Akit régóta foglalkoztat a Google Ads hirdetéskezelés, tisztában van vele, hogy a hirdetési csatornák folyamatosan frissítik kínálatukat. Nagyon fontos, hogy lépést tartsunk ezekkel a változásokkal, és ügyeljünk arra, hogy lépést tartsunk a trendekkel is, hogy a legjobb teljesítményt érjük el a hirdetési fiókokból.
A Google több mint harminc bejelentést és frissítést tett közzé a Google Ads szolgáltatáshoz csak 2023-ban (a Google Marketing Live mellett), és a Meta is több változtatást tett közzé ebben az évben a Facebook- és Instagram-hirdetésekben. Nézzük meg, hogy a vállalkozások szempontjából mik a legfontosabb platformfrissítések.
1. A Google Ads Átláthatósági Központ elindítása
A Google egyik első idei bejelentése az Átláthatósági Központ elindítása volt (Ads Transparency Center), amelynek célja, hogy a felhasználók gyorsan és egyszerűen megértsék a Google ökoszisztémájában látott hirdetéseket. Az adatvédelem és az átláthatóság nagy változáson ment keresztül az elmúlt fél évtizedben. A TikTok Ads hirdetéstárhoz vagy a Facebook Ads hirdetéstárhoz hasonlóan ez az eszköz lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy több hirdetést lássanak ugyanattól a hirdetőtől/márkától, valamint arról, hogy ki tette közzé a hirdetést.
Amellett, hogy jó forrás a fogyasztóknak, ez nagyszerű lehetőség lehet egy marketing ügynökség számára, hogy megnézzék ügyfeleik versenytársai által megjelenített összes hirdetést. Vagy ötleteket merítsenek új kreatívokhoz a nagyobb márkáktól.
2. A Google Ads megszünteti a legtöbb hozzárendelési modellt
2020-ban és 2021-ben a Google nagy erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a hirdetők alkalmazzák az adatvezérelt hozzárendelést. Ez volt az egyik kulcsfontosságú összetevő, amelyet a Google képviselők szorgalmaztak. Az összes többi attribúciós modellt az optimálisnál alacsonyabbnak minősítették.
Most, nem sokkal később a Google bejelentette, hogy az utolsó kattintáson alapuló és az adatvezérelt modellek kivételével minden modellt leállítanak. Úgy érvelnek, hogy amúgy is nagyon kevés hirdető használja a többi modellt.
Röviden, 2023 szeptemberétől, ha vannak olyan konverziós műveleteid, amelyek továbbra is első kattintás, lineáris, pozícióalapú vagy időcsökkentő hozzárendelést használnak, akkor azokat automatikusan áttelepítik az adatközpontú modellbe.
3. Márkakorlátozások a keresési és a Performance Max kampányokra
A márkareklámozás sok vállalat fontos eleme. Ha másról nem is, arról minden vállalat szeretne gondoskodni, hogy hirdetései kifejezetten az ő vállalkozásuknak jelenjenek meg, ne pedig valaki másénak, aki hasonló névvel rendelkezik. A márkaszabályozás megkönnyítése érdekében a Google márkakorlátozásokat jelentett be a keresési és a Performance Max kampányokra.
A Maximum teljesítmény kampányok esetében ez az eszköz arra szolgál, hogy elkerülje a márkakifejezésekre vonatkozó ajánlattételt.
A Keresésnél a márkalisták segítenek abban, hogy a hirdetések egy adott márkára összpontosítsanak a hasonló vagy kapcsolódó lekérdezési lehetőségek helyett. Ha a márka kulcsszavaira vagy a Maximális teljesítményre vonatkozó keresési hirdetést végzel, azt javasoljuk, hogy tekintsd meg ezeket az új funkciókat.
4. Automatikusan létrehozott eszközök
A Google továbbra is egyre több automatizálási lehetőséget kínál a hirdetők számára. A Google Ads hirdetésekhez létrehoztak egy új funkciót, amely lehetővé teszi a Google számára, hogy címsorokat és leírásokat hozzon létre a meglévő adaptív keresési hirdetésekhez.
Szerencsére ez a beállítás engedélyezhető, és lehetővé teszi a kampányszintű bekapcsolást. Ha jó szövegjavaslatokat látsz a Google-tól fiókod más részein is, próbáld ki ezeket, és nézd meg, hogyan alakulnak hirdetéseid teljesítményei.
5. Ajánlattétel csak új ügyfelekre
Annak érdekében, hogy segítse a hirdetőket az új üzletszerzésre összpontosítani, a Google új kampányszerzési célt tett közzé. Ezt a funkciót az intelligens ajánlattételi stratégiák és a Te saját ügyféladataid vezérlik, hogy segítsenek új felhasználókat találni azáltal, hogy elkerülik az ismert felhasználókat, vagy egyszerűen csak agresszívebb ajánlatot tesznek új ügyfelekre, ezáltal több aukciót nyernek meg, és nagyobb részesedést érnek el. Ha az a cél, hogy új ügyfelekre összpontosíts, ez minden bizonnyal egy olyan eszköz, amelyet érdemes megvizsgálnod.
6. A Discovery kampányok bekerülnek a Demand Gen-be.
Nem túl gyakran látjuk, hogy egy kampánytípus teljesen eltűnik a Google Ads szolgáltatásban, de pontosan ez történik a Discovery-kampányokkal. Bár még korai, és személy szerint még nincsenek ügyfeleink a Demand Genben, úgy tűnik, ezek a hirdetések sokkal erősebbek lesznek, mint a Discovery.
A Discovery-kampányokon belüli lehetőségeken túl további kreatívformátumok, valamint új közönségekkel bővített elérések állnak rendelkezésre. 2023 augusztusában és szeptemberében a hirdetők jelentkezhetnek a bétaverzióba a Demand Gen kampányokhoz, és októberben megkezdődik az összes meglévő Discovery Ads kampány automatikus áttelepítése.
7. Performance Max frissítések
A Google Ads hirdetéskezelés tekintetében továbbra is magas befektetési szintet mutat az új Performance Max (PMax) kampányaiban. A hirdetők számára jó hír, hogy a PMax közelmúltban végrehajtott frissítései kibővítették a hirdetők ellenőrzését. A legújabb frissítések során a Google lehetőséget adott a jobb videókészítésre, a PMax életképességének tesztelésére szolgáló kísérletek futtatására, az oldalfeedekre stb. Ha a Performance Max-ot futtatsz, vagy az ellenőrzés hiánya miatt elakadt, itt az ideje, hogy megnézz néhány frissítést, és kihasználd újonnan felfedezett erejét.
8. A hirdetési árak emelkedése
Annak érdekében, hogy elérje hirdetési bevételi céljait, a Google vonakodva jelentette be, hogy „gyakran” megnövelték egyes keresési hirdetési lekérdezések költségeit anélkül, hogy feltétlenül figyelmeztették volna a hirdetőket. Valójában a hirdetési költségek 5%-kal, a nem Google Partner hirdetőknél pedig akár 10%-kal is megemelkedtek. Erre a bejelentésre akkor került sor, amikor a technológiai óriáscéget állítólagos tisztességtelen taktikával a keresőmotorok piacának monopolizálása érdekében bírálták. A tendenciák azt mutatták, hogy a kattintásonkénti költség szinte általánosan nőtt évről évre, és sok fiókkezelő is jelentős költségnövekedést tapasztalt – sokakat arra késztetve, hogy elgondolkodjanak, vajon ez-e az igazi ok.
Bár ez sok hirdetőt elbátortalanít, de használható akár inspirációként is, hogy legyőzzük a Google-t saját játékában, amikor a Google Ads optimalizálási stratégiáján gondolkodunk, ahelyett, hogy ugrásszerűen növelnénk a kampányok költségkeretét, próbáljunk más módszereket fontolóra venni, amelyekkel a növekvő költségek ellenére is megőrizhetjük hirdetéseink versenyképességét.
Például a hirdetésszöveg tesztelésére összpontosítva növelhető a relevancia a keresők számára, valamint jobb elköteleződést és konverziós teljesítményt érhetünk el. Ezekkel a változtatásokkal javulni fog a hirdetés pontszáma, valamint a vállalkozásod bevétele is. Bár a Google végső soron bevételt szeretne növelni, minden eddiginél fontosabb, hogy a platform minőségi találatokat is biztosítson a keresőknek.