fbpx

B2B Facebook és Instagram hirdetési útmutató

Facebook B2B hirdetés útmutató

Cikk megosztása!

Költséghatékony módszerre van szükséged a business-to-business (B2B) potenciális ügyfelek elérésére? Kíváncsi vagy, hogyan használhatod a Facebook és Instagram hirdetéseket a vállalkozások elérésére?

Ebből a cikkből megtudhatod, hogyan használhatod ki a Meta legújabb B2B közönségcélzási lehetőségeit.

Miért érdemes a Meta platformjait használni a B2B ügyfelek megcélzásához?

A Facebooktól az Instagramon át a WhatsApp-ig a Meta mindig is számos lehetőséget biztosított a B2B ügyfelek elérésére a marketing ügynökségeknek. De egészen a közelmúltig ezeknek a szegmenseknek a megcélzása sok manuális elemzést és közönségépítést igényelt.

Tegyük fel például, hogy pénzügyi vezetőket szeretnél elérni. Korábban keresned vagy böngészned kellett volna az ágazatot és a munkakört is, és minden kategóriából több szegmenst kellett volna rétegekre bontanod, hogy megteremtsd az ideális célközönséged.

Bár ez a megközelítés sok rugalmasságot kínált, rendkívül sok szegmens válogatását igényelte. Könnyű volt figyelmen kívül hagyni a kritikus célzási lehetőségeket. Mivel sok szegmenst kellett figyelembe venni, nehéz volt meghatározni, hogy végül melyik volt a legnagyobb hatással az eredményekre.

2022 augusztusában a Meta új lehetőségeket jelentett be az üzleti ügyfelek megcélzására a Facebookon, az Instagramon és a WhatsApp-on. Ezeket az új B2B szegmenseket úgy alakították ki, hogy egyszerűsítsék a közönségépítési folyamatot, hogy a hirdetők jobban összpontosíthassanak másolásra, kreatívra és stratégiára.

Az új B2B célzási lehetőségek a Meta azon törekvéseihez is igazodnak, hogy egyszerűsítsék a közönségszegmenseket. Ezenkívül kiegészítik a platform kampánybeállítás automatizálására irányuló célját, mivel az új Meta Advantage Detailed Targeting eszközzel dolgoznak.

4 módszer a B2B ügyfélszegmensek megcélzására Facebook- vagy Instagram-hirdetésekkel

2022 augusztusától a Meta B2B célzási lehetőségeit úgy tervezték, hogy négy különálló részletes célzási szegmenst érjenek el. Vessünk egy pillantást mindegyikre.

Üzleti döntéshozók B2B célzási szegmens

Ha különféle iparágak B2B vezetőit és menedzsereit szeretnéd elérni, az Üzleti döntéshozók szegmens jó kiindulópont. Ez a szegmens olyan embereket foglal magában, akik kulcsfontosságú döntéshozók olyan területeken, mint a marketing, az üzemeltetés, a humán erőforrás (HR), a mérnöki munka és az információtechnológia (IT).

Facebook B2B hirdetés - üzleti döntéshozók szegmens

Ennek a szegmensnek a felépítéséhez a Meta a felhasználók beosztásaira támaszkodik. A közösségi hálózat nem ad teljes listát a benne foglalt munkakörökről, de ésszerűen feltételezhető, hogy a szegmens az igazgatókat, menedzsereket és a C-suite vezetőit foglalja magában. Ez azt jelenti, hogy jó választás lehet azoknak a hirdetőknek, akik pusztán a beosztás alapján szeretnék elérni az üzleti döntéshozókat.

Üzleti döntéshozók beosztása és érdeklődési körei B2B célzási szegmens

A Meta üzleti döntéshozók beosztása és érdeklődési körei szegmense az iparágak üzleti döntéshozóit foglalja magában. Ennek a szegmensnek a felépítéséhez a Meta a felhasználók beosztásának és érdeklődési körének kombinációjára támaszkodik.

Mivel ez a szegmens a beosztásokat és az érdeklődési köröket egyaránt figyelembe veszi, jó választás lehet azoknak a hirdetőknek, akik a B2B döntéshozók elkötelezettebb közönségét szeretnék elérni. Mivel azonban a Meta nem határoz meg iparágakat ehhez a közönséghez, fontos megjegyezni, hogy szélesebb területen érheted el csak az embereket.

IT döntéshozók B2B célzási szegmens

A hirdetési platform IT Döntéshozók közönségszegmense az egyik legszűkebb fókuszú, csak az informatikai területeken dolgozó vezetőket célozza meg. A közösségi hálózat az érdeklődési körök helyett az emberek beosztását használja fel a közönség kialakítására.

Mivel informatikai szakembereket céloz meg, ez a közönség jó választás lehet a hardvert, szoftvert vagy alkalmazásokat hirdetők számára. Az érdeklődési körök, például márkák és platformok rétegezésével (lásd alább) a hirdetők ezt a szegmenst felhasználhatják a célzott informatikai döntéshozók eléréséhez.

Új aktív vállalkozások B2B célzási szegmens

A Meta új aktív vállalkozások szegmensei a közelmúltban létrehozott vállalkozások adminisztrátorait célozzák. A hirdetők három különböző időkeret közül választhatnak: 6, 12 vagy 24 hónap.

Facebook b2b hirdetések aktív vállalkozások szegmens

Ezek az időalapú szegmensek ideálisak lehetnek az új folyamatokat létrehozó vagy új eszközöket alkalmazó döntéshozók eléréséhez. Kiválóan vezetheted be ezeknél a vállalkozásoknál egy-egy szolgáltatásodat vagy nélkülözhetetlen induló termékedet. Ezzel szemben ezeknek a közönségeknek a kizárása jól működhet, ha már régebbi, stabilabb vállalkozásokat keresel.

B2B szegmensek megcélzása a Facebookon vagy az Instagramon a hirdetéskezelővel

2022 augusztusától minden hirdető hozzáfér már ezekhez a B2B közönségszegmensekhez. Mi is használjuk már Meta hirdetéskezelés szolgáltatásunkon belül ügyfeleinknek. Nézzük meg, hogyan találhatod meg és használhatod őket a hirdetéskezelőben.

1: Hozz létre egy új kampányt

Kezd azzal, hogy nyiss meg egy új kampányt a hirdetéskezelőben, és válaszd ki azt a célt, amely illeszkedik marketingcéljaidhoz. Ezek a célzási opciók a Meta összes szabványos és eredményvezérelt hirdetési élményével elérhetőek.

Kampányszinten döntsd el, hogy szeretnéd-e használni az Advantage kampányköltségkeret beállításait, amelyek elosztják a teljes kiadást a hirdetéskészletek között. Ha kikapcsolod ezt a lehetőséget, minden hirdetéskészlethez külön költségkeretet kell választanod.

Facebook hirdetések advantage költségkeret

A kampánybeállítási folyamat során lehetőséged van A/B teszt beállítására is. Ha kíváncsi vagy arra, hogy a Meta új B2B közönségei hogyan viszonyulnak az egyéni közönségekhez vagy az érdeklődésen alapuló célzáshoz, akkor hasznos lehet ezt a funkciót használni. Ha most bekapcsolod, az A verzió közzététele után azonnal megjelenik egy felszólítás a B verzió létrehozására.

2: Válassz ki egy üzleti közönségszegmenst

A hirdetéskészlet szintjén lépj a Közönség részre, és kattints a módosítás gombra a részletes célzás frissítéséhez. A keresősávba írd be a megcélozni kívánt üzleti közönségszegmens nevét. Az Üzleti és IT-döntéshozó szegmensek mindegyike egyetlen opciót tartalmaz, de az Új aktív üzleti szegmens három lehetőséget tartalmaz – minden időkerethez egyet.

Ha az egérmutatót valamelyik szegmens fölé viszed, megjelenik a becsült közönségméret. Vedd figyelembe, hogy ez a szám a globális közönséget tükrözi. A szegmens kiválasztásakor a tényleges becsült közönségméret sokkal kisebb lehet, ha a hirdetéskészlet meghatározott demográfiai vagy további érdeklődési köröket céloz meg.

Facebook B2B hirdetés részletes célzás

Profikra bíznád Facebook hirdetéseid?

12 éves tapasztalattal segítünk hirdetéseid kezelésében, akár B2B ügyfelek célzásával is.

3: Válaszd ki a demográfiai célzást

Ezután szűkítsd a célzást a demográfiai adatok kiválasztásával. Alapértelmezés szerint a hirdetéskészletnek minden felnőttet meg kell céloznia, aki az országban él vagy nemrégiben ott tartózkodott. De pontosíthatsz városok, államok, régiók, korcsoportok vagy nemek kiválasztásával.

Facebook hirdetés demográfiai célzás

Ha nem vagy biztos abban, hogy melyik demográfiai profil teljesít a legnagyobb valószínűséggel a legjobban, létrehozhatsz itt is egy A/B tesztet, és összehasonlíthatod a kettőt. Ügyelj azonban arra, hogy a közönségeket ne határozd meg olyan szűken, hogy azok túl kicsik legyenek a hatékony megjelenítéshez. Ezek a szegmensek már viszonylag kicsik, így könnyen túl szűkülhetnek.

4: Finomítsd be a részletes célzást

A demográfiai célzáson túl sokkal többet is hozzáadhatsz a Meta új B2B közönségéhez. Ha bizonyos területeken vagy meghatározott érdeklődésű döntéshozókat szeretnél elérni, további érdeklődési körök vagy tevékenységek között kereshetsz.

Ne feledd, hogy ha több opciót adsz hozzá ugyanahhoz a célzási szinthez, akkor a közönség meghatározása kibővül – lényegében a B2B közönséget vagy az érdeklődési köröket és tevékenységeket célozza meg. Például az Üzleti döntéshozók szegmens és a közösségi média marketingje iránt érdeklődők megcélzása körülbelül 100-szorosára növeli a közönséget.

Bizonyos érdeklődési körökkel és tevékenységekkel rendelkező B2B közönség megcélzásához kattints a közönség szűkítése gombra. Ezután add hozzá a többi célzási beállítást. Például a közösségi média marketing iránti érdeklődés megcélzása az üzleti döntéshozók szegmensen belül jelentősen leszűkíti a közönséget.

Facebook kampány célzás szűkítése

5: Kiválasztott közönségek kizárása

Lehetőséged van arra is, hogy bizonyos közönségeket kizárj a célközönség pontosabb meghatározása érdekében. Előfordulhat például, hogy nem szeretnél hirdetéseket megjeleníteni bizonyos részlegek döntéshozóinak vagy meglévő ügyfeleknek.

Az érdeklődésen alapuló szegmensek célközönségéből való eltávolításához kattints a kizárás gombra a részletes célzás részben. Ezután keresd meg a kizárni kívánt szegmenst, és kattints rá az alkalmazásához. A becsült közönségméretnek azonnal kisebbnek kell lennie.

Ha ki szeretnél zárni egy ügyféllistát, görgess fel a hirdetéskészlet közönségének egyéni közönségek szakaszához. Az Egyéni közönségek alatt kattints a Kizárás lehetőségre, és keress egy releváns közönséget. Ha még nem építetted fel a célközönséget, kattints az Új létrehozása lehetőségre, és válaszd az egyéni közönség lehetőséget. Ezután kövesd az utasításokat a közönség létrehozásához, mielőtt hozzáadnád a kizárt szegmensek listájához.

6: Bővítsd ki a részletes célzást

Mivel a Meta B2B közönségei már viszonylag jól meghatározottak, szűkítésük vagy a szegmensek kizárása túl kicsivé teheti őket a hatékony célzáshoz. A kampányok hatékonyabb működése érdekében fontold meg a közönség manuális bővítését.

Alternatív megoldásként használhatod a Meta Advantage Detailed Targeting opcióját. A Meta Advantage Advertising Suite része, ez a lehetőség kiterjeszti a megjelenítést a meghatározott közönségen kívülre, ha a platform úgy ítéli meg, hogy valószínűleg javítja a teljesítményt.

Vedd figyelembe, hogy az Advantage Detailed Targeting jelölőnégyzet bejelölése jelentősen megnöveli a közönség becsült méretét. Elméletileg a Meta mesterséges intelligenciája és gépi tanulási eszközei segítenek abban, hogy a hirdetések a releváns felhasználók számára jelenjenek meg ebben a hatalmas közönségben. Érdemes kipróbálni az Advantage Detailed Targeting funkcióval és anélkül is használható hirdetéskészleteket, hogy megtudd, mennyire hasznos az a te hirdetéseid szempontjából.

7: Optimalizálás az ideális konverziókhoz

A hatékony B2B marketing felépítéséhez kulcsfontosságű, hogy releváns B2B célközönséget hozz létre. Miután felépítetted a B2B közönséget, módosíthatod a hirdetéskészletet, hogy a megfelelő embereket célozza meg. Az általad használt kampánycéltól függően többféle lehetőség közül választhatsz a konverziók konfigurálására. Például előfordulhat, hogy ki kell választanod, hogy melyik konverziót kívánod megcélozni, vagy hol szeretnéd a konverziókat realizálni.

Facebook hirdetések, konverziók

Egyes esetekben a hirdetésmegjelenítést egy bizonyos művelet alapján is optimalizálhatod. A kampány optimalizálási eseménye jelentős hatással lehet a kampány eredményeire és az újracélzási potenciálra. Ügyelj arra, hogy azt a műveletet válaszd ki, amely segít elérni a megfelelő célokat jelenlegi kampányod számára.

8: Add meg a hirdetéskészlet elhelyezéseit

Alapértelmezés szerint a Hirdetéskezelő minden hirdetéskészletet az Advantage+ Elhelyezések csoportba helyez. Ez a beállítás automatikusan megjeleníti hirdetésed a Facebook, az Instagram és az Audience Network összes elérhető elhelyezésén.

Bár az Advantage+ Placements a hatékonyabb hirdetésmegjelenítésre készült, nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás a B2B döntéshozók elérésére bizonyos elhelyezéseken. Ha csak bizonyos elhelyezéseket szeretnél kiválasztani, válaszd a Kézi elhelyezések lehetőséget, és töröld a jelölést azok közül, amelyeket nem szeretnél használni.

facebook kampány elhelyezések

Hasznos, ha a kampány korábbi teljesítményét útmutatóként használod az elhelyezésekhez. Előfordulhat például, hogy kiváló átkattintási arányt vagy különösen magas konverziós arányt ért el a Stories vagy Reels elhelyezésekből.

9: Tervezd meg a hirdetést

A hirdetés szintjén tervezd meg a kreatívot a B2B hirdetéséhez. Az optimális eredmény elérése érdekében fontold meg a Meta’s Advantage Suite néhány kreatív opciójának használatát.

Használhatod például az Advantage+ Katalógust hirdetésed kreatív forrásaként. Ezzel a lehetőséggel az Ads Manager automatikusan előhívja a kreatívokat a katalógusból, hogy időt takaríts meg a kreatívfejlesztéssel. Az Advantage+ Katalógus emellett a Meta mesterséges intelligenciáját és gépi tanulási technológiáját is használja, hogy az optimális katalóguselemet szállítsa minden felhasználónak.

Alternatív megoldásként használhatod az Advantage+ Creative alkalmazást, amely a média kézi feltöltése után jelenik meg.

facebook hirdetés katalógus

Amikor bekapcsolod az Advantage+ Creative szolgáltatást, az Ads Manager automatikusan javítja a kreatívokat, és optimalizálja a kép fényerejét és kontrasztját a lehető legjobb kampányeredmények elérése érdekében.

Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Kérjen ajánlatot!

További cikkek:

Mi az az AEO?
SEO

Mi az AEO (Válaszmotor-optimalizálás)?

Az AEO egy digitális marketing stratégia, amelynek célja a webes tartalom optimalizálása, hogy az megjelenjen a felhasználói lekérdezésekre adott AI-generált válaszokban. Kutatgattál már úgy, hogy

SEO trendek 2025
SEO

SEO keresőoptimalizálási trendek 2025-re

Ahogy közeledünk 2024 végéhez, az SEO trendek világa már most változik, és még nagyobb változások várhatóak jövőre. A Google adatainak lehetséges hozzáférhetőségével a versenytársak megrengethetik