Az emberek naponta több mint egy milliárd alkalommal vásárolnak a Google Shopping hálózatán, hogy például ruhákat próbáljanak fel virtuálisan vásárlás előtt, a Lens segítségével azonnal megvásárolják amit látnak, vagy hogy árakat hasonlítsanak össze. A Google a mesterséges intelligenciában elért fejlesztéseit arra használja, hogy még könnyebbé tegye a vásárlást. Bemutatták az átalakított Google Shoppingot, amelyet az alapoktól kezdve, AI-val újraépítettek. Összevonták a Google Shopping Graph 45 milliárd terméklistáját a Gemini modellekkel, hogy átalakítsák az online vásárlási élményt egy új, személyre szabott vásárlási főoldallal, amely az előkövetkező hetekben lesz elérhető az Egyesült Államokban.
A vásárlási kutatás fejlesztése az AI segítségével
Az új Google Shopping élmény az AI-t használja arra, hogy intelligensen megjelenítse a legrelevánsabb termékeket, segítve a kutatás gyorsítását és egyszerűsítését. Mostantól egy AI által generált összefoglalót is kapnak a felhasználók, a keresés legfontosabb szempontjairól, például az anyagminőségről, az időjárásállóságról és az árkategóriákról, valamint termékeket, amelyek megfelelnek az igényeiknek. Tegyük fel, hogy új téli kabátot keresnek – de nem akármilyen téli kabátot. Olyat szeretnének, ami melegen és szárazon tart az északnyugati partvidéken.
Így működik: Egy „Férfi téli kabát Seattle-be” keresés során egy AI összefoglalót kapnak a legfontosabb dolgokról, amelyeket érdemes tudni egy ilyen kabát vásárlása előtt. Megmutatják a weben található források által ajánlott termékeket, és azt is, hogy miért illenek az igényeikhez. Kategóriákat is láthatnak, amelyek segítenek áttekinteni, milyen típusú kabátok vásárlását érdemes megfontolni. Azok számára, akik mélyebben szeretnének kutatni az interneten, könnyen átkattinthatnak releváns cikkekre, például részletes vásárlói véleményekre, termékösszehasonlításokra vagy szakértői útmutatókra.
Ezen felül az eredmények között dinamikus szűrők is megjelennek, amelyek lehetővé teszik, hogy pontosan a saját preferenciáikra szűrjenek – például ha egy adott méretre van szükségük, vagy valami olyasmit keresnek, ami éppen most elérhető a közelükben. Ez az új élmény a generatív AI és AR vásárlási eszközök által támogatott virtuális próbafunkciót is tartalmazza, hogy magabiztosabban vásárolhassanak.
Személyre szabottabb eredmények
A vásárlás személyes élmény – ezért az új Google Shopping főoldal egy személyre szabott hírcsatornát kínál, amely vásárolható termékeket és videókat jelenít meg a felhasználók korábbi keresései, vásárlási szokásai és preferenciái alapján. Ez segít abban, hogy az ajánlott termékek valóban megfeleljenek az egyéni igényeknek, és megkönnyítsék a döntéshozatalt. Mivel a legtöbben napokig vagy hetekig tartó kutatást végeznek a vásárlások előtt, a Google Shopping lehetőséget nyújt arra, hogy ott folytassák, ahol legutóbb abbahagyták. Ehhez csak meg kell érinteni a Google Shopping logót vagy ellátogatni a shopping.google.com oldalra, hogy megtalálják a hírcsatornájukat és személyes ajánlásaikat.
Ha a felhasználók valaha frissíteni szeretnék vagy kikapcsolni a személyre szabott eredményeket, könnyedén kezelhetik a beállításaikat, ha a Google Shopping menüjébe lépnek, és a lap alján megérintik a „Vásárlási beállítások” lehetőséget.
A legjobb árak megtalálása a legjobb helyekről
Tudjuk, hogy a vásárlók mindig a legalacsonyabb árakat keresik, és az új Google Shopping nemcsak olyan ajánlatkereső eszközöket tartalmaz, mint az árösszehasonlítás, árbetekintés és árkövetés, hanem egy új, dedikált és személyre szabott ajánlatok oldalt is, ahol a vásárlók böngészhetnek a számukra releváns akciók között – ehhez csak az oldal tetején található „Ajánlatok” linkre kell kattintani.
Az új Google Shopping élmény
A Google Shopping tehát lehetővé teszi, hogy minden boltot egy helyen böngésszenek a potenciális vásárlók – és folyamatosan fejlesztenek új módszereket arra, hogy a márkák közvetlenül kapcsolatba léphessenek a vásárlókkal, legyen szó segítő élményekről, mint az AI-alapú vásárlás, vagy gazdag termékhirdetésekről.
Amikor az új Google Shoppingot használják a felhasználók, egy „kísérleti” címkét láthatnak az AI által generált összefoglalók mellett. Ez azt jelenti, hogy ez az új funkció még nem mindig tökéletes, ezért arra kérik őket, hogy a hárompontos menün keresztül adjanak visszajelzést, hogy segíthessenek javítani rajta. Az új Google Shoppingot a Google Keresés „Vásárlási fülén” vagy a shopping.google.com oldalon találhatjuk meg, sajnos egyelőre csak az Egyesült Államokban.
Perger Tamás vagyok a Marketing Consulting marketing ügynökség alapítója és ügyvezetője.
13+ év szakmai tapasztalattal az online marketing területén.
Cégünk a Marketing Consulting Kft. többszörös Marketing Gyémánt Díjas ügynökség, a Magyar Marketing Szövetség büszke tagjai vagyunk, jómagam pedig a Magyar Marketing Szövetség egyik hazai nagykövete.
Munkatársaink folyamatosan a legfrissebb szaktudással rendelkeznek Google és Meta hirdetések tekintetében, melyet szakvizsgáink bizonyítanak.
Ügyfeleink hirdetéseinek optimalizálását folyamatosan magas szinten tartjuk, ezért a minősített, hivatalos Google Partner státuszt is kiérdemeltük.
Weboldalak és webshopok tucatjainak segítünk jelenleg is láthatóvá válni, éppen ezért a hazai Shoprenter és UNAS is kiemelt szakértőként ajánl minket, mint marketing szolgáltatót.