A Google Search Console most egy új ajánlási funkcióval bővült, ahol a Google webhelyfejlesztési ötleteket ad, a jobb keresőoptimalizálásért. Az ajánlások a Search Console adataira épülnek, és az a céljuk, hogy segítsenek javítani a webhelyed teljesítményét a Google Keresőben.
A Google ezt írta: „Örömmel mutatjuk be a Search Console ajánlásokat, egy új funkciót, ami optimalizálási lehetőségeket kínál a webhelyek számára, és javaslatokat ad arra vonatkozóan, hogyan javíthatják a jelenlétüket a Google Keresőben.”
Így néz ki:
Fontos megjegyezni, hogy ez egy kísérleti funkció, és előfordulhat, hogy két okból nem találkozol vele:
- A Google nem ad konkrét ajánlásokat a webhelyedre (talán már most is tökéletesen működik a SEO).
- A funkció még nem érhető el a webhelyeden.
A Google így magyarázta: „Ez még egy kísérleti funkció, és ebben a szakaszban nem minden webhely fog kapni ajánlást. A funkciót fokozatosan vezetjük be a következő hónapokban.”
Tehát előfordulhat, hogy csak később látod majd az ajánlásokat. És még ha teljesen elérhetővé válik is, a Google hozzáfűzte, hogy a teljes bevezetés után is csak akkor adnak ajánlásokat, ha valóban van javaslatuk a webhelyedre.
Eddig csak kevesen találkoztak ezzel a Search Console-fiókjukban.
Az ajánlások a Google Search Console irányítópultjának Áttekintés szakaszában jelennek meg.
A Google azt is kiemelte, hogy az ajánlásokat rendszeresen frissítik. Tehát ha ma látsz egyet, lehet, hogy holnapra már eltűnik. Ugyanígy, ha ma nem kapsz ajánlást, holnap akár újat is találhatsz.
Fontos tudnod, hogy ha a Google ajánlást tesz, nem feltétlenül kell azonnal cselekedned. Mint webhely tulajdonos vagy SEO szakértő, talán jobban átlátod, hogy mi a legjobb lépés.
A Google szerint a következő típusú javaslatokkal találkozhatsz:
- Problémák: Valami, amit javítani kellene a webhelyeden.
- Lehetőségek: Olyan dolgok, amelyek javíthatják a webhelyed forgalmát.
- Konfiguráció: Tippek, amik megkönnyíthetik a munkádat.
Az ajánlások abban is segíthetnek, hogy priorizálhasd a keresőoptimalizálási feladataidat. Például strukturált adatokat használhatsz, amelyek segítik a Google-t a tartalmad jobb megértésében, hozzáadhatsz webhelytérképeket, vagy elemezheted a felkapott lekérdezéseket és oldalakat.
Amikor megkérdezték John Muellert, a Google egyik szakértőjét, hogyan segíthet ez azoknak a webhelyeknek, amelyeket a szeptemberi hasznos tartalomfrissítés érintett, a LinkedIn-en így válaszolt:
„Nem, ezekkel az oldalakkal nem bánunk különösebben másképp (se több, se kevesebb javaslat). Ez a funkció még nagyon korai szakaszban van, és az automatikus ajánlások közül néhány lehet, hogy bizonytalan vagy pontatlan lesz (reméljük, hogy nagyon kevés). De nem szeretnénk kizárni egyetlen webhelyet sem, amely nehezen találja meg a helyét.”
John azt is megjegyezte, hogy nem számít arra, hogy ezek az ajánlások felváltják a Search Console jelenlegi figyelmeztetéseit. Ezt írta:
„Nem gondolom, hogy ezek eltűnnek, de szeretném, ha egy kicsit okosabbak lennének. Az a probléma, amikor például a ‘1 hiba van’ a 150291 oldalból, azt jelenti, hogy lehet, hogy az az adott oldal tényleg fontos, de ezt nekünk nehéz kiderítenünk. Talán jobban ki tudnánk találni, hogyan kezeljük ezt.”
Természetesen az a nagy kérdés, hogy ezek az ajánlások tényleg annyira „hasznosak” lesznek-e, mint amilyeneket a Google Ads vagy az AdSense szolgáltatásban láthatsz.
Perger Tamás vagyok a Marketing Consulting alapítója és ügyvezetője.
13+ év szakmai tapasztalattal az online marketing területén.
Cégünk a Marketing Consulting Kft. többszörös Marketing Gyémánt Díjas ügynökség, a Magyar Marketing Szövetség büszke tagjai vagyunk, jómagam pedig a Magyar Marketing Szövetség egyik hazai nagykövete.
Munkatársaink folyamatosan a legfrissebb szaktudással rendelkeznek Google és Meta hirdetések tekintetében, melyet szakvizsgáink bizonyítanak.
Ügyfeleink hirdetéseinek optimalizálását folyamatosan magas szinten tartjuk, ezért a minősített, hivatalos Google Partner státuszt is kiérdemeltük.
Weboldalak és webshopok tucatjainak segítünk jelenleg is láthatóvá válni, éppen ezért a hazai Shoprenter és UNAS is kiemelt szakértőként ajánl minket, mint marketing szolgáltatót.