A wdsafety.hu webáruház tulajdonosainak teljes webáruház auditot készítettünk, majd elvégeztük az alap beállításokat és olyan megoldásokat eszközöltünk, amik javítják a konverziót. Ezután elkezdtük a webshop keresőoptimalizálását, majd hirdetések futtatását.
A „WD Safety” márkanév tulajdonosa a mosonmagyaróvári WD Bt., akik immáron 1992 óta működnek családi vállalkozásként és üzemeltetik a Mosonmagyaróváron található WD Műszaki Kereskedést is. A boltban megtalálhatóak a kézi szerszámok, elektromos barkácsgépek, csapágyak, kötő- és rögzítéstechnikai elemek, valamint a munkavédelmi termékek széles választéka. A WD Bt. több éve meghaladja a nettó 250 milliós árbevételt, ennek zöme azonban a fizikai boltban történő értékesítésből, valamint a helyi cégek projekt szinten történő beszállításaiból származik.
A WD Bt. rendelkezik egy online webshoppal, amit kifejezetten munkavédelmi termékek értékesítésére használnak azonban ez évi 3.000.000 Ft-nál még sosem termelt többet. A WD Bt. tulajdonosai az online jelenlétük erősítése, illetve a webshop forgalmának növelése érdekében keresett fel minket még 2023 elején. Ekkor indult a közös munka.
2023 elején a WD Bt. csak Google Ads hirdetéskezelés és prémium SEO keresőoptimalizálás szolgáltatásainkat vette igénybe, majd ahogy növekedett webshopjának a forgalma, kiegészítette azt Meta hirdetéskezelés szolgáltatásunkkal, végül 2024 augusztusában felváltotta Full-Service teljeskörű marketing kivitelezés szolgáltatásunkra.
Az első dolgunk az volt a közös munka elindítása során, hogy megvizsgáltuk a webshop összetételét, a termékek összetételét, végeztünk egy kulcsszókutatást, meghatároztunk a nagyobb volumenben értékesíthető termékek listáját, ezután felállítottunk egy sorrendet a márkák között annak függvényében, hogy melyek eladásával tud nagyobb árrést realizálni a vállalkozás, hogy minél előbb megtérüljenek a marketingbe fektetett költségei. A WD Bt. semmilyen olyan terméket nem forgalmaz, ami kizárólag csak nála lehet megtalálható, termékeinek és márkáinak zömét többszáz másik webshop is értékesíti ugyan azon a piacon. Itt kellett valahogy teret nyernünk, egy kisebb kezdeti marketing költségvetéssel.
A wdsafety.hu webshopja egy régebbi shoprenter design-ra, a stockholmra épült, az oldalra látogató felhasználók azonban 82%-ban valamilyen mobil eszközről érkeztek. Így a mobilra, és a mobil konverziókra sokkal jobban optimalizált madrid designra váltottunk. Megőrizve a cég alap design színeit.
Miután megállapítottuk azokat a márkákat, amelyeket a cég a legjobb profittal tud értékesíteni, felállítottunk közöttük egy sorrendet, majd elkezdtük optimalizálni programjaink segítségével a legrelevánsabb keresőkifejezésekre a weboldalt. Az egyes kategóriákat rendbetettük tartalmilag és technikailag is, valamint szakmai SEO cikkeket készítettünk a webshop számára, ahol a webshopban lévő termékek kapcsán próbáltunk releváns témákat felhozni a felhasználóknak, vagy megválaszolni a termékekkel kapcsolatban egy-egy kritikus kérdést. Ezzel együtt pedig minőségi portálokon linképítés céljából promóciós megjelenéseket is vásároltunk a weboldal számára.
A Google kampányok indításához a Google Performance Max kampánytípusát választottuk, mely már több esetben nagyon jól bevált számunkra webshopok tekintetében. A shoprenter motorral rendelkező webáruházakban minden adott a Google teljes hálózatát használó kampánytípus futtatására. Miután a kampányokhoz minden szezonra külön kreatívokat készítettünk, úgy az összes termékre, a munkaruhákra, illetve a munkavédelmi cipőkre hoztunk létre eszközcsoportokat és hirdettük őket, a már korábban közösen kiválasztott márkákra. Ezzel együtt remarketing listákat építettünk az oldal különböző termékcsoportjait nézegető felhasználók számára, akiket különböző dinamikus remarketing kampánnyal újra, meg újra megszólítottunk. Miután elég bevételt termelt a webshop megbízóink igényt tartottak Meta hirdetéskezelés szolgáltatásunkra is, ahol szintén remarketing jellegű kampányokat építettünk fel, a shopot már korábban látogató felhasználók számára. Ez a jellegű stratégia majd további 30-40%-kal növelte a webshop rendeléseinek a számát.
Mindeközben megbízónk kérésére a boltot is népszerűsítettük a helyi lakosok körében. Pár új fotó készítése után az üzletről, lokális hirdetéseket hoztunk létre a helyi lakosok számára, ahol a boltban található minden terméket, címet, és egy útvonaltervezőt is megjelenítettünk. Illetve a boltról készült promóciós videót is eljuttattuk hozzájuk.
A WD safety növekedése nyomán új konverzió növelő eszközöket hoztunk létre a webshopban, telepítésre került az Optimonk rendszere, aminek különféle kosárelhagyást megakadályozó módszereit választottuk, illetve feliratkozókat kezdtünk gyűjteni, hogy hamarosan elkezdhessük a webshop hírlevél kommunikációját is újdonságokról, aktualitásokról, kedvezményekről.
2024 augusztusában elkezdtük az oldal közösségi kommunikációját is a különböző social oldalakon, egyedi design sablonba bújtatva, gondosan felépítve. A termékek, és azok előnyeinek részletes bemutatása mellett gondot fordítunk az egyes gyártási technológiák bemutatására is. Felhívjuk a figyelmet a munkavédelem és a munkavédelmi termékek fontosságára, illetve érdekességeket osztunk meg a különböző iparági területekről, ami a WD Safety célközönségének hasznos lehet. Új minősítések, vagy azok változásai, egyes minősítések bemutatása, a különböző munkavédelmi követelmények elemzése adott iparági területeken stb.
Jelenleg az értékesítési volumen növelése mellett a WD Safety közösségének kiépítésen dolgozunk, mind a social media eszközeivel, mind az oldalon történő feliratkozók gyűjtésével. Illetve célunk, hogy lokálisan népszerűvé tegyük, és segítsük digitalizálni ezt az igazán szerethető családi vállalkozást, ami már 32 éve van jelen a magyar piacon.