Ebben a bejegyzésben megmutatjuk a konverziós műveletek nyomon követésének beállítását a Google Ads rendszerében.
A Google Címke egy megbízható forrás a teljes ügyfélút mérésére. A legtöbb marketinges azonban sírva menekül amikor megemlítik a „kódot”. Régen nehéz volt áthidalni egy marketing ügynökség számára ezt a szakadékot a hirdető igényei és az adatok elemzéséhez szükséges technikai integráció között.
Ez mára már szerencsére nem így van!
A Google legújabb oktatóvideója is végigvezeti a Google címke telepítését, így a hirdetőknek többféle lehetőséget kínálnak az igényeiknek megfelelően.
Első lépés: Konverziós műveletek létrehozása
A konverziós műveletek létrehozása a szükséges első lépés a Google címke telepítése előtt.
Miért van rájuk szükség?
Lehetővé teszik hirdetéseid teljesítményének mérését a felhasználók webhelyeden végzett releváns konverziós műveleteinek mérésével. Ezzel pedig lehetővé teszi a kampányok optimalizálását a konverziós adatok elemzésével.
Ha konverziós műveletet szeretnél létrehozni a Google Ads-fiókodban, lépj az „Eszközök és beállítások” >> „Konverziók” oldalra, majd kattints az „Új konverziós művelet” elemre.
Most itt az ideje eldönteni, hogy mely konverziós műveleteket kívánod nyomon követni. Az alábbiak közül tudsz választani:
- Webhely.
- Alkalmazás.
- Telefonhívások.
- Vagy importálhatsz konverziókat más forrásból (például a Google Analytics szolgáltatásból).
A konverziós műveletek mérésének meghatározásakor két lehetőség közül választhatsz:
- URL alapú. Ez az opció nyomon követi az oldalbetöltéseket bizonyos URL-ek, például a „Köszönöm” oldalak esetében. Ez nagyon hasznos lehet, ha érdeklődőket, ügyfeleket gyűjtesz szolgáltatásodnak.
- Kódrészletek. Ezzel a lehetőséggel nyomon követheted a dinamikus konverziós értékeket, például a bevételi tranzakcióazonosítókat, vagy ha a Google Címkekezelőt szeretnéd használni.
Ha létrehoztad a szükséges konverziós műveletet, ideje telepíteni a Google Címkét.
Második lépés: A Google címke telepítése
A Google címke létrehozásának három fő összetevője van:
- A Google címke telepítése.
- Konverziós eseményrészletek hozzáadása (ha manuálisan telepíted a címkét).
- A Google címke ellenőrzése.
A Google címke telepítése
A Google Ads felületén keresd meg a címke beállításának lehetőségét. Lépj az „Eszközök és beállítások” >> „Google Címke” elemre.
Ekkor megjelenik a konfigurációs oldal. Kattints a „Beállítás” vagy a „Telepítési utasítások” elemre.
A Google Címke kétféleképpen telepíthető:
- Telepítsd webhelykészítővel vagy CMS-sel (Woocommerce, Shopify stb.).
- Manuálisan.
Kézi telepítés esetén a képernyőt megjelenő kódot kell a megfelelő helyre másolnunk.
A kódot minden webhelyoldalhoz hozzá kell adni a „</head>” szakasz után.
Fontos, hogy ne adjunk hozzá egynél több Google-címkét minden oldalhoz.
A konverziós eseményrészlet(ek) hozzáadása
Ha a Google Címke webhelykészítővel vagy CMS-sel lett telepítve, kihagyhatod ezt a lépést!
Erre a lépésre azonban szükség van, ha a Google Címke manuálisan van telepítve.
A Google Ads Google Címke szakaszában lépj az „Eseményrészlet megtekintése” elemre az eseménykódrészlet megkereséséhez.
Innen kiválaszthatod a konverziók követésének módját:
- Oldal betöltése
- Kattintások
Ezután illeszd be a kódot a konverziós oldal „<head>” részébe. Ez akkor fontos, ha a konverziós kódrészlet több oldalon is érvényes.
A Google címke ellenőrzése
Most, hogy a Google Címke és a konverziós esemény kódrészletei el lettek helyezve, az utolsó lépés a Google címke ellenőrzése.
Nyiss meg egy új lapot a Google Tag Assistant számára.
Innen kattints a „Domain hozzáadása” elemre, írd be webhelyed URL-címét, majd kattints a „Csatlakozás” gombra.
Innentől a Google Tag Assistant megerősíti a címke helyes elhelyezését, vagy ha további lépésekre van szükség akkor azt jelzi. Pontos konverzió méréssel sokkal hatékonyabb lesz a google hirdetések kezelése.