Facebook frissítések, amik hatással lesznek a marketingedre
Küszködsz, hogy lépést tarts a Facebook változásaival? Összefoglalót keresel a fontos frissítésekről?
Ebben a cikkben megvizsgáljuk a Facebook olyan változásait, amelyek fontosak a marketinged számára.
Facebook reels eszközök
A a reels vagy magyarul csúnyán mondva „tekercsek” már egy ideje nagy részét képzik az Instagramnak, de most először látunk bizonyítékot arra, hogy a Facebook mindent belead a Reelsbe, ahelyett, hogy tartalmi utógondolatként kezelné őket.
Inspirációs és sablonközpontok
Először is, a Facebook az új Pages Experience szolgáltatást használó üzleti oldalak professzionális irányítópultjához vagy a Professzionális módot használó profilokhoz hozzáadott egy Inspiration Hubot. A központ segíti a marketingeseket, hogy könnyen találjanak ötleteket új tartalomhoz azáltal, hogy egy helyen jelenítik meg a népszerű reels videókat, zenéket, hashtageket, témákat és alkotókat.
Ezen túlmenően, ha a Facebook mobilalkalmazásában megnyitod a Reels composer alkalmazást, megjelenik egy Sablonközpont fül, amely kiemeli a szintén jól teljesítő reels videók felkapott minőségi sablonjait.
Reels szerkesztő eszközök
A korábban meglehetősen egyszerű Facebook szerkesztő eszközt frissítették, hogy a marketingesek és az alkotók egy helyen vágják le és finomhangolják a reels videók, hang, zene és szöveg rétegeit.
A Clips to Reels funkciót is frissítették, hogy automatikusan kiválaszthasd a legjobb minőségű klipeket élő videódból, majd újraformázd azt egy gyorsan közzétehető reels videóba.
Ez a funkció, amely a YouTube-on már egy ideje rövidfilmek formájában rendelkezésre áll, nagyon hatékonyan csökkentette a forgalmat a hosszú formátumú tartalom felé. Egy hasonló funkció bevezetése a Facebookon segít a marketingeseknek leegyszerűsíteni egy 15 vagy 30 másodperces videó elkészítését, amely arra készteti a nézőt, hogy iratkozzon fel hírlevélre, kérjen konzultációt vagy vásároljon terméket.
Facebook Insights és Analytics
A személyes profilok professzionális irányítópultja mostantól megmutatja a korábban csak a Meta Business Suite-on keresztül elérhető oldalak adatait.
Megtekintheted az interakció és a fogyasztás szintjeit tartalomformátumok, valamint követők és nem követők szerint. Ezek a részletek megmutatják, hogy meglévő és új közönségeid mivel foglalkoznak leginkább, így tudni fogod, hogy a reels videókra, hírfolyambejegyzésekre, élő adásokra vagy más formátumokra kell-e koncentrálnod. Ezenkívül látni fogod az elérést, a megőrzési grafikonokat, és azt, hogy mely konkrét reels tartalmak vonzottak új követőket.
A Facebook 2023. I. negyedéves széles körben nézett tartalmi jelentése
A Meta arról számolt be, hogy 2023 első negyedévében a Facebookon megtekintett tartalom 92%-a nem tartalmazott Facebookon kívüli forrásra mutató hivatkozást.
A meglepő az, hogy a hírfolyamban a megtekintések 70%-a olyan tartalomból származott, amelyet az ismerőseik olyan csoportokból osztottak meg, amelyekhez az ismerőseik tartoznak, vagy amelyeket követnek.
Két fontos dologra enged ez következtetni. A külső linkekre mutató hirdetések nem biztos, hogy túl hatékonyak. Illetve a Facebook csoportok továbbra is reneszánszukat élik.
Facebook hirdetések
A Facebook hirdetési termékeinek frissítése fontos, mert gyakran jelzi, hogy mi várható az organikus tartalommal kapcsolatban.
Alkalmazáspromóciós hirdetések
Először is, amellett, hogy a Reels hirdetéseit kiterjeszti az Instagram hirdetőire, a Meta alkalmazáspromóciós hirdetéseket is indít a Reels számára a Facebookon és az Instagramon egyaránt.
Kiterjesztett valóság és többcélú termékhirdetések
Ezután az AR (kiterjesztett valóság) hirdetések globálisan megjelennek az Instagram Reels, a Facebook Reels és a Facebook Stories oldalain. Ezenkívül az új „Megtekintés és böngészés” funkció lehetővé teszi a nézők számára, hogy mielőtt megtekintenek egy hirdetést, megnézzék azt is, hová küldi a link őket. Ez azért remek újítás, mert korábban, ha a felhasználók egy hirdetésre kattintottak. Rögtön kikerültek a reels hírfolyamból és nem tudták folytatni a videók böngészését. Így megtekinthetik előnézetben a landing oldalt mielőtt elhagynák a videót. Ha pedig ebben az esetben mégis átkattintanak, biztos, hogy valóban érdekli őket a hirdetés és nem hideg leadről van szó. Hiszen a hirdetők komoly összeget fizetnek egy-egy átkattintásért.
Egy másik új Reels hirdetéstípus is azt a célt szolgálja, hogy a fogyasztók többet tudjanak meg, mielőtt rákattintanak egy hirdetésre. A Facebook körhintahirdetéseihez hasonlóan a reels többcélú termékhirdetései is hasonló megoldást kínálnak azáltal, hogy lehetővé teszik a nézők számára, hogy egyetlen hirdetésből több termékképen lapozgassanak, egyedi céloldallal.
Ügyletek és promóciók kezelése
A legutóbbi hirdetésfrissítés célja, hogy megkönnyítse a kanadai, indiai, egyesült államokbeli és egyesült királyságbeli fogyasztók számára a vonatkozó ajánlatok – például szezonális akciók, első vásárlási kedvezmények, ünnepi promóciók stb. – alkalmazását és kezelését.
Ha valaki egy hirdetésre kattint, hogy különleges promóciót igényeljen, a kedvezmény automatikusan érvényesül. Ha a fogyasztó nem fejezi be az eladást, emlékeztetőt kap az ügylet lejárta előtt.
Európai felhasználókat célzó hirdetések
Június 23-tól kezdődően az EU-országokban vagy területeken élő fogyasztókat megcélzó hirdetőknek minden hirdetésnél meg kell jelölniük a kedvezményezettet és a fizetőt, hogy átláthatóan azonosítsák, kinek származik előnye a hirdetésből, és ki fizet a hirdetésért. Ha ezt korábbi hirdetéseiden nem módosítottad, június 23-tól azok leálltak, így érdemes ellenőrizned ezt a hirdetési fiókodban.
Facebook leadgeneráló eszközök
Néhány nagyszerű frissítést jelentettek be az érdeklődő szerző eszközökhöz a Facebookon.
Először is, a lead gen hirdetéseket használó hirdetők izgatottak lesznek, amikor megtudják, hogy az űrlapokon lévő kérdések mostantól automatikusan frissülnek a beírt válaszok alapján. Például, ha a második kérdésében két lehetőség van, az első lehetőséget választók más utólagos kérdéseket fognak látni, mint azok, akik a második lehetőséget választják. Így teljesen testre szabhatod most már űrlapjaid.
Ezenkívül a hirdetők hamarosan megjeleníthetik a Facebook azonnali űrlapjait vállalkozásaik weboldalain is.
Végül, az új Pages Experience szolgáltatást használó vállalkozások immár ingyenesen bevonhatják a potenciális ügyfeleket, és minőségi potenciális ügyfeleket találhatnak, ha kapcsolatfelvételi űrlapot adnak a Kapcsolatfelvétel, cselekvésre ösztönző gombhoz.