fbpx

Minden, amit a Google Consent Mode-ról tudni kell

Google Consent Mode

Cikk megosztása!

A hirdetők számára egyre nehezebb adatokat gyűjteni most, hogy kifejezett engedélyre van szükségük a cookie-k elhelyezéséhez. Megoldásként a Google új adatvédelmi beállítást indított: a Google Consent Mode-ot. Ez az eszköz segít a konverziók mérésében, miközben tiszteletben tartja a látogatók adatvédelmi beállításait. Ennek érdekében két új címkebeállítást használ: egyet az elemzéshez, egyet pedig a hirdetésekhez.

A Google nyomkövetői a Google beleegyezési módon keresztül kapnak információkat a működésről, mielőtt és miután a látogatók beállították a cookie-beállításaikat. Ez azt jelenti, hogy megfelelően jelentést készíthet a hirdetési csatornákon keresztül érkező konverziók számáról, amit gyakran blokkol egy cookie-banner vagy a Consent Management Platform (CMP).

Hozzájárulási mód nélkül a konverziók mérése összesített módon történik, nem pedig felhasználói szinten. Ennek eredményeként a remarketinglisták kevésbé lesznek hatékonyak.

Hogyan működik a Google Consent Mode?

A beleegyezési móddal a Google biztosítani akarja, hogy Ön (webhely-tulajdonosként) figyelembe vegye a felhasználók cookie-beállításait.

A Google Consent Mode két új paramétert használ: ad_storage és analytics_storage. Ezt magunknak kell hozzáadni a webhely adatrétegéhez. Ez folyamatosan figyelemmel kíséri a Google-címkék és a cookie-k viselkedését. Ha cookie-bannert vagy beleegyezéskezelő platformot használ, mindkét paramétert megvalósíthatja a látogató választása alapján.

Mely szolgáltatásokkal kompatibilis a Google Consent Mode?

A Google beleegyezési módját számos Google-termék támogatja:

  • A Google Analytics
  • Google Ads
  • Floodlight-tags

Ezért ez nincs hatással más hirdetési cookie-kra, mint például a Facebook vagy a Linkedin. Ezek a platformok jelenleg kidolgozzák a saját megoldásukat, de arra számítunk, hogy sok hasonlóságot mutat majd a Google Consent Mode-dal.

Mit jelent a Consent Mode a Google Ads számára?

A beleegyezési mód 2020-as bevezetése óta hatással van a hirdetések adatminőségére. Ez egy olyan mechanizmus, amely biztosítja, hogy az online adatokhoz gyűjtött hozzájárulási jelek automatikusan eljussanak a Google webes és alkalmazási hirdetési platformjaihoz. A Google algoritmusai viszont ennek megfelelően módosítják viselkedésüket, hogy tiszteletben tartsák ezeket a döntéseket, de lehetővé teszik a konverziós modellezést az elveszett konverziók visszanyerésére. Ez segít a hirdetőknek visszaszerezni az elveszett adatok egy részét, amikor a felhasználók elutasítják a cookie-kat, javítva az ajánlattételi algoritmusok minőségét és a mérési képességeket.

Korábban a Consent Mode két paramétert használt arra, hogy létfontosságú információkat küldjön a Google Ads számára: az analytics_storage és az ad_storage, amelyek azt továbbították, hogy a felhasználók hozzájárultak-e az analitikai cookie-khoz, illetve a hirdetési cookie-khoz.

A Consent Mode v2 két új paramétert vezet be: az ad_user_data és az ad_personalization, amelyek inkább a Google-ra vonatkoznak, illetve, hogy a felhasználók hozzájárulnak-e az adatok Google Ads részére történő elküldéséhez, illetve, hogy engedélyezhető-e a személyre szabott hirdetés (remarketing).

Ha ez a két új paraméter nem „engedélyezett”, akkor az Európai-régióban nem lehet meghatározott közönségeket felépíteni és személyre szabott hirdetéseket futtatni a Google Ads szolgáltatásban.

A Google Ads közönségei és mérési minőségének megőrzése érdekében ezért 2024 márciusa előtt meg kell győződnie arról, hogy megfelelően implementálta a 2. hozzájárulási módot.

Mielőtt mélyebbre merülne, fontos kiemelni, hogy az érvényes felhasználói hozzájárulások begyűjtése előfeltétele a 2. hozzájárulási mód megvalósításának, valamint a közönség és a mérés megőrzésének. Ha még nem rendelkezik megfelelő hozzájáruláskezelési megoldással (cookie-banner), akkor ez az első lépés, amelyet meg kell tennie.

Hogyan befolyásolja a Google Consent Mode az ajánlattételt és a mérést?

Az ajánlattételi és optimalizálási eszközökben betáplált adatok minősége elengedhetetlen a hatékony marketinghez. Ennek ellenére a felhasználók döntik el, hogy adataik megoszthatók-e és felhasználhatók-e vagy sem. A Google Ads rendelkezésére álló adatstatisztikák pontossága ezért nagymértékben függ

1) a felhasználók beleegyezési döntéseitől, és

2) attól, hogy az alap vagy a haladó hozzájárulási mód 2-es verzióját alkalmazta-e.

Hogyan befolyásolják a felhasználók beleegyezési döntései a célközönség beállításait és a mérést?

Amikor megérkeznek az Ön webhelyére, a felhasználók egy cookie-bannerrel találkoznak, ahol megadják hozzájárulásukat. Ha a hozzájárulás megadása megtörtént a Google Consent Mode mind a négy, korábban említett paraméteréhez, a Google a szokásos módon figyeli az adatokat, és továbbítja a jeleket az Ön Google Ads-kampányaihoz. Pontossági szint 100%.

Ha egy vagy több paraméterre vonatkozóan megtagadják a hozzájárulást, a Google-címke /SDK a választott döntéseknek megfelelően módosítja a viselkedést. Ez azt jelenti, hogy ha a felhasználók megtagadják a hozzájárulásukat, korlátozott mértékben, vagy egyáltalán nem osztanak meg adatokat a Google Ads szolgáltatással – attól függően, hogy a Google hozzájárulási módot hogyan implementálták.

Ebben a forgatókönyvben a konverziós adatai csak azokra a felhasználókra vonatkozó információkat tartalmaznak, akik beleegyezést adtak. Ez jelentősen torzíthatja a kampány értékelésével és a költségkeret elosztásával kapcsolatos döntéseket, attól függően, hogy milyen magasak a részvételi arányok (egyes iparágakban az adatok több mint 50%-a eltűnt!)

Mi történik, ha nem valósítom meg a Google Consent Mode-ot?

Google Consent Mode nélkül a hirdetési platformok (Google Ads, GA4 stb.) 2024 márciusa után nem rögzítenek adatokat az új felhasználókról. Ez hatással lesz a közönséglistákra és a remarketingre, a személyre szabott hirdetések futtatásának lehetőségére, valamint a mérésre. és jelentéstételre ebben a régióban.

Az ajánlattételi algoritmusok pontatlan és hiányos adatok alapján fognak futni, és a költségkeretet sokkal kevésbé hatékonyan költik el.

Ha például a Konverziók maximalizálása cél-CPA mellett fut, nagyon fontos, hogy a konverziók mérése a lehető legpontosabban történjen, hogy az algoritmus megfelelően működjön és hatékonyan tegyen ajánlatot. Ha kevesebb konverziót regisztrálnak (a Consent Mode nélkül), a stratégia alulértékel néhány lehetőséget, ami pontatlan ajánlattételhez és a költségkeretek kevésbé jövedelmező felhasználásához vezet.

Milyen további betekintést nyújt a Google Consent Mode?

A Google Consent Mode-ban a konverziós adatok konverziós modellezéssel gazdagodnak azon felhasználók számára, akik nem adják meg a hozzájárulásukat. A Google mesterséges intelligencia algoritmusa a beleegyező felhasználók által végzett útvonalakból gyűjtött betekintések felhasználásával megjósolja a konverziós adatokat a beleegyezés nélküli felhasználók számára, és vitathatatlan értéket ad a mérések és az ajánlattételi algoritmusok pontosságához.

100%-ban pontos? Nem.

Lényegesen jobb, mint a vakon történő optimalizálás csak a jóváhagyott felhasználók adatai alapján? Kétségtelenül.

További cikkek:

Mi az az AEO?
SEO

Mi az AEO (Válaszmotor-optimalizálás)?

Az AEO egy digitális marketing stratégia, amelynek célja a webes tartalom optimalizálása, hogy az megjelenjen a felhasználói lekérdezésekre adott AI-generált válaszokban. Kutatgattál már úgy, hogy

SEO trendek 2025
SEO

SEO keresőoptimalizálási trendek 2025-re

Ahogy közeledünk 2024 végéhez, az SEO trendek világa már most változik, és még nagyobb változások várhatóak jövőre. A Google adatainak lehetséges hozzáférhetőségével a versenytársak megrengethetik