fbpx
Marketing Consulting - Online marketing ügynökség

Megérkezett a Google 2023 márciusi alap-algoritmus frissítése

Google alap-algoritmus frissítés 2023 március

Cikk megosztása!

A Google keresőmotorjának alap-algoritmus frissítései és a Te webhelyed

A Google évente többször jelentős, átfogó változtatásokat hajt végre keresési algoritmusain és rendszerein. Ezeket alapvető frissítéseknek nevezzük. Az alapvető frissítések célja, hogy biztosítsa a Google azon küldetését, hogy hasznos és megbízható eredményeket nyújtson a felhasználóknak. Ez az oldal részletesebben ismerteti az alapvető frissítések működését, és azt, hogy mit tehetünk a tartalmaink értékelése és esetleges javítása érdekében.

Az alapvető frissítések működése

Nincs semmi baj azokkal az oldalakkal, amelyek esetleg nem teljesítenek olyan jól az alap-algoritmus frissítés után. Nem sértették meg a Google spamekre vonatkozó irányelveit. A frissítés során sok oldallal megtörténhet, hogy hátrébb vagy előrébb sorolódik az algoritmusban. Valójában az alapfrissítésekben nincs semmi, ami meghatározott oldalakat vagy webhelyeket célozna meg. Ehelyett a változtatások a tartalom általános értékelésének javításáról szólnak. Ezek a változtatások azt eredményezhetik, hogy egyes oldalak, amelyeket korábban alulértékeltek, jobban teljesítenek a keresési eredmények között.

Az egyik legjobb módja annak, hogy egy alapvető algoritmus frissítés működését elképzeljük, hogy mondjuk felállítjuk a 100 legjobb film listáját 2021-ben. Majd ugyanezt újra megtesszük 2024-ben is. Természetesen a listánk meg fog változni. Hiszen jön néhány új, izgalmas és csodás film, ami korábban nem is létezett, így ezek helyet kaphatnak a listán. Vagy 3 év múlva lehet átértékelsz néhány filmet a listán és magasabb helyet adsz nekik.

Bármit is teszünk a lista változni fog és a listán korábban előrébb került filmek, most lejjebb lesznek. Ettől nem rosszak, egyszerűen csak arra érdemesebb filmek kerülnek eléjük.

Értékeld ki a saját tartalmadat

Ahogy korábban említettem, attól, hogy egy alapvető algoritmus frissítés után változást tapasztalunk egy-egy oldal organikus teljesítményében, nem feltétlenül jelenti azt, hogy baj van az oldallal. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ha egy-egy aloldala a weboldalunknak nem teljesít jól, nem tehetünk semmit annak érdekében, hogy javítsunk ezen.

Javasoljuk, hogy összpontosítson arra, hogy a lehető legjobb tartalmat kínálja. A Google algoritmusai ezt igyekeznek jutalmazni. Ha többet szeretne megtudni arról, hogyan hozhat létre sikeres tartalmat érdemes követni a Google súgó oldalát e tekintetben vagy konzultálni egy SEO szakemberrel, akinek feltehetjük kérdéseinket. Pár alapvető tanács:

  • Te megbíznál a cikkedben közölt információkban?
  • Ezt a cikket a témát jól ismerő szakértő vagy rajongó írta, vagy inkább sekélyes jellegű?
  • Vannak a webhelyen ismétlődő, egymást átfedő vagy redundáns cikkek ugyanarról vagy hasonló témáról, kissé eltérő kulcsszóvariációkkal?
  • Megadnád hitelkártyaadataid ennek az oldalnak?
  • Vannak ebben a cikkben helyesírási, stilisztikai vagy ténybeli hibák?
  • A témákat a webhely olvasóinak valódi érdeklődése vezérli, vagy a webhely úgy hoz létre tartalmat, hogy megpróbálja kitalálni, hogy mi kerülhet jó helyre a keresőmotorokban?
  • A cikk eredeti tartalmat vagy információt, eredeti jelentést, eredeti kutatást vagy eredeti elemzést tartalmaz?
  • Jelentős értéket képvisel az oldal a keresési eredményekben szereplő többi oldalhoz képest?
  • Mennyire történik meg a tartalom minőségellenőrzése?
  • A cikk leírja a történet mindkét oldalát?
  • A weboldal elismert szaktekintély a témájában?
  • A tartalmat nagyszámú alkotó állítja elő tömegesen, vagy adják ki nekik, vagy a webhelyek széles hálózatán terjednek el, így az egyes oldalak vagy webhelyek nem kapnak annyi figyelmet vagy törődést?
  • Jól szerkesztették a cikket, vagy hanyagnak esetleg elhamarkodottnak tűnik?
  • Egy egészséggel kapcsolatos kérdés esetén megbízna az ezen a webhelyen található információkban?
  • Felismerné ezt az oldalt hiteles forrásként, ha név szerint említi?
  • Ez a cikk teljes vagy átfogó leírást ad a témáról?
  • Tartalmaz ez a cikk lényegre törő elemzést vagy olyan érdekes információkat, amelyek túlmutatnak a nyilvánvalón?
  • Ez az a fajta oldal, amelyet szeretne könyvjelzővel ellátni, megosztani egy barátjával vagy ajánlani másoknak?
  • Túl sok olyan hirdetés található ebben a cikkben, amelyek elvonják a figyelmet a fő tartalomról vagy zavarják azt?
  • Szívesen látnád ezt a cikket egy nyomtatott magazinban, enciklopédiában vagy könyvben?
  • A cikkek rövidek, lényegtelenek, vagy más módon hiányoznak a hasznos részletek?
  • Panaszkodnának a felhasználók, amikor meglátják az oldal aloldalait?

Fontold meg ezeket az ellenőrzéseket. Mely oldalakat érintette leginkább a hatás, és milyen típusú kereséseknél? Nézd meg alaposan ezeket, hogy megértsd, hogyan teljesítenek ezek az oldalak az önértékelési kérdésekkel szemben. Lehetnek például más oldalak, amelyek jobban segítik a keresőt, mert első kézből ismerik a témát. 

Mennyi ideig tart egy alap-algoritmus frissítés?

Az átfogó alapfrissítésekre általában néhány havonta kerül sor. Előfordulhat, hogy a Keresésben vagy a Discovery hálózaton érintett tartalmak nem fognak helyreállni – feltételezve, hogy történtek fejlesztések – a következő átfogó frissítés megjelenéséig.

Mindazonáltal a Google folyamatosan frissíti keresési algoritmusait, beleértve a kisebb alapvető frissítéseket is. Mindezt nem közlik, mert általában nem figyelhetők meg széles körben.

A mostani frissítés 2 hetet fog igénybe venni és a végrehajtott módosítások sem jelentenek garanciát arra, hogy weboldalad megmarad a a jelenlegi pozícióban. A Google a mostani algoritmus frissítésekkel a felhasználókat próbálja kiszolgálni és ha több olyan tartalmad van ami ebből a szempontból megérdemli a jó helyezést, akkor az továbbra is jó helyen fog szerepelni a rendszereikben.

További cikkek: