fbpx

Mennyit érdemes költened a Google Ads-re? Teljes útmutató a PPC költségekhez

Google Ads költségek

Cikk megosztása!

A Google Ads remek eszköz lehet abban, hogy több potenciális ügyfelet vonzz a vállalkozásodhoz, de ez bizony nem ingyenes.

Szóval mennyit is érdemes költened a Google Ads-re? Ez több tényezőtől függ, mint például az iparág, a kampány típusa és sok más. Éppen ezért sok fejlődő vállalkozásnak okoz nehézséget meghatározni, mennyit költsenek rá. Ebben a teljes útmutatóban megtalálsz mindent, amire szükséged lehet ahhoz, hogy magabiztosan kiszámold és figyeld a Google Ads-költésed.

Amit a Google Ads költségekről tudnod kell

A Google Ads platformján a költésed „költségként” jelenik meg, ami az adott kampányra vagy eszközre elköltött teljes összeget mutatja.

Google Ads költség

A kampány típusától és az általad választott ajánlattételi stratégiától függően minden egyes kattintásért vagy ezer hirdetésmegjelenítésért fizetned kell. A Google naponta változtathat a költésen, hogy a napi költségkerethez közeli átlagot érjen el.

 

Fontos tudnivalók a Google Ads költségekről

Néhány alapvető kifejezés, amit ismerned kell, hogy hatékonyan kezeld a Google Ads kiadásaid:

Átlagos kattintásonkénti költség (CPC): Ez a PPC mutató azt mutatja, hogy átlagosan mennyit fizetsz egy hirdetésedre leadott kattintásért.

Átlagos leadenkénti költség (CPL): Ismert még ügyfélszerzésenkénti költségként vagy műveletenkénti költségként (CPA), azt mutatja, mennyit költesz egy adott konverzió elérésére. A Google Ads rendszerében ez „költség/konv.” formában jelenik meg.

Ezer megjelenítésenkénti költség (CPM): Kifejezetten display- és videókampányok esetén jelzi, hogy mennyit fizetsz átlagosan a hirdetéseid ezer megjelenítéséért.

Hirdetési kiadások megtérülése (ROAS): Hasonló a CPL-hez, de a hirdetésekből származó bevételeket hasonlítja a kiadásokhoz, hogy lásd, mennyi bevételt hoznak a hirdetéseid. Ez a mutató főként e-kereskedelmi cégeknél hasznos. A pontos ROAS követéséhez konverziós bevételértékeket kell hozzárendelned.

Konverziós érték: A ROAS-hoz hasonlóan a konverziós érték azt mutatja meg, hogy egy konverzió mekkora értéket képvisel az üzleted számára. Ehhez egyedi értékeket kell rendelned a konverziós műveletekhez, de segíthet abban, hogy például egy 20.000 Ft-os vásárlás és egy 200.000 Ft-os vásárlás közötti különbséget lásd.

Ezen felül még rengeteg egyéb költéssel kapcsolatos mutatót is hozzáadhatsz, amikor módosítod az oszlopokat a Google Ads platformon, de ezek a legfontosabbak, amelyek segítenek jobban átlátni, hogyan használod fel a hirdetési kereted a fiókodban.

Mennyit érdemes költened a Google Ads-re?

Akár most ismerkedsz a Google Ads rendszerével, akár már tapasztalt hirdetőként próbálsz ki új stratégiákat, biztosan megfordul a fejedben a kérdés: „Mennyit költsek a Google Ads-re?” Erre nincs egyértelmű válasz, hiszen minden vállalkozás más-más összeget engedhet meg magának. Azonban szakértők azt javasolják, hogy legalább havi 250.000 – 800.000 Ft közötti összeggel érdemes elkezdeni.

Például a Google Ads statisztikák szerint az átlagos kattintásonkénti költség jelenleg 50-150 Ft körül mozog, de vannak olyan iparágak is, amelyek akár elérhetik a kattintásonkénti 500 – 1000 Ft-os költséget. Ez függ a terméktől, annak értékétől, illetve a szolgáltatásoktól is. 

A Marketing Consulting marketing ügynökségnek például ha szeretne megjelenni a Google Ads rendszerében a „marketing ügynökség” kifejezésre, akár 258 és 609 Ft közötti kattintási költséggel is számolnia kell, vagy ha az „online marketing ügynökség” kifejezésre szeretne megjelenni ez a költség már 346 és 1956 Ft közé tehető.

Google Ads PPC

A WordStream legújabb keresési hirdetés-összehasonlítási jelentése segíthet abban, hogy jobban átlásd, mire számíthatsz az iparágadban, ha a Google Ads átlagos költségeiről van szó.

Google Ads CPC költségek iparáganként

Itt van néhány tényező, amit érdemes figyelembe venned, amikor meghatározod a Google Ads-költségkereted. Ezek a tényezők nagyban befolyásolják, hogy mennyit kell költened egy adott kampányra – néha többet, néha kevesebbet.

Versenyhelyzet: Ha egy olyan piaci szegmensben dolgozol, ahol erős a verseny, a kattintásonkénti költségek könnyen az egekbe szökhetnek.

Ajánlattételi stratégia: Egyes ajánlattételi stratégiák agresszívabbak, ami azt jelenti, hogy gyorsabban meríthetik ki a költségkereted.

Kulcsszó minőségi mutatója: Ha magas a kulcsszavaid minőségi mutatója, az segíthet csökkenteni a kattintásonkénti költségeidet. Ha folyamatosan dolgozol azon, hogy javítsd a három fő mutatót – az átkattintási arányt, a hirdetés relevanciáját és a céloldal felhasználói élményét –, akkor alacsonyabb áron is megjelenhetsz a keresési eredmények között.

Konverziókövetés: Az, hogy hány konverziót követsz nyomon, és milyen értékeket rendelsz hozzájuk, nagyban befolyásolhatja az ajánlattételi stratégiád működését.

Kampánycélok és célkitűzések: A Google gépi tanulása a beállított céloktól és az általad választott ajánlattételi stratégia cél-CPA vagy ROAS mutatójától függően másképp kezeli a hirdetéseidet.

Kampánymix a fiókban: Az iparágadtól függően néhány kampány jobban illik a céljaidhoz, mint mások, de ezek gyakran gyorsabban is felhasználják a költségkeretet. Például a Performance Max kampányok több Google Ads csatornán futnak egyszerre, így ezekhez a kampányokhoz magasabb keretre lehet szükséged a nagyobb elhelyezési lehetőségek miatt.

A Google Ads-költés nyomon követése

Miután eldöntötted, mennyit szeretnél költeni a Google Ads-re, fontos, hogy figyelemmel kísérd a költségkereted. Ahogy korábban említettük, az aktuális költéseidet a Google Ads platformon a „költség” oszlopban láthatod. Az oszlopok testreszabásával megjeleníthetsz más, költéssel kapcsolatos mutatókat is, mint például a ROAS vagy a CPA. Emellett a platform Statisztika és Jelentések részében további jelentéseket is találsz, amelyek segítenek még pontosabban mérni a Google Ads-költéseidet.

A statisztikák rész például részletes betekintést adhat a fiókodban lévő CPA- és konverziós célokkal kapcsolatos trendekbe. A jelentésszerkesztő és az irányítópultok segítségével egyedi jelentéseket hozhatsz létre, amelyek a legfontosabb költési mutatókra koncentrálnak. Ezen kívül használhatod a költségkeret-szimulátor eszközt is, hogy kampányszinten konkrét időszakokra és célokra vonatkozó költségjavaslatokat kapj.

Tippek a Google Ads költés hatékonnyá tételéhez

A Google Ads költésednek az a célja, hogy a legtöbb kattintást és konverziót érjed el a lehető legkevesebb pénzből. Íme néhány módszer, amivel csökkentheted a kiadásaidat anélkül, hogy kevesebb kattintást vagy konverziót érnél el:

 

  1. Állíts be havi költési korlátot
    A Google Ads fiókod számlázási beállításainál meghatározhatsz egy havi költési limitet, ami biztosítja, hogy a teljes költésed ne lépje túl ezt az összeget. Bár a Google naponta lehet, hogy kicsit túllépi vagy alatta marad a napi költségkeretednek, a havi limitet soha nem fogja átlépni.
  2. Gondold át az ajánlattételi stratégiáid lehetőségeit
    Érdemes megértened, mely ajánlattételi stratégiák a legmegfelelőbbek a vállalkozásod számára, és hogyan befolyásolják a költéseid ütemét. Például a „Konverziók maximalizálása” általában agresszívebb költést eredményez, mert előnyben részesíti azokat a hirdetési helyeket és kattintásokat, amelyek nagyobb valószínűséggel hoznak konverziót – ez viszont költségesebb lehet.
  3. Tisztítsd meg a kulcsszólistádat az alacsony CPC-s kifejezésekre
    Használhatod a Google Kulcsszótervezőt és más PPC-kulcsszótervező eszközöket, hogy megtaláld a piacod legolcsóbb kifejezéseit. Próbálj meg olyan kulcsszavakat előnyben részesíteni, amelyek alacsonyabb kattintásonkénti költséggel rendelkeznek.

Ezen kívül a márkához kapcsolódó kulcsszavak, vagyis azok, amelyek tartalmazzák a céged nevét, gyakran olcsóbbak, mivel ezek egyediek a vállalkozásodra nézve.

  1. Egészítsd ki a Google Ads-et más marketingcsatornákkal
    Ha úgy érzed, hogy elérted a Google Ads-re szánt költési határt, érdemes lehet más marketingcsatornákat is bevonni, hogy tovább bővítsd a kampányaid anélkül, hogy túlterhelnéd a költségkereted.

Például kipróbálhatsz több ingyenes vagy alacsony költségű marketingötletet, így több pénzt fordíthatsz a Google Ads-re. Vagy választhatsz alternatív megoldásokat is, mint a Facebook, vagy Instagram hirdetések, amelyek stabilabb vagy akár olcsóbb kiadásokat jelenthetnek, és így kiegyensúlyozhatják a keresési hirdetések költségeit.

Te döntöd el, mennyit költesz a Google Ads-re

Bármilyen stratégiát is választasz a Google Ads-ben, mindig az elvárásaidhoz igazítsd a költéseidet. Például, ha napi 5000 Ft-ot tudsz ráfordítani, az teljesen rendben van! Viszont, ha az iparágadban az átlagos kattintásonkénti költség 1000 Ft, akkor számíts arra, hogy a kattintások és a konverziók lassabban fognak növekedni.

Ahogy egyre több adatot gyűjtesz össze a kampányaidból, és tovább optimalizálod a fiókodat, idővel kevesebb pénzből is többet tudsz majd kihozni a Google Ads-ből.

Nem kell egyedül csinálnod ezt az egészet. Nézd meg, hogyan segíthetnek Google Ads hirdetési megoldásaink abban, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a Google Ads költéseidből!

Perger Tamás vagyok a Marketing Consulting alapítója és ügyvezetője.

13+ év szakmai tapasztalattal az online marketing területén.

Cégünk a Marketing Consulting Kft. többszörös Marketing Gyémánt Díjas ügynökség, a Magyar Marketing Szövetség büszke tagjai vagyunk, jómagam pedig a Magyar Marketing Szövetség egyik hazai nagykövete.

Munkatársaink folyamatosan a legfrissebb szaktudással rendelkeznek Google és Meta hirdetések tekintetében, melyet szakvizsgáink bizonyítanak.

Ügyfeleink hirdetéseinek optimalizálását folyamatosan magas szinten tartjuk, ezért a minősített, hivatalos Google Partner státuszt is kiérdemeltük.

Weboldalak és webshopok tucatjainak segítünk jelenleg is láthatóvá válni, éppen ezért a hazai Shoprenter és UNAS is kiemelt szakértőként ajánl minket, mint marketing szolgáltatót.

További cikkek:

Mi az az AEO?
SEO

Mi az AEO (Válaszmotor-optimalizálás)?

Az AEO egy digitális marketing stratégia, amelynek célja a webes tartalom optimalizálása, hogy az megjelenjen a felhasználói lekérdezésekre adott AI-generált válaszokban. Kutatgattál már úgy, hogy

SEO trendek 2025
SEO

SEO keresőoptimalizálási trendek 2025-re

Ahogy közeledünk 2024 végéhez, az SEO trendek világa már most változik, és még nagyobb változások várhatóak jövőre. A Google adatainak lehetséges hozzáférhetőségével a versenytársak megrengethetik