fbpx

9 tipp a B2B Google Ads kampányod hatékonyságához

B2B Google Ads kampány hatékonyság

Cikk megosztása!

Belefáradtál az alulteljesítő B2B Google Ads kampányokba? Használd ezeket a tippeket, hogy kampányod a megfelelő célközönség elé kerüljön, és elérd a kívánt eredményeket.

Nem meglepő, hogy a termékek és szolgáltatások beszerzésekor a B2B ügyfelek – akárcsak bárki más ma már a világon – az interneten találják meg amit keresnek.

Valójában a B2B vállalkozások 87%-a keresőmotorokhoz fordul új tartalomért.

Ha a célközönség a tipikus B2B vásárló, akkor jól láthatóan kell megjelenned a releváns keresőmotorok eredményoldalain (Erről bővebben kicsit itt: SERP).

Míg a SEO minden bizonnyal az első oldal láthatóságát eredményezi, a Google Ads nagyszerű módja annak, hogy növeld jelenléted a keresőben – különösen a rendkívül versenyképes eredmények esetében.

Kihívások a B2B hirdetésekben

A B2B marketing ügynökségek számos akadállyal szembesülnek a B2B Google Ads kampányok beállítása és optimalizálása során. Először is, a B2B kulcsszavak drágák mivel elég szűken szeretnénk célozni, illetve a nagy versenynek is köszönhetően. Ezenkívül a réspiacokon (általában B2B) gyakran alacsony a keresési mennyiség sok fő kulcsszóra vonatkozóan.

Keverd össze ezt alacsony konverziós adatokkal, és ez azt jelenti, hogy a Google algoritmusai nem rendelkeznek elegendő adattal a „tanuláshoz”. Ezen túlmenően, mivel a legtöbb B2B termék és szolgáltatás hosszú értékesítési ciklussal rendelkezik, nehéz lehet a Google Ads valódi hatását az eredménynek tulajdonítani, az ügyfél hosszabb utat jár be, mint egy sima B2C vásárló. Erről bővebben már itt írtam.

9 tipp a jobban teljesítő B2B Google Ads kampányokhoz

Akár nagyobb forgalmat szeretnél irányítani webhelyedre, akár márkaismertséget szeretnél elérni, potenciális ügyfeleket szeretnél szerezni, vagy új terméket szeretnél bevezetni, ezek a tippek segítenek abban, hogy Google Ads-kampányaid a megfelelő célközönség elé kerüljenek, és elérjék a kívánt eredményeket.

  1. A megfelelő kulcsszavak vadászata

A megfelelő kulcsszavak keresése; vagyis olyan kulcsszavak, amelyek nem túl drágák, de mégis elegendő keresési mennyiséggel rendelkeznek.

Hogyan csináld:

Keress általános kulcsszótémákat, de ne túl tágakat, hogy nagyobb forgalmat generálj. Használj kulcsszótervező eszközt a kulcsszavak feltérképezéséhez. Keresd meg a szavakat ésszerű átlagos havi kereséssel, majd ellenőrizd, mennyire versenyképesek ezek, valamint az alacsony és magas ajánlati tartományban. Lehet, hogy megvan a tökéletes kulcsszó, de ha az túl drága, akkor kidobod a költségvetésed, és akadályozod kampányod fenntarthatóságát.

Hozz létre néhány kulcsszólistát. Bár egyesek azt javasolják, hogy a kulcsszólistáknak hirdetéscsoportonként 20-30 kulcsszót kell tartalmazniuk, ez a napi költségkeret túl gyors elköltését eredményezheti, és szükségtelen, ha kulcsszavaid jól célzottak. Valójában listánként öt jól megválasztott kulcsszó megfelelő már ebben az esetben.

 

  1. Elemezd a versenytársakat

Mindig célszerű versenytárs-elemzést végezni annak meghatározására, hogy a versenytárs milyen keresési kifejezésekbe fektet be. Így jobban megértheted versenytársid és alternatíváikat, és a célzott ajánlattétel révén megragadhatod a keresési kifejezéseiket.

 

  1. Tudd, mikor nem árt negatívnak lenni

A kizáró kulcsszavak fontosak a Google Ads B2B kampányokhoz való optimalizálás szempontjából.

Miért? Megakadályozzák, hogy hirdetésed a célközönségen kívüli embereknek jelenítsék meg (és persze, hogy rákattintsanak).

Azt is biztosítják, hogy hirdetésed csak az iparágban elfoglalt réseknél jelenjen meg. Ha például egészségbiztosítással foglalkozol, akkor a kizáró kulcsszavak olyan egyéb biztosítási termékek lehetnek, amelyek elpazarolják kattintási költségkereted, például vállalkozásbiztosítás, életbiztosítás, gépjárműbiztosítás stb. Ezenkívül található egy lista a gyakran használt kizáró kulcsszavakról, amelyek segítenek a B2B marketing ügynökségeknek elkerülni az álláskeresők, befektetők és információkeresők minősíthetetlen kattintásait. Ide tartoznak az olyan kifejezések, mint munkahelyek, foglalkoztatás, toborzás, gyakornok, ingyenes, önéletrajz, fizetés, meghatározás, példa, mi, képzés, diagram, egyesület, kutatás és még sok más.

 

  1. Tesztelj és tesztelj

Mint minden, a digitális marketinggel kapcsolatos dolog, a tesztelés elengedhetetlen a kampányok legjobb kihasználásához. A kampányok kombinálása és szegmentálása közötti tesztelés több adatot ad a Google algoritmusának, amelyből tanulhat.

 

  1. Diverzifikáld a médiumokat, szabd testre célközönségeid

Használd ki jól az egyéni célközönségeket a webhelyek, a Google Display, Discover és YouTube keresési kifejezései alapján. Ez lehetővé teszi, hogy hirdetéseid elérjék a felhasználók testreszabott csoportját, akik a számodra releváns kulcsszavakra keresnek, és lehetőséget ad kampányaidnak, hogy potenciálisan olcsóbb médiumokon fussanak.

 

  1. Próbáld ki a Catch and Release remarketinget

Egy másik bevezetendő stratégia korlátozott számú költséges kulcsszó használatával jó minőségű forgalmat irányítani webhelyedre. Ezt követően helyezd el őket testreszabott remarketing útvonalakon megfizethetőbb médiumokon (például Google Display, remarketing kampányok), hogy konverziókat érj el.

 

  1. Szabd testre céloldalaid

Miután annyi erőfeszítést megteszel a Google Ads-kampányok finomhangolása érdekében, kár lenne elveszíteni a nehezen megszerzett kattintásokat és potenciális leadeket a rosszul megtervezett céloldal miatt. Fektess be egy speciális landing page-be, amely megfelel a felhasználó keresési lekérdezésének, lenyűgöző, érzelmekkel teli ajánlattal rendelkezik, és csak egy cselekvésre ösztönzést tartalmaz. Ha több kampányod van több termékhez vagy szolgáltatáshoz, mindegyiknek saját egyedi céloldallal kell rendelkeznie. Más szóval, ne küld kattintásaid egyszerűen a weboldalad kezdőlapjára!

 

  1. Legyen a minőség az útmutatód

Miután beállítottad kampányod a gondosan kiválasztott kulcsszavakkal, és a leadek megérkeznek, fontos, hogy kulcsszavanként ellenőrizd a leadek minőségét. Ha egyértelmű, hogy jobb minőségű leadek származnak az A kulcsszóból, nem pedig a B kulcsszóból, akkor magabiztosan összpontosíthatod figyelmed, hirdetéseid és további kulcsszavaid az A kulcsszó témáira. Ez segíthet a forgalom növelésében is.

 

  1. Elemezd az adatokat

A ROI mérésekor fontos az adatkorreláció használata, hogy nagyobb képet kapj arról, hogy a kampányok hozzáadott értéket képviselnek-e vagy sem, ahelyett, hogy csak arra összpontosítanának, amit a Google Ads tulajdonít a kampányoknak. Ha néhány héttel a kampányok futtatása után általános növekedést tapasztalsz a konverziók számában, akkor ezt a Google hirdetésekkel kapcsolatos erőfeszítéseinek tulajdoníthatod.

Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Kérjen ajánlatot!

További cikkek:

Mi az az AEO?
SEO

Mi az AEO (Válaszmotor-optimalizálás)?

Az AEO egy digitális marketing stratégia, amelynek célja a webes tartalom optimalizálása, hogy az megjelenjen a felhasználói lekérdezésekre adott AI-generált válaszokban. Kutatgattál már úgy, hogy

SEO trendek 2025
SEO

SEO keresőoptimalizálási trendek 2025-re

Ahogy közeledünk 2024 végéhez, az SEO trendek világa már most változik, és még nagyobb változások várhatóak jövőre. A Google adatainak lehetséges hozzáférhetőségével a versenytársak megrengethetik