A Meta fizetős előfizetést indít, amely eltávolítja a hirdetéseket a Facebookról és az Instagramról. A szolgáltatás az Európai Unió egész területén elérhető, és körülbelül havi 9,99 euróért (3820 Ft) kínálják az asztali verziókhoz, vagy 12,99 euróért (4968 Ft) havonta iOS és Android rendszereken.
Az előfizetés célja, hogy eloszlassa az Európai Unió a Meta hirdetéscélzással és adatgyűjtési gyakorlatával kapcsolatos aggályait. Azáltal, hogy a felhasználók választhatnak, hogy fizetnek a szolgáltatásért a hirdetéscélzás eltávolítása érdekében, vagy ingyenesen használják a szolgáltatást, de beleegyeznek az adatgyűjtési gyakorlatba, a Meta úgy véli, hogy egyértelműbben és határozottabban teljesíti majd az európai adatvédelmi törvények gyűjteménye által meghatározott adatvédelmi követelményeket, beleértve a digitális piacokról szóló törvényt.
Az ingyenes hozzáférés (hirdetésekkel) továbbra is elérhető marad
„Tiszteletben tartjuk ezeknek a fejlődő európai szabályozásoknak a szellemét és célját, és elkötelezettek vagyunk azok betartása mellett” – írja a Meta, az új előfizetést bejelentő blogbejegyzésében.
A Meta azt állítja, hogy továbbra is ingyenes hozzáférést biztosít termékeihez azoknak, akik nem akarnak fizetni. Továbbá, hogy a nem fizető felhasználók élménye nem változik, és a meglévő hirdetésbeállítási eszközei továbbra is elérhetők maradnak.
A hirdetésmentes előfizetés csak 18 éven felüliek számára lesz elérhető az EU-ban, az EGT-ben és Svájcban. Kezdetben az összes összekapcsolt Facebook- és Instagram-fiókra vonatkozik, de a Meta végül külön díjat számít fel az összekapcsolt fiókokért. 2024. március 1-jétől az interneten 6 EUR, iOS és Android rendszeren pedig 8 EUR plusz díjat kell fizetni kapcsolt fiókonként. A cég szerint mindaddig, amíg valaki feliratkozik, adatait nem használják fel a hirdetések célzására.
A Meta külön tervet dolgoz ki a tizenéves felhasználók számára. A vállalat azt mondta a The Wall Street Journalnak, hogy november 6-tól ideiglenesen leállítja a hirdetések megjelenítését a régióban élő tinédzsereknek. Arról nincs információ, hogy meddig tart a szünet.
Ez megnehezíti minden marketing ügynökség és persze hirdető dolgát, főleg abban az esetben, ha a célközönségük a 18 év alatti fiatalok. Hiszen ők az Unió területén egyáltalán nem fognak reklámokat látni a platformokon. Kíváncsian várjuk a fejleményeket vajon idehaza mennyien élnek az előfizetés lehetőségével és miként érinti majd ez globálisan a social media marketinget.