fbpx

Hogyan működnek a Meta Advantage+ kampányok?

Meta advantage+ kampányok

Cikk megosztása!

A Facebook anyavállalata, a Meta nemrégiben elindította új hirdetési eszközét, az Advangage+-t. Ez az új kampánysorozat sok más fejlett eszköz, például a Google Performance Max trendjét követi, mivel átveszi a digitális marketingszakemberek régi feladatait.

De hogyan lehet kitűnni a Meta Advantage+ használatában, és hogyan hozhatja ki a legtöbbet ebből a nagy teljesítményű új eszközből?

Meta Advantage+ kampánytípusok

Jelenleg két fő kampányt lehet futtatni az Advantage+ segítségével. Az első vásárlási kampányokhoz használható, a második pedig alkalmazásokkal való használatra készült.

Ezen kampányok bármelyikében az összes hirdetéstípust (legyen az statikus, videó, dinamikus stb.) egyetlen összevont kampányba kombinálhatja. Ezt az egyedi kampányt ezután a közönség megcélzására használja a teljes ügyfélút során.

Ez azt jelenti, hogy többé nem kell felosztania hirdetéseit az értékesítési csatorna különböző rétegei között, mint például a potenciális ügyfelek keresése, újracélzása és megtartása. Ehelyett a Meta legfejlettebb gépi tanulási algoritmusai az Ön tervezett eredményeit, valamint a Meta különféle tulajdonságait átfogó hirdetési gyakorlatokat veszik figyelembe, hogy a legtöbbet hozhassák ki a kampányból.

Nem egy állítsd be és felejtsd el megoldás

A reklámozás más „fekete dobozos” megközelítéseihez hasonlóan, ahol az algoritmusok töltik be a vezető szerepet a tesztelésben és a finomhangolásban, a marketing ügynökség feladata, a kampány futtatásán keresztül a teljesítmény tetején maradni. Különös figyelmet kell fordítani arra a három fő karra, amelyet továbbra is irányítani kell:

  • A platformra visszacsatolt adatok
  • A kreatívok
  • A kampányból létrehozott adatok

Ezek mindegyike olyan kritikus elem, amelyet az embereknek még mindig felül kell vizsgálniuk. Valójában ez az emberi elem további 15%-os teljesítménynövekedést adhat az irányítás nagy részét átvevő algoritmusok által biztosított 20%-os növekedésen felül.

Mi a helyzet a kreatívok kimerülésével?

Képzeljük el, hogy mi egy olyan márka vagyunk, amely különféle szobanövényeket értékesít közvetlenül a fogyasztóknak, és Ön szeretné kihasználni a Meta Advantage+ vásárlási kampányát. Tudja, hogy az eszköz a teljes értékesítési csatornát megcélozza, és az ügyfélút minden szakaszához optimalizálja a hirdetéseket.

Ez azt jelenti, hogy sok kreatív elemet kell létrehoznia az algoritmus teszteléséhez és finomításához. Ez azt is eredményezi, hogy a célközönség a folyamat során nem hatékony kreatívoknak lesz kitéve. Ezenkívül, ha az algoritmus meghatározta a legjobb megközelítést, mi akadályozza meg, hogy ugyanazzal az üzenettel és vizualizációval túltelítsék. Más szóval, hogyan előzheti meg a kreatív kimerülését az Advantage+-hoz hasonló rendszer alkalmazásakor?

A válasz az, hogy ez egy nagyon kifinomult és gyorsan mozgó rendszer. Amint azt észleli, hogy egy kreatív kevésbé hatékony az ideálisnál, gyorsan sebességet vált, hogy az adott közönségre optimalizálja – akár az egyes felhasználók szintjéig is.

Ez azt jelenti, hogy kampányait a legjobb valós idejű válaszra szabják. Ez elég lenyűgöző. Ez azt is jelenti, hogy az ügyfelek kisebb valószínűséggel látják újra és újra ugyanazt a hirdetést.

Advantage+ kampány

Szóval, hogyan működik az Advantage+ ?

A Meta Advantage+ kampányai (vásárlásra és alkalmazásra egyaránt) a gépi tanuláson alapulnak. Ezért szeretnek több lehetőséget és adatot megjeleníteni egy új kampány indításakor. A nagyobb mennyiségű kreatív és adat több lehetőséget jelent a rendszer számára a tanulásra.

A több lehetőség több információt jelent, ami egyben gyorsabb optimalizálást is hoz az Ön számára.

A jelenlegi ajánlások szerint legalább 20–50 kreatívot kell használni, bár az Advantage+ vásárlási kampányokban akár 150 különböző kreatívot is tesztelhet. Ne aggódjon, ez nem jelenti azt, hogy dollármilliókat kell költenie kreatívok tervezésére és fejlesztésére.

A kreatívok közötti különbségek meglehetősen kicsik lehetnek. Ez a címsorok, a leírás vagy a cselekvésre ösztönzés változatait jelentheti. Jelenthet különböző gombszíneket is. Érdemes lehet kísérletezni olyan „lo-fi” kreatívokkal is, amelyek egy bizonyos „csináld magad” érzéssel bírnak (természetesen a márkától függően).

A lényeg az, hogy nincs szükség 20 különálló TV-minőségű, magasfényű kreatívra az Advantage+ hatékony használatához.

Sok tanulás, de korlátozott a célzás

Egy fontos dolog, amit meg kell jegyezni az Advantage+ esetében, hogy korlátozott lesz a célzás.

Annak érdekében, hogy az Advantage+ a leghatékonyabban reagálhasson és optimalizálhasson, a földrajzi helyeken és életkoron alapuló széles körű célzásra lesz korlátozva.

Annak érdekében, hogy a rendszer egy kicsit jobban összpontosítson, használhatja meglévő ügyfélbázisát mintaként az Advantage+ számára, hogy létrehozza a közönségeket az Ön nevében. Ismét láthat párhuzamot a Google gépi tanulási termékeivel – konkrétan az új GA4-közönség funkcióval. Ugyanez az alapfeltevés az ismert adatok felhasználásának a gépek informálására a potenciális ügyfelek ideális profiljának kialakítása érdekében.

Mi a helyzet a hirdetési kiadások költségkeretének beállításával?

Míg az Advantage+ a régi felelősségek nagy részét elveszi a digitális marketingszakemberektől, a költségvetés beállítása és nyomon követése szerencsére továbbra is az Ön hatáskörébe tartozik. Mind a vásárlási, mind az alkalmazáskampány-típuson belül hozzárendelheti, hogy mekkora hirdetési költségkeretet szeretne elkölteni az értékesítési csatorna három fő szakaszában: ügyfélszerzés, újracélzás és megtartás.

Ezeket a költségvetési allokációs értékeket a teljes összeg százalékában kell megadni. Tehát, ha van 1 millió dollárunk a teljes kampányra, akkor 40%, 50% és 10% allokációt állíthatunk be az értékesítési csatorna egyes szakaszaihoz.

Gyors tippek az induláshoz

Annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban felgyorsíthassuk Advantage+ kampányait, úgy gondoltuk, hogy hasznos lenne összeállítani egy kis ellenőrző listát hasznos tippekből és emlékeztetőkből. Íme tehát néhány tipp a kampánykészítés folyamatához:

  1. Ügyeljen arra, hogy 20–50 kreatívot használjon. Minél több, annál jobb, mivel ez lehetővé teszi az algoritmus számára, hogy tesztelje és finomítsa megközelítését – ami jobb teljesítményt jelent a kampány során.
  2. Alaposan gondolja át teljes költségvetését és előirányzatait. Mint már említettük, a költségvetés továbbra is az egyik legnagyobb tényező, amelyet az emberek kezelhetnek. Érdemes félretenni egy teljes költségvetést.
  3. A több a jobb (ha az adatokról van szó). Minél több adatot tud betáplálni a platformra, annál jobban fog teljesíteni. Ezek a bónuszpontok, ha több éve hirdet a Meta rendszerében, mivel az Advantage+ megnézheti a múltbeli eredmények teljesítményét, és gyorsabban tanulhat.
  4. A mérés a lényeg! Akár pixelt, akár konverziós API-t vagy más eszközt használ, a mérés elengedhetetlen az Advantage+ hatékony futtatásához. A rendszer megvizsgálja ezeket a jeleket, hogy tájékoztassa a jövőbeli döntéseket, majd finomítja és optimalizálja. Csakúgy, mint bármely más kampány, az Advantage+ mérés nélküli futtatása olyan, mintha bekötött szemmel repülne.
  5. Az Advantage+ kampányokat konszolidálni kell. Ne feledje, hogy az általános célzásra korlátozódik. Ez azt jelenti, hogy az a kampány, amely egy nagyon szűkre szabott demográfiai, hely- vagy profiltípusra irányul, nem lesz a leghatékonyabb az Advantage+-on.

Néhány dologra figyelni kell

Ahogy már említettük, az Advantage+ jelenleg két kampánytípust tartalmaz: Shopping-kampányokat és alkalmazáskampányokat. Ez azt jelenti, hogy az Advantage+ a legjobban használható az értékesítések és az alkalmazásletöltések növelésére.

Ennek a fókusznak az eredménye, hogy az Advantage+ nem biztos, hogy kiváló a b2b kampányokhoz. Ez azonban nem jelenti azt, hogy teljesen figyelmen kívül kell hagynia a B2B felhasználási eseteket.

Kezelje a kreatív javaslatokat némi szkepticizmussal

Egy másik elem, amellyel tisztában kell lenni, a Metától érkező kreatív javaslatok. A rendszer mindig a legjobban teljesítő kreatívokat fogja kiemelni. A „teljesítmény” azonban nem feltétlenül jelenti a keresett konverziókat.

Például az Advantage+ egy 10 000 megtekintést elért videohirdetést jól teljesítő kreatívként azonosíthat. Ennek megfelelően a kreatív további használatát javasolja. Ha azonban ez a hirdetés nem eredményez konverziót (vásárlást), akkor lehet, hogy nincs értelme a vállalkozása számára.

Mivel azonban az Advantage+ szolgáltatással teljes tölcséres kampányt futtatunk, ez hasznos lehet a közönség számára a csatorna felső szakaszában. Csak meg kell győződnie arról, hogy egyensúlyban tartja a kreatívok mennyiségét mindhárom szakaszban.

További cikkek:

Mi az az AEO?
SEO

Mi az AEO (Válaszmotor-optimalizálás)?

Az AEO egy digitális marketing stratégia, amelynek célja a webes tartalom optimalizálása, hogy az megjelenjen a felhasználói lekérdezésekre adott AI-generált válaszokban. Kutatgattál már úgy, hogy

SEO trendek 2025
SEO

SEO keresőoptimalizálási trendek 2025-re

Ahogy közeledünk 2024 végéhez, az SEO trendek világa már most változik, és még nagyobb változások várhatóak jövőre. A Google adatainak lehetséges hozzáférhetőségével a versenytársak megrengethetik