A keresőoptimalizálás (SEO) működéséhez általában 4-12 hónap kell, a Google hivatalos álláspontja szerint, de a pontos idővonal számos tényezőtől függ, amiket most megvizsgálunk.
Miért tart ilyen sokáig a SEO működése?
A SEO működése hosszú ideig tarthat, mert a Google számos tényezőt figyelembe vesz a keresési eredmények rangsorolásakor, és gyakran több száz, vagy akár több ezer, oldal verseng ugyanazokért a helyekért.
Tehát több fronton is meg kell előzni a versenytársakat, beleértve a következőket:
- Relevancia: Az Ön oldala jobban kielégíti a keresők igényeit, mint a rivális oldalak?
- Minőség: Az Ön tartalma hasznosabb és megbízhatóbb, mint a rivális tartalom?
- Használhatóság: jobb felhasználói élményt kínál az oldala, mint a versenytársaké?
Ráadásul a Google rangsorolási rendszerei rendkívül összetettek, kissé titkosak és folyamatosan változnak. Tehát nem mindig egyértelmű, mit kell tennünk a magasabb helyezés érdekében.
A legjobb SEO-eredmények eléréséhez rengeteg tanulást, tartalomkészítést, tesztelést, elemzést és alkalmazkodást kell végeznünk.
5 tényező, amely befolyásolja a keresőoptimalizálás idővonalát
A céljai, az erőforrásai, a stratégiája, a versenye és a webhely előzményei mind hatással vannak a SEO idővonalára.
Vizsgáljuk meg az egyes tényezőket:
1. Az Ön céljai
Az, hogy mennyi ideig tart a SEO eredmények elérése, attól függ, hogy milyen SEO-eredményekre törekszik.
Elméletileg lehetséges egy oldal optimalizálását követően, a rangsorolás másnapi javulása, ám a jelentős és fenntartható SEO-eredmények elérése webhelyén általában több hónapos, következetes erőfeszítést igényel.
A legtöbb marketinges a következő mutatókra összpontosít:
- Rangsorolás: Hol jelenik meg oldala vagy tartalma a keresési eredmények között bizonyos kulcsszavakra
- Organikus forgalom: A keresőmotorokból érkező fizetetlen látogatások száma
- Organikus konverziók: A konverzióhoz (pl. vásárláshoz) vezető organikus látogatások száma
Ha az a cél, hogy az alacsony versenyhelyzetű kulcsszavak alapján rangsoroljon, néhány hónapon belül látnia kell az eredményeket, de ha a SEO sikerének mércéje a konverzió, akkor legalább hat hónapba telhet, amíg elkezd eredményeket elérni.
2. Az Ön erőforrásai
Minél több időt és pénzt fektet be a SEO-ba, annál gyorsabban érhet el eredményeket.
Mert:
- A SEO-módosítások végrehajtása nem tart sokáig
- Befektethet a legjobb SEO-eszközökbe
- Együtt dolgozhat a legjobb seo ügynökséggel
Az erőforrásokat azonban hatékonyan kell elköltenie.
Fontos, hogy minőségi tartalmat hozzunk létre, és minőségi linkeket építsünk. Ahelyett, hogy a mennyiségre koncentrálnánk, és fektessen be az igazán fontos technikai SEO-feladatokba.
Más szóval, hatékony SEO stratégiára van szükség.
3. Az Ön stratégiája
Hatékony SEO-stratégia nélkül előfordulhat, hogy soha nem fog látni eredményeket. Nem beszélve a gyors eléréséről. Ezért kulcsfontosságú a megfelelő taktika meghatározása, és rangsorolja őket vállalkozása igényei szerint.
4. A versenytársak
Minél versenyképesebb a célpiac, annál tovább tart a SEO eredmények elérése.
Például sok laptophoz kapcsolódó kulcsszót nehéz rangsorolni, mert a kulcsfontosságú szereplők, mint az Amazon, Emag stb, jelentősen befektetnek a SEO-ba.
Ráadásul márkaerejük elősegíti, hogy előkelő helyen álljanak – és kattintásokat kapjanak a riválisoktól.
Egy marketing ügynökség segítségével azonban elemezheti versenytársai helyzetét is. Ezt a Marketing Consulting SEO szolgáltatása is tartalmazza.
5. Webhelyének előzményei
Általában hosszabb ideig tart a SEO eredmények elérése egy új domainen, mint egy (egy évnél régebbi) domainen.
John Mueller, a Google munkatársa szerint a rangsorok nagyobb ingadozást mutatnak a webhelyek első évében, mert „ez egy olyan időszak, amikor az algoritmusaink még mindig megpróbálják kitalálni, hogyan és hol jelenítsük meg webhelyét a keresési eredmények között.”
A bejáratott webhelyek nagyobb valószínűséggel építenek fel tekintélyt, rangsort és linkeket (más webhelyekről származó hivatkozásokat), amelyek segítik a SEO-jukat.
Másrészt egy régebbi webhelyet SEO hibák sújthatnak. Lehet, hogy manuális művelet (Google-büntetés) befolyásolja, vagy nagy mennyiségben tartalmaz potenciálisan káros backlinkeket.
Ez azt jelentheti, hogy hosszabb ideig tart a SEO eredmények elérése.
4 módszer a SEO-eredmények gyorsabb elérésére
Nézzünk meg négy módszert a SEO javítására és az eredmények gyorsabb elérésére.
Ezen SEO-módosítások némelyikének végrehajtása hosszú időt vehet igénybe, de a legnagyobb változást ezek tehetik meg webhelye SEO állapotában.
1. Koncentráljon az alacsony nehézségű kulcsszavakra
Az alacsony nehézségű kulcsszavak olyan keresési lekérdezések, amelyeket viszonylag könnyű rangsorolni, ha ezeket a kisebb nehézségű kulcsszavakat célozza meg, a SEO-eredmények gyorsabban jelennek meg.
2. Csípje el az oldalakat a 4-10. pozícióban
Ha egy kulcsszónál a 4-10. helyen áll, a Google már úgy gondolja, hogy az Ön oldala releváns. Egy kisebb beavatkozás elég lehet a magasabb helyezéshez, és felgyorsulnak a folyamatok.
Ezeken a pozíciókon a rangsor kismértékű javítása sok plusz kattintáshoz vezethet.
Íme az átlagos átkattintási arány (CTR) pozíciónként a Backlinko kutatása szerint:
A Google Search Console-ban ingyenesen nyomon követheti Google rangsorát.
3. Javítsa ki a műszaki keresőoptimalizálási hibákat
Néhány technikai SEO hiba rendkívül megnehezíti vagy akár lehetetlenné teszi a rangsorolást. Ha például a Google nem tud megfelelően feltérképezni és indexelni egy oldalt, az oldal nem jelenhet meg a keresési eredmények között.
Ezért kulcsfontosságú, hogy a lehető leghamarabb végezzen műszaki SEO auditot, és javítsa ki a nagyobb problémákat. Ebben segítségére lehet egy marketing ügynökség is.
4. Törölje vagy javítsa a nem hasznos tartalmat
A Google azt mondja, hogy „a nem hasznos tartalom eltávolítása segíthet a többi tartalom rangsorolásában”.
A nem hasznos tartalom olyan tartalom, amely nem felel meg a felhasználók elvárásainak – talán azért, mert rosszul van megírva, hiányosak a részletek vagy pontatlanok.
A nem hasznos tartalom azonosításához végezzen tartalomvizsgálatot.
Ezután döntse el, milyen műveletet kell tennie:
- Eltávolítás: Ha a tartalom gyengén teljesít a kulcsfontosságú tartalmi mutatókon, és kevés a potenciál, akkor a törlés lehet a legjobb megoldás.
- Átirányítás: Ha több oldala van, amelyek ugyanazt a témát tárgyalják, fontolja meg azok egy hasznos forrásba való egyesítését. És ennek megfelelően átirányítva.
- Javítás: Ha az oldal jelentős forgalmat és konverziókat generál, javítsa. Tekintse meg tanácsainkat a minőségi tartalom létrehozásához.
Ügyeljen arra, hogy a feladatokat a szükséges erőforrások és potenciál alapján rangsorolja