Idén a Marketing Consulting marketing ügynökség is képviseltette magát az Ekernapon. Az EKERNAP az egyetlen hazai nonprofit rendezvény, ami a webshop üzemeltetőknek szól. Több, mint 1000 webshop tulajdonos, 60 kiállító, 45 konzultációs asztal és rengeteg előadás, valamint workshop várta az érdeklődőket idén.
Hogyan éltük meg mi a rendezvényt?
Nagyon érdekes volt tapasztalni a vállalkozók sokrétűségét, sok izgalmas beszélgetésbe belebonyolódtunk a standunknál. Számunkra még mindig hihetetlen, hogy találkoztunk olyan vállalkozással is, akik még csak most fognak bele webáruházuk felépítésébe fizikai boltjuk mellé. Őket igyekeztünk minél hasznosabb tanácsokkal ellátni a hazai megoldásokról, amiket a Shoprenter, valamint az Unas nyújthat nekik.
Hogyan viszonyulnak az e-kereskedők az online marketinghez?
Azt kell mondjuk, hogy a legtöbb e-kereskedő bizony felismerte már annak szükségességét. Van, aki teljes egészében beleépítette a legtöbb szolgáltatást már valamilyen szinten webáruházába. A kisebb webáruháztulajdonosok is kiszervezik már ezeket a munkákat, hiszen elmondásuk szerint olyan összetett és bonyolult lett a különböző online marketing platformok használata, hogy bizony speciális tudást igényel. Vannak, akik szabadúszókkal dolgoznak együtt, de a leginkább a teljes marketing kivitelezést nyújtó ügynökségeket keresik.
Kollégáinknál legtöbben a SEO keresőoptimalizálás, a Google Ads hirdetéskezelés, valamint a Full Service marketing – teljeskörű marketing kivitelzés iránt mutattak érdeklődést.
Marketing Stratégia és Piacépítés
Ügyvezetőnkhöz, Perger Tamáshoz, aki konzulens volt a rendezvényen, ebben a témában foglaltak a legtöbben időpontot.
„Jó volt látni, hogy a hazai kereskedők is próbálnak mindenki előtt járni egy lépéssel. Keresik folyamatosan a piaci réseket, vagy olyan célközönségre szegmentálnak, akiket mások még nem fedeztek fel. Olyan a magyarországi piacokon jól menő termékekre keresnek alternatívákat, melyeket idehaza kizárólagossággal tudnak forgalmazni, és magasabb profitot termelni ezáltal. Mi ezen célok elérésében próbálunk nekik segíteni, átadva az ehhez szükséges legújabb stratégiákat, megismertetni őket a buktatókkal és kockázatokkal, hogy ezeket lehetőleg elkerüljék, valamint kézenfekvő értékesítési és marketing megoldásokat nyújtunk.”
CRO, azaz a konverziós arány optimalizálás
Martin Greif a SiteTuners elnöke Tampából érkezett, hogy megossza a legfrissebb trendeket a webáruházak konverziós arányának javításáról. Megtudhattuk, hogy a vevők még mindig a hiteles oldalakat preferálják, és bizony egy-egy termékről minden hasznos információt meg kell adnunk nekik a döntés gyors meghozatalához. A perszonalizáció továbbra is a konverzió optimalizálás egyik alappillére, valamint a vásárlók bizony alapoznak egymás véleményeire.
A legfontosabb SEO keresőoptimalizálás trendek 2024-ben
Ez volt a Marketing Consulting előadásának a témája az EKERNAP-on. A mesterséges intelligencia által hozott változtatásokat ezúttal a Google keresőn keresztül szerettük volna bemutatni. Illetve pontosan azt, hogy a Google miként fogja felhasználni termékeiben a saját maga által fejlesztett AI modelleket, és ez miként fogja teljesen átszabni, és megváltoztatni a felhasználói szokásokat.
Bemutattuk a Google Search Generative Experience-t, illetve adtunk pár támpontot arra, hogy a webshop tulajdonosok hogyan tudnak felkészülni a mesterséges intelligencia részleteket használó új algoritmusra, ami be fog épülni a Google keresőbe, és az organikus találatok tetején fog megjeleníteni weboldalainkról, saját maga által minőséginek vélt tartalmakat.
Beszéltünk a hepful content fontosságáról, hiszen az már 2024 március óta az alap algoritmus része, és a Google saját elmondása szerint rangsorolási tényező. A keresőóriás felvette a harcot a silány és tömegesen gyártott tartalmak ellen, most már csakis a felhasználóknak szóló, minőségi, és releváns helyen elhelyezett tartalmakat fogja előnyben részesíteni.
Bemutattunk pár meghökkentő statisztikát a hangalapú keresésekről, melyek a tavalyi évben a tengerentúlon az összes keresési megjelenés 10%-át tették ki, illetve tanácsokat adtunk arra nézve is, hogyan tudjuk boltunkat, webshopunkat megjeleníteni a hangalapú találatokra.
Megmutattuk, hogy bizony nagyon magas arányban vannak jelen a keresőben a kattintás nélküli keresések, amikből azonban mégis profitálhatunk, illetve, hogy milyen módon tehetjük ezt meg.
Ha pedig a jövőbe egy SEO ügynökség karjaiban lépnél át, akkor keress minket a fenti témákkal bátran te is.
Mi továbbra sem győzzük hangsúlyozni, hogy egy webshop egy értékesítési rendszer, ami akkor tud igazán kiváló eredményeket elérni, ha minden benne rejlő lehetőség ki van aknázva. Jelenleg Magyarországon a webshopok alig több, mint 1%-a éri el éves szinten a 100 milliós forgalmat. Így nem elég csak a fizetett hirdetésekre (PPC) hagyatkoznunk. Természetesen a hatékony mesterséges intelligenciával felszerelt kampányok, mint a Performance Max, vagy a Meta felületén lévő Advantage+ meghozhatják a sikereinket, azonban hosszútávon érdemes a SEO-ra, a Social Media organikus eszközeire, az adatbázis gyűjtésre, hatékony hírlevelezésre, és konverzió növelő megoldásokra is támaszkodni.
Perger Tamás vagyok a Marketing Consulting alapítója és ügyvezetője.
13+ év szakmai tapasztalattal az online marketing területén.
Cégünk a Marketing Consulting Kft. többszörös Marketing Gyémánt Díjas ügynökség, a Magyar Marketing Szövetség büszke tagjai vagyunk, jómagam pedig a Magyar Marketing Szövetség egyik hazai nagykövete.
Munkatársaink folyamatosan a legfrissebb szaktudással rendelkeznek Google és Meta hirdetések tekintetében, melyet szakvizsgáink bizonyítanak.
Ügyfeleink hirdetéseinek optimalizálását folyamatosan magas szinten tartjuk, ezért a minősített, hivatalos Google Partner státuszt is kiérdemeltük.
Weboldalak és webshopok tucatjainak segítünk jelenleg is láthatóvá válni, éppen ezért a hazai Shoprenter és UNAS is kiemelt szakértőként ajánl minket, mint marketing szolgáltatót.