fbpx

Hogyan telepíts Google Címkét a konverziók követéséhez?

Google Ads konverziók beállítása

Cikk megosztása!

Ebben a bejegyzésben megmutatjuk a konverziós műveletek nyomon követésének beállítását a Google Ads rendszerében.

A Google Címke egy megbízható forrás a teljes ügyfélút mérésére. A legtöbb marketinges azonban sírva menekül amikor megemlítik a „kódot”. Régen nehéz volt áthidalni egy marketing ügynökség számára ezt a szakadékot a hirdető igényei és az adatok elemzéséhez szükséges technikai integráció között.

Ez mára már szerencsére nem így van!

A Google legújabb oktatóvideója is végigvezeti a Google címke telepítését, így a hirdetőknek többféle lehetőséget kínálnak az igényeiknek megfelelően.

Első lépés: Konverziós műveletek létrehozása

A konverziós műveletek létrehozása a szükséges első lépés a Google címke telepítése előtt.

Miért van rájuk szükség?

Lehetővé teszik hirdetéseid teljesítményének mérését a felhasználók webhelyeden végzett releváns konverziós műveleteinek mérésével. Ezzel pedig lehetővé teszi a kampányok optimalizálását a konverziós adatok elemzésével.

Ha konverziós műveletet szeretnél létrehozni a Google Ads-fiókodban, lépj az „Eszközök és beállítások” >> „Konverziók” oldalra, majd kattints az „Új konverziós művelet” elemre.

Google Ads konverziók
Google Ads új konverzió hozzáadása

Most itt az ideje eldönteni, hogy mely konverziós műveleteket kívánod nyomon követni. Az alábbiak közül tudsz választani:

  • Webhely.
  • Alkalmazás.
  • Telefonhívások.
  • Vagy importálhatsz konverziókat más forrásból (például a Google Analytics szolgáltatásból).

A konverziós műveletek mérésének meghatározásakor két lehetőség közül választhatsz:

  • URL alapú. Ez az opció nyomon követi az oldalbetöltéseket bizonyos URL-ek, például a „Köszönöm” oldalak esetében. Ez nagyon hasznos lehet, ha érdeklődőket, ügyfeleket gyűjtesz szolgáltatásodnak.
  • Kódrészletek. Ezzel a lehetőséggel nyomon követheted a dinamikus konverziós értékeket, például a bevételi tranzakcióazonosítókat, vagy ha a Google Címkekezelőt szeretnéd használni.

Ha létrehoztad a szükséges konverziós műveletet, ideje telepíteni a Google Címkét.

Második lépés: A Google címke telepítése

A Google címke létrehozásának három fő összetevője van:

  • A Google címke telepítése.
  • Konverziós eseményrészletek hozzáadása (ha manuálisan telepíted a címkét).
  • A Google címke ellenőrzése.

A Google címke telepítése

A Google Ads felületén keresd meg a címke beállításának lehetőségét. Lépj az „Eszközök és beállítások” >> „Google Címke” elemre.

Ekkor megjelenik a konfigurációs oldal. Kattints a „Beállítás” vagy a „Telepítési utasítások” elemre.

A Google Címke kétféleképpen telepíthető:

  • Telepítsd webhelykészítővel vagy CMS-sel (Woocommerce, Shopify stb.).
  • Manuálisan.
Google Címke telepítése

Kézi telepítés esetén a képernyőt megjelenő kódot kell a megfelelő helyre másolnunk.

Google Címke kézi telepítése

A kódot minden webhelyoldalhoz hozzá kell adni a „</head>” szakasz után.

Fontos, hogy ne adjunk hozzá egynél több Google-címkét minden oldalhoz.

 

A konverziós eseményrészlet(ek) hozzáadása

Ha a Google Címke webhelykészítővel vagy CMS-sel lett telepítve, kihagyhatod ezt a lépést!

Erre a lépésre azonban szükség van, ha a Google Címke manuálisan van telepítve.

A Google Ads Google Címke szakaszában lépj az „Eseményrészlet megtekintése” elemre az eseménykódrészlet megkereséséhez.

Innen kiválaszthatod a konverziók követésének módját:

  • Oldal betöltése
  • Kattintások

Ezután illeszd be a kódot a konverziós oldal „<head>” részébe. Ez akkor fontos, ha a konverziós kódrészlet több oldalon is érvényes.

A Google címke ellenőrzése

Most, hogy a Google Címke és a konverziós esemény kódrészletei el lettek helyezve, az utolsó lépés a Google címke ellenőrzése.

Nyiss meg egy új lapot a Google Tag Assistant számára.

Innen kattints a „Domain hozzáadása” elemre, írd be webhelyed URL-címét, majd kattints a „Csatlakozás” gombra.

Innentől a Google Tag Assistant megerősíti a címke helyes elhelyezését, vagy ha további lépésekre van szükség akkor azt jelzi. Pontos konverzió méréssel sokkal hatékonyabb lesz a google hirdetések kezelése.

Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Kérjen ajánlatot!

További cikkek:

Mi az az AEO?
SEO

Mi az AEO (Válaszmotor-optimalizálás)?

Az AEO egy digitális marketing stratégia, amelynek célja a webes tartalom optimalizálása, hogy az megjelenjen a felhasználói lekérdezésekre adott AI-generált válaszokban. Kutatgattál már úgy, hogy

SEO trendek 2025
SEO

SEO keresőoptimalizálási trendek 2025-re

Ahogy közeledünk 2024 végéhez, az SEO trendek világa már most változik, és még nagyobb változások várhatóak jövőre. A Google adatainak lehetséges hozzáférhetőségével a versenytársak megrengethetik