Bár a Google Bard az EU terülétén, így Magyarországon sem használható még, világszerte már 180 országban elérhető a Google mesterséges intelligenciája. Az anyacég pedig már a kisvállalkozásoknak is segít az AI révén még inkább láthatóvá válni, egyelőre még csak angol nyelven ugyan.
A marketing világban eltöltött 12 évem alatt rengeteg fejlődést láttam a digitális hirdetések tekintetében. Láttam, mennyit változott a világunk, és milyen jelentős mértékben fejlődött a technológia. Ennek ellenére egy dolog változatlan: Valahányszor kis- és középvállalkozások tulajdonosaival találkozom szerte az országban, továbbra is azt kérdezik: „Hogyan találhatom meg és tarthatom meg a megfelelő ügyfeleket, és mérhető eredményekkel segíthetem a vállalkozásom növekedését?”
Lényeges, hogy a kis- és középvállalkozások számára választ tudjunk adni erre a kérdésre. Végül is ők a globális gazdaság dobogó szíve. Valójában a mikro-, kis- és középvállalkozások adják a vállalkozások 90%-át, a foglalkoztatás 60-70%-át és a bruttó hazai termék 50%-át világszerte. Ez azt jelenti, hogy amikor a KKV-k virágoznak, pozitív hullámzást indíthatnak el, amely mindannyiunk hasznára válik. Konkrétan, sikerük több munkahelyet teremt közösségeinkben, változatosabbá teszi áruk és szolgáltatások választékát, és segít új innovációkba fektetni.
Bármilyen méretű vállalkozás versenyben maradhat a legkifinomultabb hirdetőkkel, kiegyenlítve a versenyfeltételeket.
A digitális marketing világszerte több millió vállalkozás számára biztosított hozzáférést a globális piacokhoz, a KKV-k támogatásának legjobb módja pedig az, ha továbbra is befektetünk a digitális hirdetési megoldásokba, hogy segítsük ügyfeleink növekedését. A Google Marketing Live során elindították az AI-alapú hirdetések következő korszakát, bemutatva, hogyan helyezzük el az AI-t a marketinges eszköztárban. Ezekkel a mesterséges intelligencia által vezérelt megoldásokkal segíthetünk bármilyen méretű vállalkozásnak abban, hogy versenyképesek maradjanak a legkifinomultabb hirdetőkkel szemben, kiegyenlítjük a versenyfeltételeket, és három kulcsfontosságú módon segítjük minden méretű ügyfelünknek az üzleti növekedést.
1. A Google Analytics 4 bizalmat, magabiztosságot és mélyebb betekintést nyújt az ügyfelek számára
Kérdezd meg bármelyik marketingszakembert, valószínűleg azt fogják mondani, hogy a mérés kulcsfontosságú ahhoz, hogy hirdetéseiket az üzleti célokhoz igazítsák, és bizonyítsák a kampány értékét, megtérülését. De azt is mondhatják, hogy a megfelelő adatbevitel összegyűjtése hatalmas feladat lehet. Ez különösen igaz a belső felek adatainak gyűjtésére, elemzésére és hirdetéseikre való alkalmazására.
Itt jön a képbe a Google Analytics 4. Ez egy olyan eszköz, amely gyakorlati betekintést nyújt a marketingesek számára, amelyeket gyorsan alkalmazhatnak kampányaikban. Mivel a Google mesterséges intelligencia középpontjában áll, kiküszöbölheti a mérési hiányosságokat, gazdag vásárlói betekintést nyerhet, és segíthet a marketingeseknek a jövőbeli fogyasztói magatartás előrejelzésében. Mindez felhatalmazza a marketingszakembereket arra, hogy olyan stratégiákat alkossanak, amelyek növelik az ügyfelek élettartamát, és növelik vállalkozásuk jövedelmezőségét. A mérési megoldások legújabb generációjának előnyeinek kihasználásához a marketingszakembereknek csak frissíteniük kell a július 1-jei határidő előtt.
A jobb méréssel a minőségre összpontosítva bővíthetjük ügyfélkörünket, miközben megóvjuk a felhasználók adatait.
A Wheel the World online utazási iroda, amely akadálymentesítési szükségleteik alapján utazási élményeket kínál fogyatékkal élőknek és idősebb felnőtteknek, MI-alapú hirdetési megoldásokat párosított a Google Analytics 4-gyel, potenciális ügyfelek generálási stratégiájának részeként. A vállalatnak el kellett érnie a konkrét igényekkel rendelkező ügyfeleket, és a Google Analytics 4 – amely közvetlenül integrálódott a HubSpotban lévő belső ügyfélkapcsolat-kezelési adataikba – segített megtudni, hogyan teljesítenek a keresési kifejezései a közönség körében, és hogyan viszonyulnak az ügyfelek a webhelyhez. Ez lehetővé tette a Wheel the World számára, hogy elérje a megfelelő potenciális ügyfeleket, és maximalizálja foglalásait. Andrés Villagrán Merani, a cég marketingvezetője azt mondja: „Jobb méréssel a minőségre összpontosítva bővíthetjük ügyfélkörünket, miközben megóvjuk a felhasználók adatait.”
2. A Google Ads segítségével a vállalkozások új, kreatív módon kelthetik életre márkájukat
Nehéz lenne olyan marketingest találni, aki nem szűkölködik időben és erőforrásokban. A Google Ads új, beszélgetés élményével azonban a vállalkozástulajdonosok és marketingszakemberek együttműködő, kreatív partnerrel rendelkeznek, amely segít nekik gyorsan felépíteni a hirdetési kampányokat és jobb teljesítményt elérni – mindezt a Google AI tette lehetővé. A marketingszakemberek egyszerűen elkezdhetnek egy beszélgetést a Google Ads szolgáltatással ugyanúgy, mint egy kollégájukkal, és megkérhetik az eszközt, hogy találjon ki hatékony kulcsszavakat, címsorokat, leírásokat, képeket és egyéb kreatív elemeket. A technológiához való hozzáférés azt jelenti, hogy a vállalkozások gyorsabban és könnyebben életre kelthetik marketingkampányaikat több csatornán és formátumban.
3. A Performance Max kiküszöböli a találgatásokat a legértékesebb ügyfelek megtalálása során
Minden vállalkozás célja a megfelelő üzenet eljuttatása a megfelelő ügyfélhez a megfelelő pillanatban. Ahogy azonban a vásárláshoz vezető út egyre bonyolultabbá válik, a helyes megoldás mozgó célpontnak tűnhet. A kis- és középvállalkozásoknak pedig egyszerűen nincs meg az a luxus, hogy próbálkozzanak és lássák, mi működik. Kampányaiknak gyorsan kell eredményeket produkálniuk, és könnyen adaptálhatónak kell lenniük ahhoz, hogy jobban megfeleljenek a marketingcéloknak.
Ennek orvoslására a marketingszakemberek kombinálhatják keresési kampányaikat Performance Max kampányokkal, amelyek értékes ügyfeleket találnak, és megsokszorozzák a konverziókat a Google hirdetési csatornáinak és készleteinek teljes skáláján. A Performance Max a Google AI erejét is felhasználja a kiaknázatlan konverziós lehetőségek felfedezésének kemény munkájában, és segít a befektetés optimális megtérülésében azáltal, hogy felhasználja a marketingszakemberek kritikus inputjait, például az üzleti célokat, a kampánykövetelményeket és a kreatív eszközöket. Ez lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy magasabb szintű marketingstratégiákra összpontosítsanak, mint például a belső adatalapú megközelítés kialakítása vagy a jövedelmezőségi célok finomítása érdekében a betekintések elemzése.
A Google mesterséges intelligencia erejét kihasználó marketingszakemberek segíthetnek a kis- és nagyvállalatoknak újragondolni digitális marketingtevékenységeiket, a mérési és kreatív eszközöktől az ügyfelekkel való kapcsolatfelvételig, és a következő szintű növekedést előmozdíthatják.