot találtunk. Például az egyes termékek elnevezései nem H2-es címkékként lettek aposztrofálva, így a keresőmotoroknak jelentősen megnehezítette a webshop a dolgát abban, hogy egy-egy terméket megtaláljanak. Rengeteg duplikált meta leírást találtunk, és egyéb technikai gondokat, melyeket globálisan kijavítottunk.

Ezek után átneveztünk pár kategóriát is, hiszen a webshopban teljesen máshogy voltak azok elnevezve, mint ahogy sok esetben a felhasználók keresték volna adott termékeket. Majd végeztünk egy kutatást, hogy a vásárlást megelőzően egy-egy termékről mit szeretnének megtudni a potenciális vásárlók.

Kiderült, hogy sok esetben például nem tudják eldönteni, hogy a futópad, az elliptikus tréner, vagy esetleg a szobakerékpár lenne-e alkalmasabb a számukra például zsírégetés szempontjából. Vagy hogy mennyit kell adott eszközöket használni napi, heti, havi szinten. Egyáltalán hogyan kell használni adott eszközöket, illetve milyen edzésterveket lehet rájuk építeni?

Ezek mentén kezdtünk el az oldalra termékbemutatókat készíteni, illetve információs blokkokat az egyes kondi gépek használatáról. Az oldal domain authority mutatójának erősítése érdekében pedig külső portálokra készítettünk szakmai cikkeket, melyeket minőségi releváns helyeken jelentettünk meg, SEO tartalmi és linképítő jelleggel.

Mivel azt tapasztaltuk, hogy ellipszis trénereket és futópadokat leginkább lifestyle jelleggel az egészségük és az életminőségük javítása érdekében vásárolnak az emberek. Azon belül is a nők többségében. Ezért olyan portálokon jelentettük meg a tartalmakat, ami ezeket a felhasználókat vonzza leginkább. Így esett a választásunk a bien, player.hu, starity, femcafe stb. oldalakra.

Az oldal optimalizálásának folyamatait folyamatosan nyomonkövettük, ellenőriztük az egyes tartalmak teljesítését, ellenőriztük hogyan pozícionálta be őket a kereső, illetve a külső megjelenésekből milyen szinten érkeznek felhasználók. A felhasználók mennyire mondhatóak minőséginek. Mennyi időt töltenek a webshopban, illetve milyen arányban végeznek elkötelezett munkameneteket. A jól teljesítő tartalmakat hagytuk dolgozni, és tovább fejlesztettük őket kapcsolódó témákban, míg a rosszabbul teljesítő tartalmakat újra átdolgoztuk, súlyos esetben újat készítettünk helyettük. Így azon felül, hogy pár hónap után az organikus keresésekből érkezett a legtöbb felhasználó, ők töltötték a legtöbb minőségi időt is az oldalon, átlagosan 1,59 mp-el. Míg a PPC forrásokból érkező felhasználók alig 50 mp-t töltöttek az oldalon.

A feladat végrehajtása közben igyekeztünk minden rendelkezésükre álló adatot elkérni a webshop kezelőitől, illetve a PPC-csatornákat működtető ügynökségtől is, hogy minél pontosabban profilozhassuk az oldal látogatóit, illetve azok szokásait.

9 havi közös munka után a vitalforce.hu oldala ismét elfogalta helyét a google.hu élmezőnyében, versenytársai legnagyobb bánatára.

Eredmények

Együttműködésünket követően a vitalforce.hu webshopjának láthatósága 30%-ra növekedett a google.hu keresőmotorjában. Cégünk 71 új keresőkifejezéssel hozta a webshopot a Google első helyére, további 704 új keresőkifejezéssel pedig a Google első oldalára.

9 hónap alatt 78.700 felhasználója volt az oldalnak az organikus keresésekből, megduplázván a korábbi időszakot.

A korábbi átlagos havi 500.000 Ft-os árbevétel az organikus forgalomból havi átlag 5.000.000 Ft-os bevételre módosult. Az oldal korábbi legnagyobb és egyben legköltségesebb PPC csatornáját felváltotta bevételben az organikus keresésekből származó forgalom. 9 hónap alatt 45.000.000 millió Ft árbevételt termelve.

Összességében 2022-ről 2023-ra a Fitness-Vital Trade megfordította csökkenő tendenciáját és a 2021-es évhez hasonlóan 250 millió Ft feletti árbevételt produkált.

vitalforce esettanulmány organikus forgalom növelése

Még több esettanulmány: