Az elmúlt néhány évben a zavarok és a gazdasági akadályok enyhén szólva is kihívást jelentettek. Még most is azonban folyamatosan fejlődő kiskereskedelmi környezetet tapasztalunk a fogyasztói magatartás gyors változásaival.
Minden eddiginél fontosabb, hogy agilis legyél, és új módokat találj az emberekkel való kapcsolatfelvételre azokban a pillanatokban, amikor a legfogékonyabbak lesznek az üzenetedre – például a mesterséges intelligenciának és szakértelmednek a kombinálásával. Ebben az útmutatóban összegyűjtöttük azokat a legújabb globális ismereteket és eszközöket, amelyekre szükség van ahhoz, hogy ügyes és alkalmazkodóképes legyél ebben a környezetben is, megőrizd versenyelőnyöd, és nyereséges maradhass egy bizonytalan környezetben.
Érd el azokat az óvatos ügyfeleket, akik új értékrend szerint döntenek
A mai vásárlók másként gondolkodnak a vásárlásaikról. Óvatosabbak, és hajlandóak eltávolodni azoktól a márkáktól és tapasztalatoktól, amelyekre a múltban támaszkodtak. Itt pontosan leírjuk, hogyan változtak a fogyasztói magatartási szokások, és hogy a Google miért marad továbbra is fontos tényező a vásárlás során.
Kínálj többet, mint egy jó ajánlat
A vásárlók még bizonytalan gazdasági környezetben sem feltétlenül az alkuvadászatra koncentrálnak. Ehelyett az értéket, a minőséget és a jó ügyfélszolgálatot keresik. Szándékos lépéseket is tesznek az impulzusvásárlások korlátozására és az alapvető cikkek fontossági sorrendbe állítására.
- A fogyasztók 81%-a azt mondja, hogy jobban átgondolja, mire költi a pénzét, és 71%-a jobban átgondolja, hogy hol vásárol.
- Átlagosan a fogyasztók 73%-a nyilatkozott úgy, hogy hajlandó továbbra is olyan cégektől vásárolni, amelyek emelik áraikat, ha úgy érzik, hogy értékelik őket.
- A vizsgált piacokon a fogyasztók 53%-a nyilatkozott úgy, hogy nagyobb valószínűséggel vásárol a tartósság miatt, mint a megfizethető termékeket, amelyeket esetleg gyakrabban kell cserélni. Tehát még mindig győz a minőség
Vonzz új vásárlókat a márkahűség elhalványulásával
A tudatosabb és szándékosabb vásárlás térnyerésével a márkahűség kevésbé befolyásolja az emberek vásárlási döntéseit. Ehelyett egyre nyitottabbak olyan új márkák, vállalkozások és termékek kipróbálására, amelyek megfelelhetnek igényeiknek és értékeiknek. Valójában azáltal tudod befolyásolni a vásárlókat, hogy mérlegeljék a te márkádat is, ha már láthatóak a versenytárs mellett.
- A fogyasztók több időt töltenek döntésekkel (38%), több márkát fontolgatnak (40%), és több üzletet/kiskereskedőt megnéznek (41%).
- A megkérdezett piacokon a fogyasztók 47%-a nyilatkozott úgy, hogy vásárolt legalább egy új márkát, amelyet korábban még soha.
- Arra a kérdésre, hogy milyen intézkedéseket tesznek a kiadások kezelésére, a vizsgált piacokon a Z generáció és a millenniumi korosztályok 62%-a azt mondta, hogy valószínűleg megváltoztatja az üzletet vagy a kiskereskedőt, ahol vásárol, szemben az X generációval, ahol az 51%-uk kitart mellettük.
Használd a Google-t a tudatos fogyasztók inspirálására
A vásárlók 40%-a
keresi fel a Google-t, amikor az üzletben VAGY online vásárolni szeretne.
Mindezen viselkedésbeli változások közepette egy állandó marad: az emberek továbbra is a Google-hoz fordulnak, hogy felfedezzék és vásárolhassák azt, ami érdekli őket. Pontosabban, a Keresés és a YouTube kulcsfontosságú vásárlási források azoknak az ügyfeleknek, akik zökkenőmentesen váltanak a felfedezésről és az inspirációról a mérlegelésre és vásárlásra a digitális, alkalmazásokban és fizikai üzletekben.
- A Talk Shoppe szerint a vizsgált országok 76%-a egyetért azzal, hogy a YouTube váratlan ihletet adva fokozza a hagyományos vásárlási utat.
- A felmérésben részt vevő országokban a vásárlók több mint 40%-a keresi fel a Google-t, amikor az üzletben VAGY online vásárolni szeretne.
- Arra a kérdésre, hogy használta-e a Google Térképet az elmúlt két napban, a megkérdezett piacokon a vásárlók csaknem egyharmada azt mondta, hogy a vásárlás elősegítésére használta.
Rögzítsd a márkaismertséget és a figyelmet a felfedezés pillanataiban
A fogyasztók 43%-a szerte a világon úgy nyilatkozott, hogy szívesen figyel az új márkákra, még akkor is, ha éppen nem tervezi a vásárlást.
Az ügyfelek folyamatosan keresik a megfelelő értéket és vásárlási élményt kínáló vállalkozásokat. Mivel több időt töltenek vásárlási útjuk mérlegelési szakaszában, minden eddiginél fontosabb, hogy a márkák megjelenjenek a felfedezés pillanataiban.
Legyen pontosan az, amit keresnek
A Google vizuálisabb és vonzóbb vásárlási élménnyel gazdagította a Keresést, előtérbe helyezve a termékeket és a márkákat. Ez még nagyobb lehetőséget ad arra, hogy inspiráld a potenciális ügyfeleket, és gyorsan megossz velük értékes információkat. Íme olyan kulcsfontosságú eszközök, amelyek segítségével márkád megjelenhet a felfedezés értékes pillanataiban, és új teljesítménylehetőségeket ragadhat meg, amint azok valós időben megjelennek.
Általános egyezés és Intelligens ajánlattétel
Az általános egyezés segítségével új ügyfeleket érhetsz el azáltal, hogy hirdetéseid megjelennek a vásárlóknak, amikor a termékedhez vagy szolgáltatásodhoz kapcsolódóan keresnek valamit. Kombináld az Intelligens ajánlattétellel, hogy a teljesítménycélokon belül minden kereséshez a megfelelő ajánlatot állítsd be.
Reszponzív keresési hirdetések
Az adaptív keresési hirdetések lehetővé teszik, hogy a megfelelő hirdetéseket jeleníts meg a megfelelő vásárlóknak, attól függően, hogy mit keresnek. Időt takaríthatsz meg azzal, hogy többféle címsor- és leíráslehetőséget biztosítasz, és a Google Ads a legrelevánsabb kombinációkat jeleníti meg a vásárlók számára. Szöveges hirdetéseid, termékeid és szolgáltatásaid lenyűgöző látványvilággal is kiegészítheted képelemek használatával.
Tedd a nézőket vásárlóvá a YouTube-on
Tudtad, hogy a YouTube világszerte több mint 2 milliárd néző számára kínál vásárlás ösztönző videókat? Ezek a videók fontos szerepet játszanak az emberek vásárlási útjaiban, és megadják nekik azokat az információkat, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy az inspirációtól a megfontoláson át a vásárlásig eljussanak.
Videós akciókampányok termékfeedekkel
Ösztönözheted a megfontolást és befolyásolhatod a vásárlást, ha videós akciókampányaid termékcsatornákkal egészíted ki, amelyek virtuális kirakattá varázsolják YouTube-videóhirdetéseid. A termékfeedeket tartalmazó akcióvideó kampányok átlagosan több mint 80%-os növekedést értek el a hírfolyamon belüli videókonverziók számában.
Tűnj ki online, hogy maximalizáld nyereséged
A globális kiskereskedelm e-kereskedelemi növekedési üteme 2023-ra 10,4%-ra várható, ami 0,7 százalékpontos növekedést jelent a 2022-es növekedési ütemhez képest.
Mivel az előrejelzések szerint a globális e-kereskedelem idén tovább növekszik, a kiskereskedők számára továbbra is elengedhetetlen a zsúfolt piac áttörése a konverziók növelése érdekében. Ez megköveteli a vásárlói igények mélyreható megértését, valamint egy olyan tervet, amellyel kielégítheted őket ott, ahol online vannak, hogy gyorsan és egyértelműen közöld termékeid előnyeit.
Maradj agilis, és vond be az embereket a csatornákon keresztül
Maximális teljesítményű kampányok
A mesterséges intelligencia által vezérelt keresési és teljesítménymaximális kampányok együttesen segítenek az értékesebb ügyfelek megtalálásában, és megsokszorozzák a konverziókat a Google hirdetési csatornáinak teljes skáláján. A Performance Max segítségével hozzáférhetsz a Google teljes hirdetéskészletéhez. – Keresés, YouTube, Display, Discover, Gmail és Térkép – mindez egy kampányban. Ha már használsz olyan e-kereskedelmi platformot, mint a Shoprenter, a WooCommerce vagy az Unas, akkor egyszerűen szinkronizálhatod termékeid, és közvetlenül az e-kereskedelmi platformodról futtathatsz Performance Max kampányokat.
Használj alkalmazást, hogy mélyebb ügyfélkapcsolatokat alakíthass ki
Az olyan funkciókat kínáló alkalmazások, mint a hűségprogram és a jutalompontok, a vásárlási élmény javításával segítik elő az ügyfelek hűségét. Valójában a kereskedők 87%-a egyetért azzal, hogy alkalmazásuk felhasználói hűségesebbek és magasabb élettartamúak, mint akik nem használják az applikációt.
Alkalmazáskampányok
Mobilalkalmazásod kritikus eszköz, amely segíthet jobban felvenni a kapcsolatot az ügyfelekkel, és növelni az élettartamra vetített értéket. Az alkalmazáskampányok egyetlen kampányból segítenek az alkalmazás népszerűsítésében a Google legnagyobb webhelyein. Oszd meg üzleti céljaid – legyen szó az alkalmazástelepítések számának növeléséről vagy a meglévő ügyfelek újbóli megszólításáról –, és az alkalmazáskampányok segítenek megtalálni és lekötni ezeket az ügyfeleket.
Tedd megkülönböztethetővé vállalkozásod a bizalom és az értékteremtés érdekében
Azok a márkák, amelyek megerősítik a termékértéket, könnyebben vonzanak új és meglévő ügyfeleket. Konkrétan a megkérdezett vásárlók azt mondják, hogy a termékek minősége (46%) és az ajánlatok/promóciók (45%) a leghasznosabb dolgok, amelyeket a márkák kommunikálni tudnak, amikor úgy vélik, hogy vásárolni szeretnének. Így használhatod a Google-t termékeid megkülönböztetésére és bemutatására.
A kereskedők megkülönböztetése
Miközben a vásárlók ajánlatokat keresnek, hívd fel a figyelmet hirdetéseidre és ingyenes listáidra a Vásárlás lapon azáltal, hogy adj meg információkat az akciókról és az akciós árakról. Mutasd meg az ügyfeleknek, hogy gyorsan és megbízhatóan tudsz szállítani, ha ingyenes és gyors szállítási, valamint visszaküldési és visszatérítési lehetőségeket állítasz be, sokat javít termékeid láthatóságán.
A Merchant Center statisztikái
A láthatósági jelentésekkel megértheted a piaci trendeket és a versenykörnyezetet. Ezenkívül könnyebben tudsz döntéseket hozni a készletről, és rangsorolhatod, hogy mely termékek jelenjenek meg hirdetési kampányaidban.
A Merchant Center irányítópultja szemlélteti a marketingszakembereknek a piaci láthatóságod a versenytársakhoz képest egy adott időszakon keresztül, és tanácsokat ad arra vonatkozóan, hogy milyen lépéseket kell tenni a láthatóság javítása érdekében.
Használj omnichannel marketinget
A vásárlók 59%-a szívesen felkeresi az üzleteket, hogy megnézzen vagy megérintsen egy-egy terméket, még akkor is, ha online vásárlást tervez, ami magasabb a tavalyi évhez képest.
Napjaink vásárlói az interneten, az alkalmazásokban és az üzletekben vásárolnak, és egységes élményt várnak el minden csatornán. A márkák esetében ehhez többcsatornás marketingstratégia szükséges a vevői elégedettség biztosítására, valamint az offline és online értékesítések ösztönzésére.
Segíts az online vásárlóknak megtalálni a fizikai üzleted
Még akkor is, ha a vásárlók bolti vásárlást terveznek, gyakran az interneten keresnek információkat, például az üzlet nyitvatartási idejét és helyét. Ha gondoskodsz arról, hogy az emberek tudják, hogy a vállalkozásod a közelben van, és megvan, amit keresnek, forgalmat irányíthatsz az internetről a fizikai üzletedbe.
Google vállalkozásprofil és bolti termékek
Könnyítsd meg a közelben lévő vásárlók számára, hogy megtaláljanak a Google Keresésben és a Térképen, ha frissíted vállalkozásprofilod az üzletek nyitvatartási idejével, helyével, képeivel és sok mással. Bolti termékeid profiljában is bemutathatod őket, így az ügyfelek könnyen ellenőrizhetik, hogy mi van raktáron, mielőtt bemennének a boltba vásárolni.
Használj digitális hirdetéseket az üzleten belüli tranzakciók ösztönzésére
Ha online hirdetési kampányaid a megfelelő eszközökkel és stratégiákkal töltöd fel, növelheted online jelenléted, és a megfelelő üzenetet juttathatod el a vásárlókhoz, bárhol is tartózkodjanak az interneten, és arra ösztönözheted őket, hogy a te fizikai üzletedben vásároljanak.
Teljesítménymaximális kampányok bolti célokhoz
A bolti célokra vonatkozó Performance Max kampányok segíthetnek abban, hogy nagyarányúan érd el a potenciális ügyfeleket, és növeld a bolti látogatások számát azáltal, hogy egyetlen kampányban reklámozod vállalkozásod fizikai helyszíneit a Google Keresésben, a Térképen, a YouTube-on, a Gmailben és a Google Display Hálózaton. Könnyedén reklámozhatod bolti termékeid az üzleti adattáblázat összekapcsolásával. A Teljesítménytervező segítségével terveket készíthetsz hirdetési kiadásaidról már előre, és felmérheted, hogy a kampányok módosítása hogyan befolyásolhatja a legfontosabb mutatókat és az általános teljesítményt.
Helyi készlethirdetések
A megkérdezett piacokon a fogyasztók 50 százaléka azt mondta, hogy ellenőrizte a termékkészletet, mielőtt az üzletbe ment. A helyi készlethirdetések reklámozzák a bolti készletet a Google-on kereső vásárlók számára. Ezeknek a hirdetéseknek a használatával segíthetsz a helyi vásárlóknak meggyőződni arról, hogy a közeli üzletedben megtalálja, amit keres, és lehetővé teheted számukra, hogy az általuk preferált módon vásároljanak – legyen szó akár aznapi kiszállításról, későbbi átvételről vagy a helyszíni átvételről.
Intelligens ajánlattétel bolti látogatásokhoz vagy bolti értékesítésekhez
Az intelligens ajánlattétel a bolti látogatásokra vagy a bolti értékesítésekre segít maximalizálni az online és a bolti eladásokat azáltal, hogy automatikusan alkalmazkodik a változó fogyasztói magatartásokhoz. Ha az üzletek számának növelése a prioritás, használd az Intelligens ajánlattételt a bolti látogatásokhoz a keresési, Shopping- és videókampányokban. Az áruházi értékesítések növelése érdekében használd az Intelligens ajánlattételt az áruházi értékesítésekhez az üzleten belüli tranzakciókra vonatkozó ajánlatok optimalizálásához.
Vond be a vásárlókat az ünnepi csúcspontokon
A megkérdezett piacokon az ünnepek alatt vásárlók 87%-a azt mondta, hogy a Google-t használja a vásárláshoz.
Mivel ma már az emberek sokkal korábban vásárolnak ünnepi ajándékot az év során, a márkáknak módosítaniuk kell, hogy mikor és hol indítják el ünnepi kampányaikat, hogy biztosítsák a fogyasztók elkötelezettségét az ünnepi szezon előtt, alatt és után is.
Ragadd meg már korán a figyelmüket
Az ünnepi bevásárlás most már hetekkel az ünnepek előtt kezdődik. Október közepén az ünnepi vásárlók átlagosan az ünnepi vásárlásaik 21%-át fejezték be. Az emberek időt akarnak arra, hogy összehasonlítsák az árakat, és olyan márkákat keressenek, amelyek jó ajánlatokat kínálnak anélkül, hogy a termék minőségét vagy a vásárlói élményt veszélyeztetnék. Valójában a fogyasztók 36%-a nyilatkozott úgy, hogy idén több időt töltött online kutatással a vásárlás előtt, mint az előző években.
Ez az az időszak, amikor a vásárlók a legszívesebben fontolgatják az új márkákat és a kiskereskedőket. A fogyasztók 49 százaléka, akik az ünnepekre terveztek vásárolni, úgy nyilatkozott, hogy nyitottak az új üzletek vagy márkák vásárlására ebben az ünnepi szezonban. Márkaértéked és márkád kommunikálásával megragadhatod figyelmüket, és meggyőzheted őket a vásárlásról.
Marketing tippek a korai vásárlókhoz
- Az online videó a felfedezés és az inspiráció fő forrása a fogyasztók számára. Érd el kulcsfontosságú célközönséged a YouTube-on, és növeld a konverziók számát termékcsatornákkal rendelkező videókampányok használatával.
- A Google Ads Statisztika oldalával valós idejű betekintést kaphatsz a jelenlegi és új keresési lekérdezésekről.
- Csábítsd a korai vásárlókat azáltal, hogy Performance Max kampányokkal népszerűsíted a közelgő értékesítéseket, valamint adj hozzá információkat a promóciókról, az akciós árakról, valamint a visszaküldésről és a visszatérítésről a termékkártyáidon.
Befolyásold őket egyre jobban
Az ünnepek közeledtével a vásárlóknak egyre sűrgősebb lesz minden, amikor leszűkítik vásárlási lehetőségeiket. Függetlenül attól, hogy váratlan események késleltetik, vagy egyszerűen csak az utolsó pillanatig várnak, arra fognak koncentrálni, hogy a lehető leggyorsabban megvásárolják a termékeket.
Bár az akciók és kedvezmények ebben a szakaszban még határozottan befolyásolhatják a fogyasztók választását, más tényezők – mint például a magas csillagos termékértékelések megjelenítése vagy az ingyenes és gyors szállítás és visszaküldés ígérete – jelentősen növelhetik az emberek bizalmát, és vásárlásra ösztönözhetik őket. Például a megkérdezett országok ünnepi vásárlóinak 75%-a azt mondja, hogy olyan üzletekben fog vásárolni, amelyek ingyenes szállítást kínálnak.
Ebben a szakaszban kulcsfontosságú az ügyfelekkel való online és offline kapcsolattartás. Az ünnepi vásárlók átlagosan 46%-a értett egyet azzal, hogy az ünnepi vásárlás egyszerűbb, mert online és üzletben is vásárolhattak. A kiszállítási határidők után pedig több vásárló támaszkodik a közeli üzletekre, hogy megkapja, amire szüksége van.
Marketing tippek – elkötelezett vásárlókra
- Mutasd meg ügyfeleidnek, hogy időben beszerezhetik, amire szükségük van, ha ingyenes és gyors szállítási lehetőségeket állítasz be, vagy lehetőséget adsz nekik az online vásárlásra és az üzletben történő átvételre, nagyobb valószínűséggel fognak tőled vásárolni.
- Az elköteleződést szolgáló alkalmazáskampány létrehozásával szólítsd meg újra azokat az ügyfeleket, akiknél telepítve van az alkalmazás.
- Érd el a helyi vásárlókat a Performance Max segítségével az üzlet céljainak elérése érdekében, és oszd meg az üzlet részleteit, például a nyitvatartási időt, az átvételi lehetőségeket és egyebeket. Ezenkívül helyi készlethirdetésekkel népszerűsítsd bolti készleted a Google-on kereső vásárlók számára.
Vond be a vásárlókat az ünnepeken túl is
Az ünnepi szezon vége nem jelenti az ünnepi vásárlás végét. Vannak, akik az ünnepek utáni időszakot arra használják, hogy ajándékokkal kedveskedjenek, amit jobban szeretett volna a megajándékozott, de nem kapott meg, vagy olyan termékeket vásárolnak, amelyek segítenek újévi fogadalmaik beindításában. A fogyasztók 56 százaléka egyetértett abban, hogy az ünnepek után jobb ajánlatok érhetők el, mint azt megelőzően. És átlagosan 55% mondja azt, hogy kihasználja az ünnepek utáni akciókat.
Az év végi ünnepeken túl is keresned kell az ügyfelekkel való kapcsolatfelvétel pillanatait ahogy az év során is. Fontold meg, hogy mely kulturális és kiskereskedelmi események számítanak leginkább a te vállalkozásodnak és ennek megfelelően tervezz folyamatos kapcsolatot az ügyfelekkel egész évben, és persze kampányokat. Így te fogod a leghamarabb látni, ha készen állnak a vásárlásra.